Когато се заговори за Jaguar, повечето от нас си представят или луксозен седан или пък подчертано спортен автомобил. Настъпиха времена обаче, в които автомобилните марки, съобразявайки се с пазара, доста често започнаха да изневеряват на принципите си. Големият шок беше когато Porsche извадиха първия Cayenne. Тогава хардкор феновете на марката бяха потресени, но се оказа, че именно това SUV извади марката от налегналата я финансова криза.
Сега едва ли е изненада за някой, че и Jaguar представи модел, идеално вписващ се в класа на премиум кросоувърите. Тези, които се интересуват в детайли от марката Jaguar, може би си спомнят, че преди десет години дизайнерът на Jaguar Ян Калум каза в едно свое интервю, че пътищата на Jaguar и на автомобилите с повишена проходимост никога няма да се пресекат.
Но както се казва: "Никога не казвай никога". Това се потвърди и при "котките", когато през 2013-а същият този Ян Калум представи кросоувър концепцията C-X17. Публиката я одобри и от ръководството не закъсняха с решението за Jaguar SUV. Той вече е факт и моделното му име е F-Pace. Автомобилът се продава и у нас, а тестът, който направихме засяга най-новата дизелова модификация с мощност от 240 к.с.
Екстериор
Друго, което е интересно във визията на Jaguar F-Pace е, че той не прилича дори и най-малко на някой от всъдеходите Land Rover. Това е така, защото F‑Pace се прави на нова модулна платформа iQ[Al], на която се базират и моделите XE и XF. Каросерията на колата се състои 80% от алуминий, като предното и задно окачване също са изработени от лекия метал. Това е и причината F-Pace да е значително по-лек от гореспоменатите преки конкуренти, въпреки че по дължина и междуосие ги превъзхожда.
Интериор
Това, което отличава интериорно F-Pace от своите родственици е изцяло дигиталното табло, както и множеството "жабки" в салона, включително и от двете страни на централната конзола. Чувството на защитеност и високата позиция също не са чужди на F-Pace. Що се отнася до материалите и сглобката, то в това направление едва ли някой ще открие сериозни недостатъци.
Ходови характеристики
Друг такъв, който забелязахме, е по-бавната работа на автоматичната ZF трансмисия спрямо PDK кутията на Macan, например. За стабилността и добрата проходимост се грижи IDD системата, която е с многодискова муфа и при нормални условия изпраща целият въртящ момент към задните колела. При необходимост обаче прехвърлянето към предния мост става мигновено.
Двигател
Цена