Отидете към основна версия

727 0

FAM F-City

  • fam f-city-
  • f-city

Навигационната система на телефона открива свободен автомобил. Клиентът сяда в него като в собствената си кола, а когато пристигне вкъщи, го оставя пред входа. От возилото вече може да се възползва някой друг. Щом акумулаторите сдадат багажа, хората от компанията-наемодател ги подменят с нови. Това обаче не е грижа на наемателя.

Скоро този сценарий ще се разиграва в реалността на големите френски градове. Властите се надяват новата система да помогне в борбата срещу шума, задръстванията и вредните емисии, както и да се справи завинаги с проблемите с намирането на места за паркиране - в центровете на големите градове просто няма да се допускат частни автомобили.

Един от пионерите на обществения транспорт за лично ползване ще стане малкият електромобил FAM F-City, чието серийно производство стартира тази година. С дължина от 2.5 м и широчина и височина по метър и 60 см, возилото не се нуждае от кой знае какви мускули. Електромоторчето му развива едва 10 кВт, а това означава, че за управлението на F-City не е необходима книжка. Благодарение на теглото от 370 кг максималната скорост достига 65 км/ч. Зарядът на акумулаторите стига за изминаването на 80-100 км, което е предостатъчно предвид средната стойност на прогнозния пробег от 3.5 км или 20 минути за клиент.Както логично може да се допусне, удобствата в F-City са сведени до минимум. Предвидена е само надлъжна регулировка на седалките. Компанията-производител обаче има готовност да оборудва електромобилчето с еърбегове, ABS, навигационна система и климатик.

Местоположението на всяка свободна кола и състоянието на заряда в никел-магнезиевите батерии се следи от система Vu Log, която предава данните в команден център, а оттам - на абонатите. Ако клиентът слиза от автомобила за кратко, ще може да го “запази” - тогава ще светва червена лампичка “Заето”.

Към момента от FAM са разработили 3 варианта на F-City. Освен двата пътнически ще се произвежда и товарен. Модулната конструкция позволява лесно обогатяване на гамата от модификации. За 2010 г. е планиран и вариант, работещ на биоетанол.

Димитър Димитров

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини