След три години в ЕС ще влязат в сила по-строги граници за отделяне на CO2 от новите автомобили, но никоя марка не покрива тези стойности днес. Проучване, публикувано в четвъртък от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), който допринесе значително за разкриването на скандала за отработените газове на VW, предполага, че производители като Toyota по-лесно ще спазят новите норми. От друга страна, повечето автоконцерни ще трябва да положат огромни усилия, за не превишават стойностите, поставени от ЕС. В противен случай ще има санкции, които могат да достигнат милиарди.
До 2021 г. всички новорегистрирани леки автомобили в ЕС трябва да отделят средно едва 95 грама CO2 на километър. Това съответства на разход от 4,1 литра бензин или 3,6 литра дизел. Ограниченията за отделните автоконцерни варират и зависят от средното тегло на произведените коли на съответната марка.
Изследването показва колко далеч са производителите от нормите на ЕС. "Не се притеснявам за германските концерни, тъй като те разчитат в голяма степен на хибриди", казва Питър Мок от ICCT. Моделите, които комбинират електрически двигатели и двигатели с вътрешно горене, имат големи предимства при измерването на отработените газове. Стойностите, определени там, обаче съответстват още по-малко на действителността от тези при дизеловите или бензиновите превозни средства.