15 Юли, 2018 10:26 5 362 26

Автопроизводителите са далеч от CO2-целите на ЕС

  • ес-
  • co2-
  • дизел-
  • бензин

До три години новите автомобили в ЕС трябва да отделят само 95 грама въглероден двуокис на километър, което се равнява на разход от 4,1 литра бензин на 100 км

След три години в ЕС ще влязат в сила по-строги граници за отделяне на CO2 от новите автомобили, но никоя марка не покрива тези стойности днес. Проучване, публикувано в четвъртък от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), който допринесе значително за разкриването на скандала за отработените газове на VW, предполага, че производители като Toyota по-лесно ще спазят новите норми. От друга страна, повечето автоконцерни ще трябва да положат огромни усилия, за не превишават стойностите, поставени от ЕС. В противен случай ще има санкции, които могат да достигнат милиарди.

До 2021 г. всички новорегистрирани леки автомобили в ЕС трябва да отделят средно едва 95 грама CO2 на километър. Това съответства на разход от 4,1 литра бензин или 3,6 литра дизел. Ограниченията за отделните автоконцерни варират и зависят от средното тегло на произведените коли на съответната марка.

Изследването показва колко далеч са производителите от нормите на ЕС. "Не се притеснявам за германските концерни, тъй като те разчитат в голяма степен на хибриди", казва Питър Мок от ICCT. Моделите, които комбинират електрически двигатели и двигатели с вътрешно горене, имат големи предимства при измерването на отработените газове. Стойностите, определени там, обаче съответстват още по-малко на действителността от тези при дизеловите или бензиновите превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антиелектрика

    24 12 Отговор
    Чакам с нетърпение да видим какви ще ги измислят тогава политиците. Искат да съсипят един от най-доходоносните отрасли на ЕС с безумните си критерии, докато в останалия свят никой не прави подобни безумни забрани, освен Китай. Хубаво е да има забрани, но когато те са продиктувани от определена реалност. https://fakti.bg/life/234933-37-godishnata-maika-rodila-38-deca-snimka Не може в Уганда да има жени с по 38 деца, които отделят повече СО2 от колата ми и унищожават гори и ресурси на планетата, а на работещия и угнетен бял човек, да му се налагат подобни забрани. Не виждам защо трябва да се променя евро 5 и 6. ЕС е тотално недоразумение!

    Коментиран от #8

  • 2 А стига бе

    17 15 Отговор
    Еми със тези изисквания ще направят само едно-убиват авто индустрията на Европа-всички минават на малолитражки-и налагат електромобилите масово-ама те са много скъпи и ще трябва да плащаме с години кредитите за тях...навремето чакахме нови коли при соца----сега ще ги изплащаме по 10-15г...Демек -ще ни превърнат в още по-бедни и зависими-абе тотални роби.В Брюксел тотално са изперкали-вместо да решават как по-добре да се живее в Европа-те ни мачкат от всяка една страна-колите,бежанците,евро-акцизи,данъци,джендъри и още куп безумия..

    Коментиран от #3

  • 3 След нас и потоп,

    16 10 Отговор

    До коментар #2 от "А стига бе":

    казваш. Да си караме мощните димялници, пък след нас да се оправят, както успеят...

    Коментиран от #4, #12

  • 4 Антиелектрика

    9 6 Отговор

    До коментар #3 от "След нас и потоп,":

    Е, ние не сме толкова късопаметни и помним какво се тръбеше преди 10 години: "Според изследване на WWF-Германия газовете, отделяни от една крава, вредят на климата колкото изгорелите газове на един автомобил, който изминава 18 000 километра на година." http://e-vestnik.bg/2626/ Щом си толкова загрижен за следващите поколения, как така спокойно си пиеш млякото, ядеш масло, сирене и кашкавал, пък сигурно и похапваш телешко? И само да те светна, че СО2 не дим, за да си мислиш, че тези екостандарти за СО2 имат отношение към дименето на колите.
  • 5 селянин

    2 6 Отговор
    Тойота ще се справи,а и работят заедно с БМВ..а по пътя на ваг,където са тръгнали Бенц и Опел е много трънлив..
  • 6 onq s konq

    7 7 Отговор
    И докато навремето тъжно припявахме с Тошко Колев "как ще ги стигнем американците"/бих добавил и европейците/,то сега определено се убеждаваме че в много отношения е желателно ТОВА ДА НЕ СЕ СЛУЧВА НИКОГА.
  • 7 Убиец!

    10 6 Отговор
    Да видим дали правилно съм разбрал. Предлагаш за да можеш да си караш в автомобила, да убием 38 деца или една крава, за всеки автомобил който се движи по пътищата? Ти си психопат! Как можеш да сравняваш човешкия живот с автомобил? Да не говорим, че самите автомобили убиват милиони хора годишно заради изпусканите от тях вредни вещества, без въобще да броим въглеродния двуокис, който не е отровен за хората и не виждам за какво го намесваш. Дишане от въздух от нито от кравата нито от децата може да убие някой, за разлика от вредните газове от ауспуха на автомобил. Политиците просто искат да намалят убийствата от автомобилите, като намалят вредните вещества.

    Коментиран от #9

  • 8 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "Антиелектрика":

    Политиците са направили каквото трябва и то отдавна !!!! Щото тия стандарти са приети още преди повече от десет години , та да не се правят на ущипани някои шефове на концерни !! И решението също е ясно от толкова , преминаване на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ !!! И точно това ще стане , колкото и такива като тебе да реват и да се тръшкат !!

    Коментиран от #10

  • 9 Антиелектрика

    6 6 Отговор

    До коментар #7 от "Убиец!":

    Пак нищо не си разбрал. Нито умирам от желание да карам из софийските задръствания, нито ми е приятно да харча пари за гориво. Но когато ми се налагат забрани и такси за това, че ходя да работя, а на 2000 км от нас никой не може да наложи никакви правила, тогава започва да ми писва от двуличници като теб! И си мери приказките, защото психопат може да бъдеш само ти, с постоянното ти писане от различни никове! А аз нямам вина, че не може да вденеш защо намесвам въглеродния двуокис! Прочети статията пък дано проумееш, че се говори САМО ЗА НЕГО! Някъде да видя някой да иска да мери друго освен СО2? Иначе в другите теми не ти пукаше за умрелите от рак деца в кобалтовите мини заради мръсните батерии, нали?! Явно за теб не е проблем ако някой умре при производството на батерии, но ако умре от автомобилно замърсяване е проблем - повръща ми се от такива като теб! Ето такива двулични лицемери сте всички зелени престъпници от НПО-тата и защитници на електрическите миксери!
  • 10 Антиелектрика

    5 5 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Пак те питам - къде ще стане освен в ЕС и Китай? В САЩ, Индия, Бразилия или в Япония? Вече трети ден чакам да ми кажеш, ама само с търкане на кристалната топка не става. То и Великобритания беше неделима част от ЕС, ама излезе, какво остава за такива безумни забрани, които е ясно, че ще накарат всички автопроизводители да избягат от ЕС. Тепърва ще берем "плодовете" на подобна идиотска глупост.

    Коментиран от #11

  • 11 Е па такова животно нема

    6 4 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Много интересен начин на мислене имаш относно заобикалящият те свят. Щом ти не знаеш за нещо, значи то със сигурност не съществува. Предвид това и ниската ти обща култура се получават интересни резултати, които без да се замисляш споделяш тук и ставаш за смях. Хайде помисли си ако Щатите нямаха никакви стандарти за въздуха, какви претенции щяха да имат за измамния софтуер за емисиите? Защо там забраниха да се движат тези автомобили, а в Европа наказаха производителите само с мъмрене пред строя?

    Хайде чети и се забавлявай:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Emission_standard

    Доста интересни неща пише там. В Щатите имат изисквания дори за двигателите на косачките, а ти ми говориш че всеки може да продава каквото си иска пушещи автомобили.

    Коментиран от #13

  • 12 Random

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "След нас и потоп,":

    'ич ми не е.
  • 13 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Е па такова животно нема":

    Единственото интересно тук е двуличието ти и как прескачаш от тема в тема и от ник в ник! Та ето цитат от линка ти: "The states are also attempting to compel the federal EPA to regulate greenhouse gas emissions, which as of 2007 it has DECLINED to do."
    Та да попитам пак - в САЩ какви са нормите за СО2? Или да перифразирам въпросът - има ли постоянно намаляване на изискванията за СО2? А претенциите на САЩ са единствено, че VW лъже за това, което продава. Къде са ти стойностите? Толкова си елементарен, че не осъзнаваш, че ти си този който става за смях! Болен човек си, лекувай се - не е нормално да пишеш постоянно с различни никове. През 2009 г. ето какъв е бил планът на Обама за 2016 г - двойно по-занижен от евро 7, но дори този Тръмп го отмени драги: http://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%9E%D0%B1%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%B8%D0%B8-%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D0%BD_l.a_i.164158_at.1.html Ясно е, че нямаш топки да си стоиш зад името, но нямаш и грам доблест!

    Коментиран от #14

  • 14 Е па такова животно нема

    1 3 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Не разбра ли, че тролските ти похвати да се заяждаш с личностните качества на събеседниците, когато нямаш аргументи не минават? Като те интересуват Щатите, да беше отворил линка конкретно за тях. https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States_emission_standards Както виждаш изисквания има и стават все по-сериозни с времето.
    Ето и по-подробно за цитата който си дал, но в превод:На 12 септември 2007 г. съдия във Върмонт се произнесе в полза на държавите, които разрешават условно регулиране на емисиите на парникови газове от нови автомобили и камиони, побеждавайки опита на автомобилостроенето да блокира стандартите за емисиите на парникови газове. Група автомобили, включително General Motors, DaimlerChrysler и Алиансът на производителите на автомобили, са предявили жалба във Вермонт, за да блокират правилата, които предвиждат намаляване на емисиите на парникови газове с 30% до 2016 г. Членовете на автомобилната индустрия твърдят, че спазването на тези правила ще изисква сериозен технологичен напредък и ще повиши цените на превозните средства до 6 000 долара на автомобил. Окръжен съдия от Уилям К. Сесион III отхвърли тези твърдения в своето решение. "Съдът все още не е убеден, че производителите на автомобили не могат да посрещнат предизвикателствата на регламентите на Върмонт и Калифорния (парникови газове)", пише той.

    Коментиран от #15

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Е па такова животно нема

    2 3 Отговор
    Последно има ли глобално затопляне според тебе или няма, та си се хванал за този въглероден двуокис? Ако въглеродния двуокис е безвреден за хората и може да се компенсира със засаждане на повече дървета, то останалите гадости са смъртоносни.
    Питаш:
    "Та да попитам пак - в САЩ какви са нормите за СО2? Или да перифразирам въпросът - има ли постоянно намаляване на изискванията за СО2? А претенциите на САЩ са единствено, че VW лъже за това, което продава. Къде са ти стойностите? Толкова си елементарен, че не осъзнаваш, че ти си този който става за смях!" ето, че не само има стойности в САЩ, но и са превишени 40 пъти, а тук продължават да се движат без никой да ги закача.

    "Споразумението обхваща около 475 000 Volkswagen-и и Audi-та с 2.0-литрови дизелови двигатели. От VAG признаха, че автомобилите са били програмирани да мамят тестовете за отделяне на вредни емисии. При разследването за произвеждането на азотни оксиди бе установено, че колите надвишават ЗАКОННАТА ГРАНИЦА с повече от 40 пъти. Съгласно условията на сделката немският автоконцерн се съгласи да изкупи превозните средства обратно или да ги поправи и да плати на всеки собственик между 5 100 и 10 000 долара допълнителна компенсация.
    "

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Е па такова животно нема":

    Отново разводняваш с простотиите си! НЕ, НЯМА ГЛОБАЛНО ЗАТОПЛЯНЕ ПРИЧИНЕНО ОТ ЧОВЕКА! Прочете ли ми мнението или не? И аз мисля като тези учени, че човека не причинява Глобално затопляне: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_who_disagree_with_the_scientific_consensus_on_global_warming
    Хайде у лево!
  • 18 Е па такова животно нема

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Ами да беше прочел оригинала, а не да се доверяваш на Гугъл преводача: On September 12, 2007, a judge in Vermont ruled in favor of allowing states to conditionally regulate greenhouse gas (GHG) emissions from new cars and trucks, defeating an attempt by automakers to block state emissions standards."

    Ако беше прочел, щеше да разбереш, че всеки щат сам може да определя свои изисквания за вредните газове, стига да са по-строги тези за цялата държава. Най-строгите изисквания за тези на Калифорния, а някои останали щати просто ги приемат за свои. За да продават в САЩ, автомобилните производители Задължително трябва да покрият изискванията на Калифорния. Когато дойде на власт оня палячо с рижата коса, се опита да разхлаби хватката, но от Калифорния просто му показаха среден пръст, защото могат да си имат собствени по-строги закони.

    Коментиран от #19

  • 19 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Е па такова животно нема":

    Хахахахахаха, ти и от право разбираш толкова, колкото и всичко останало, т.е. ZERO. Оня с рижата коса е пич, а палячовците сте вие, соросоидните израстъци. Спокойно, ето го първия гол в неговата сметка: https://news.bg/world/tramp-izvoyuva-golyama-pobeda-varhovniyat-sad-ostavi-v-sila-imigratsionniya-ukaz.html
    А върховния съд още през 2016 г. отмени тази глупост: https://www.manager.bg/%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/%D0%B2%D1%8A%D1%80%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%81%D1%8A%D0%B4-%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5
    Така, че стой и гледай мача и после пак плюй по единствения политик спазил всичките си предизборни обещания!

    Коментиран от #22

  • 20 EPA

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Е па такова животно нема":

    А как лъжат хайде това ми обясни а????
    В САЩ си имат EPA всяка кола минава през нея и се тества. Как един софтуер може да излъже газ анализаторът хайде обясни да видим.
    Тестът им е несъвършен и VW се възползва от това, просто има пролука в тестовете. Вместо EPA да си затегне тестовете тe се правят на невинни, е нали издаваш сертификат и там пишеш разход вредни емисии и т.н.
  • 21 John Doe

    1 0 Отговор
    В Европа ни цакат с абсурдни цени на горивата, измислят нереални еко норми. В същото време дебелият и мазен Американец, има по 3 коли с обеми на двигателя поне 4 литра всяка, и плаща центове за литър гориво!
  • 22 Да да

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    За Тръмп си абсолютно прав че е велик политик,но не ти разбирам мислите за колите! А и пяраноя май те гони,че някой ти пише от различни никове! Надявам се да не ти гръмне батерията на телефона и да те убие! Позната си купи Тойотка плъг ин хибрид(Ярис)! Добре ли е или да я продава! Ходи на работа на 15 км. и кара предимно (над 90%) на батерии!

    Коментиран от #23

  • 23 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Да да":

    Тя параноята сама си призна, че пише с различни никове, така че не бери дерт. Пък кой какво кара, си е негова работа, само налагането на безумни забрани на технически изравни ДВГ ме дразни. Като видиш Тръмп на електричка, ела ми се обади.
  • 24 Гост

    2 0 Отговор
    Ай стига с тези простотии и натикване на електрокари! С милиони камиони, самолети, кораби и др. гиганти бълват сволоч всекидневно, леките коли, та леките коли... евро 5,6,7, глупости, електрокари, дивотии! И разни интернет- форумни инженери развиват ел-теории в пространството. Спрете се вече!

    Коментиран от #25

  • 25 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Господине, това не са простотии ! Както ни набутаха мобилните телефони в ръцете , така ще ни набутат и електромобилите ! Съгласен съм с Антиелектрика, че глобалното затопляне не е дело на АВТОМОБИЛИТЕ !!! За мръсен въздух и смог в големите мегаполиси наистина са виновни превозните средства !!! Това обаче са две различни неща !!! САМО СЛЪНЦЕТО МОЖЕ ДА СПРЕ ЗАТОПЛЯНЕТО НА ЗЕМЯТА !!!
  • 26 Чиста реклама

    1 0 Отговор
    Е па има такова животно,Но има едно предизвикателство хибрид или електричка и всички коли Следени за посока и скорост.
    Един идеален свят без задръстване и чакане по сфетофари. Има няма 30 години до тогава.