Отидете към основна версия

23 063 125

BMW M6: турбо и керамични спирачки

  • bmw-
  • m6-
  • m driver’s package-
  • женева 2012

Автомобилен салон "Женева 2012". Наш екип от мястото на събитието.

Традиционно автомобилното изложение в Женева става арена за дебют на различни наточени изпълнения, но тази година салонът счупи всички рекорди. Вече ви разказахме за повечето от тях, като най-голямо впечатление направиха Ferrari F12berlinetta, Porsche Boxster, Mercedes-Benz SL 63 AMG и Lamborghini Aventador J. Баварската марка имаше няколко акцента на щанда си. Представени бяха автомобилите с т.нар M-performance пакет, както и новото BMW 6er Gran Coupe. От Мюнхен показаха и още една новост - купето на шестицата, но в изпълнение М.
Ефектният червен цвят на изложбения експонат беше само прелюдия към динамичните характеристики на автомобила. Външно BMW M6 се отличава по различната предна броня с огромни въздухозаборници, фирмените ауспухни двуцевки и уникалните 20-цолови лети джанти. С тези екстериорни промени едва ли някой ще обърка М-изпълнението със стандартната шестица. Под ефектните джанти тип "разцепена петолъчка" ясно се открояват и златистите спирачни апарати. За първи път серийно BMW се оборудва с карбон-керамични спирачки.
Впечатление прави и размерът на дисковете - 400 мм отпред и 396 отзад. Всъщност едва ли подобна система е излишна при положение, че моторът развива мощност от 560 к.с. Максималният въртящ момент също е увеличен до 680 Нм. Ще припомним, че предишното М6 разполагаше с 507 коня. Високооборотният V-образен десетцилиндров бензинов двигател вече остана в историята, а сега неговото място в М6 е заето от уникален V8, снабден с турбокомпресор. Агрегатът с обем 4.4 литра се развърта до 7 200 об/мин, като въртящият момент се предава на задните колела през роботизираната M DCT трансмисия.
При използването на функцията Launch Control новото BMW M6 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди. Суперседанът М5 изпълнява това упражнение за 4.4 секунди. Разликата в теглото на двата автомобила е само 20 килограма (M6 тежи 1850 кг, а M5 -1870), но не там се крие тайната на по-доброто ускорение на М6. По-скоро става въпрос за маркетинг. Нормално е спортно ориентиран модел с две врати да е по-бърз от седан с четири. Но да се върнем към М6. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, но при наличие на опционния M Driver’s Package тя нараства до 305 км/ч.
На фона на тези впечатляващи цифри обявеният среден разход на гориво звучи доста интересно. Баварците твърдят, че новото M6 харчи 9.9 литра на 100 километра пробег. Още любопитни факти са свързани с предната колея, която в сравнение с тази на стандартната шестица е разширена с 30 мм. Задната пък обратно - инженерите са я намалили с 45 мм. Амортисьорите имат три режима на работа и подобно на М-диференциала се управляват електронно. Представената в Женева купе версия на М6 ще се появи в продажба чак през есента на тази година. Преди нея в дилърските центрове ще пристигне кабриолетът.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • BMW показа 6-а серия с 4 врати

    Автомобилен салон "Женева 2012". Наш екип от мястото на събитието. В Женева баварците показаха дизеловите модели M-performance, както ...
    07.03.2012
    22 020
    62
  • BMW представи дизела с три турбокомпресора

      Баварците изпълниха обещание си и представиха преди автосалона в Женева новия си дизелов двигател, снабден с три турбокомпресора. Този м ...
    26.01.2012
    27 475
    110