Автомобилен салон "Женева 2012". Наш екип от мястото на събитието.
Традиционно автомобилното изложение в Женева става арена за дебют на различни наточени изпълнения, но тази година салонът счупи всички рекорди. Вече ви разказахме за повечето от тях, като най-голямо впечатление направиха Ferrari F12berlinetta, Porsche Boxster, Mercedes-Benz SL 63 AMG и Lamborghini Aventador J. Баварската марка имаше няколко акцента на щанда си. Представени бяха автомобилите с т.нар M-performance пакет, както и новото BMW 6er Gran Coupe. От Мюнхен показаха и още една новост - купето на шестицата, но в изпълнение М.
Ефектният червен цвят на изложбения експонат беше само прелюдия към динамичните характеристики на автомобила. Външно BMW M6 се отличава по различната предна броня с огромни въздухозаборници, фирмените ауспухни двуцевки и уникалните 20-цолови лети джанти. С тези екстериорни промени едва ли някой ще обърка М-изпълнението със стандартната шестица. Под ефектните джанти тип "разцепена петолъчка" ясно се открояват и златистите спирачни апарати. За първи път серийно BMW се оборудва с карбон-керамични спирачки.
Впечатление прави и размерът на дисковете - 400 мм отпред и 396 отзад. Всъщност едва ли подобна система е излишна при положение, че моторът развива мощност от 560 к.с. Максималният въртящ момент също е увеличен до 680 Нм. Ще припомним, че предишното М6 разполагаше с 507 коня. Високооборотният V-образен десетцилиндров бензинов двигател вече остана в историята, а сега неговото място в М6 е заето от уникален V8, снабден с турбокомпресор. Агрегатът с обем 4.4 литра се развърта до 7 200 об/мин, като въртящият момент се предава на задните колела през роботизираната M DCT трансмисия.
При използването на функцията Launch Control новото BMW M6 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди. Суперседанът М5 изпълнява това упражнение за 4.4 секунди. Разликата в теглото на двата автомобила е само 20 килограма (M6 тежи 1850 кг, а M5 -1870), но не там се крие тайната на по-доброто ускорение на М6. По-скоро става въпрос за маркетинг. Нормално е спортно ориентиран модел с две врати да е по-бърз от седан с четири. Но да се върнем към М6. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, но при наличие на опционния M Driver’s Package тя нараства до 305 км/ч.
На фона на тези впечатляващи цифри обявеният среден разход на гориво звучи доста интересно. Баварците твърдят, че новото M6 харчи 9.9 литра на 100 километра пробег. Още любопитни факти са свързани с предната колея, която в сравнение с тази на стандартната шестица е разширена с 30 мм. Задната пък обратно - инженерите са я намалили с 45 мм. Амортисьорите имат три режима на работа и подобно на М-диференциала се управляват електронно. Представената в Женева купе версия на М6 ще се появи в продажба чак през есента на тази година. Преди нея в дилърските центрове ще пристигне кабриолетът.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 TEXAS-BMW
11:45 14.03.2012
2 Симеонов
11:51 14.03.2012
3 хахахахахахахахахахахахахаха
11:57 14.03.2012
4 Гост
12:04 14.03.2012
5 ххх
12:07 14.03.2012
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Дошо
ххх тия китаици и турци са обикновени емигранти без особена квалификация които заливат Германия последните години.Германците ги ползват да им вършат черната работа също както и нас.Подбрани били айде стига глупости.
12:11 14.03.2012
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 posetitel
Коментиран от #21
12:17 14.03.2012
10 TEXAS-BMW
Коментиран от #11
12:18 14.03.2012
11 бмв фен!
До коментар #10 от "TEXAS-BMW":
@10 Тексаски ренджър! Иначе до колата пак на нищо не прилича и след като видях че пакистанци и китайци пипат бмв-то в завода отказвам се от тази марка12:27 14.03.2012
12 S-500
12:30 14.03.2012
13 Wow
12:34 14.03.2012
14 До №11
Коментиран от #15
12:38 14.03.2012
15 бмв фен!
До коментар #14 от "До №11":
@14 Роман ли пишеш хахахаха очите ми се просълзяха хахаха голям майтап е китаец прави бмв в завода ще пикая от смях вие бягахте от китайски сглобки а то във фабриката хахаха не може да бъде! ОТ СЕГА НАТАТЪК УВАЖАВАЙТЕ КИТАЙЦИТЕ ТЕ СГЛОБЯВАТ ЛУСОЗНИТЕ ВИ ТАЛИГИ12:45 14.03.2012
16 do S-500
12:45 14.03.2012
17 бмв фен!
12:54 14.03.2012
18 До №17
13:39 14.03.2012
19 Ts@r
14:02 14.03.2012
20 Дошо
14:23 14.03.2012
21 Кунев
До коментар #9 от "posetitel":
9.9/100км.Няма да питам за какъв цикъл е посоченият разход.И един мормот обвива шоколада в станьол...14:37 14.03.2012
22 bmw
14:42 14.03.2012
23 Нема Бира
14:46 14.03.2012
24 Дошо до 22 bmw
15:52 14.03.2012
25 van__91
16:39 14.03.2012
26 ГАБРОВЕЦА
18:16 14.03.2012
27 Богдан Николов
18:29 14.03.2012
28 Богдан Николов
Коментиран от #46
18:40 14.03.2012
29 Е защо така?
19:04 14.03.2012
30 Петко Косев
19:14 14.03.2012
31 Дошо
19:19 14.03.2012
32 Дошо
Коментиран от #35
19:20 14.03.2012
33 Богдан Николов
19:50 14.03.2012
34 Богдан Николов
19:51 14.03.2012
35 Даниел Петков
До коментар #32 от "Дошо":
@32 Беше убил ама жената си беше виновна,а не бмв-то!Относно темата:Много ми харесва тази м-ка,но май трябваше да е със малко по-голям мотор...нещо като 600 кс и 800-900 Нм,от 0 до 100 за към 3,7-4 сек и макс.скорост 330-340 км/ч,но както и да е...хората са много по-умни от нас и преценят по-добре!
19:55 14.03.2012
36 Богдан Николов
19:58 14.03.2012
37 Баварски глупости
Това е като да се опитваш да направиш спортен автобус.
Естествено истинските спортни коли ще го изядат за закуска , но това фенчетата на БМВ няма как да го знаят , те такива коли не са виждали.
Коментиран от #42
20:07 14.03.2012
38 Богдан Николов
20:15 14.03.2012
39 Баварски глупости
А създателят на Макларън Ф1 е ползвал за отправна точка Honda NSX .
Сега отново баварските смешници нямат свястна спортна кола и се мъчат да слагат мощни двигатели на бизнес лимузини и СУВ ове.
20:22 14.03.2012
40 спомени
Honda NSX струваше 100 000 марки сега не можеш да я намериш под 25 000 евро.
Прави си сметката каква кола са направили японците.Естествено тя е много по бърза от 850 въпреки по малката си мощност.
Въпрос на технология пич.
Коментиран от #43
20:30 14.03.2012
41 520 zender
20:31 14.03.2012
42 Константин Дичев
До коментар #37 от "Баварски глупости":
@37 q kaji koi sa istinskite sportni koli deto 6te go izqdat za zakuska?Mn pluvate po BMW ama samo mojete da me4taete da karate BMW20:33 14.03.2012
43 Константин Дичев
До коментар #40 от "спомени":
@40 Brei 4e si razbira4 q mi nameri edna 850-ka za 5000evro vlezni v mobile.de da vidi6 za kakvi pari stava vupors i posle pi6i,Prosluvutata NSX stra6nata sportna kola 2 puti po leka ot 850-kata i posle bila po-burza e mn qsno.Kogato qponcite napravqt golqm sporten avtomobil kato 850 togava pi6iКоментиран от #45
20:37 14.03.2012
44 спомени
Ето ти обява за 850 ...........4200 ЕВРО.
Хайде сега намери NSX за толкова пари.
И това че Хонда е направила високотехнологична кола която е с 200 кила по лека от баварския кош не е единственото и предимство.
Вземи прочети малко и ще разбереш колко назад е БМВ в истинските спортни коли.
Това което БМВ правят е голям двигател на обикновена кола която няма как да се предстваи добре както специално проектираната такава.
Даже и оня малък Juke ще го направи на две стотинки този баварски пън.Да не говорим за коли като Порше,ГТР вайпър и т.н.
Айде БМВ да си знае гьола и да се рекламира само пред незапознати със спортните коли.
20:50 14.03.2012
45 Име:
До коментар #43 от "Константин Дичев":
@43 Ти си абсолютно бос щом даже си мислиш да сравняваш оная уж спортна кола бмв 850 с nsx. Ами да са я направили лека бе? Що не са? Щото не могат. В един от епизодите качиха една такава безсмислица на дино. Излезе че е загубила 50к.с от това, което е имала излизайки от завода. В друго предаване качиха NSX на 160 000км и над 10 години беше си същите 280к.с. Освен че хондата е по-бърза е била и по-евтина и е един от най-здравите спортни коли правени някога. Можеш да видиш също колко върви предишната грозна м6ца срещу порше с по-малко коне и 1 астън, който е класи над нея. Много били бързи бмв имали история. Ами като имат бързи стари коли с история къде са по-пистите? По японските писти можеш да видиш селика от 70та да я смазват по пистата или първа генерация скайлайн още коли от края на 60те и 70те. А немските коли от тоя период излизат от гаража само за да ги измият и полират. Ще ми говори за спорт. Немците още нямат кола по-бърза от rx-7 ца (царицата на touge-то, ако изобщо знаеш какъв е този вид състезания) щото за повечето беемвисти бърза кола е такава, която много бяга на магистралата. Ако да сте първи на магистралата ви устройва тогава тая М6 е точно за вас, искате ли да сте бързи по-пистите и в планината, е тогава и е30-ката ви е тежка.....20:53 14.03.2012
46 Име:
До коментар #28 от "Богдан Николов":
@28 Хах is-F не се бил получил. Ако искаш да знаеш е по-бърз от конкурентната му м3ка развивайки 275км/ч 3ката 250км/ч след премахване на ограничителите is-F 300km/h m3- 275... Да съглесен съм. Няма японски коли с толкова грозна визия. Относно интериора явно не знаеш че съществуват коли като toyota crown, avalon, Nissan president, teana, maxima и т.н има ужасно много премиум японски коли, за който нито сте виждали нито сте чували ама знаете че няма... Как става това? Ами информирайте се. Дори аз който съм фен на японските коли съм се изненадвал колко добри премиум японски коли има и е имало през годините. Но японците си ги държат за техния пазар и америка, както правят и с най-бързите версии на спортните им коли... japanese domestic market.21:04 14.03.2012
47 520 zender
Коментиран от #48
21:11 14.03.2012
48 Име:
До коментар #47 от "520 zender":
@47 ОТГОВАРЯМ МУ НА КОМЕНТАРА АКО НЕ ВИЖДАШ. Какво да напиша за тоя м6? Няма никакъв смисъл по-добре бмвисти си вземете м5 същата работа само че по-практична. А тоя карбон по таблото е такава отврат все едно седиш в хлопел калибра тунингована с карбоново фолио. За визията какво повече да кажа. Лично на мен ми е отвратително грозна. Не си кривя душата м1 купе изглежда по-добре от това нещо отгоре, а и според мен е по-смислената и стилна покупка която 1 беемвист може да направи....21:16 14.03.2012
49 Easy ryder
Това че някоя кола е с 560 коня не я прави спортна.Има много други качества които трябва да притежава.
Примера с 850 и NSX е показателен.Кола създадена от Хонда и БМВ. Две тотално различни философии.За Хонда е изключително важно да изпипа колите си до край.Много рядко ще намериш толкова здрава спортна кола.БМВ набляга на външен вид и големи двигатели.Качеството не е най важно.
Всяка от тези философии има своята логика и привърженици.Не виждам защо се ядосвате когато някой смята че БМВ не е перфектната кола.
Коментиран от #50
21:25 14.03.2012
50 Име:
До коментар #49 от "Easy ryder":
@49 Няма такова нещо като перфектна кола. Иначе в спора се ражда истината. Разни хора разни идеали. Всеки има различна представа за идеалния автомобил и той ще е такъв само за него... БМВ имат и 1 друга философия. Опитват се да правят хем бързи хем луксозни коли. Точно това не им харесвам. По-добре е да имаш 1 истински бърза/спортна кола и това да е единствената и функция и 1 луксозна (не друсаща Мка). В този случай ще имаш по-добра спортна и по-добра луксозна кола. Всеки знае че комбинация от 2те означава компромиси.21:31 14.03.2012
51 Богдан Николов
Коментиран от #57, #58
21:31 14.03.2012
52 Богдан Николов
21:34 14.03.2012
53 Дошо до Богдан Николов
Аз не съм някакъв дето само плюе по БМВ, просто се дразня на хора, които пък не виждат, че има и други не по-лоши автомобили.
Виж Ауди не мога да ги понасям :-)
21:40 14.03.2012
54 520 zender
21:44 14.03.2012
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Богдан Николов
21:46 14.03.2012
57 Име:
До коментар #51 от "Богдан Николов":
@51 Ами Aston Martin, Mazerati..все луксозни купета. Новия лексус LF_LC ще е страхотен..За разлика от М6, м5 е най-доброто нещо което е излизало напоследък от БМВ. Мога да ти покажа много японски коли, които нямат немски аналог, като K cars, офроуд машини, бюджетни коли, бързи коли, но какъв е смисъла. Просто различни хора с различна култура и мислене. GT-R ите също са купета по-евтини и не толкова луксозни, но за мен лично си има смислена граница колко да е луксозна една кола и смятам всичко друго за изгъзица и показност....21:47 14.03.2012
58 Име:
До коментар #51 от "Богдан Николов":
@51 Ами Aston Martin, Mazerati..все луксозни купета. Новия лексус LF_LC ще е страхотен..За разлика от М6, м5 е най-доброто нещо което е излизало напоследък от БМВ. Мога да ти покажа много японски коли, които нямат немски аналог, като K cars, офроуд машини, бюджетни коли, бързи коли, но какъв е смисъла. Просто различни хора с различна култура и мислене. GT-R ите също са купета по-евтини и не толкова луксозни, но за мен лично си има смислена граница колко да е луксозна една кола и смятам всичко друго за изгъзица и показност....21:47 14.03.2012
59 TEXAS-BMW
21:47 14.03.2012
60 Богдан Николов
21:48 14.03.2012
61 520 зендер
21:48 14.03.2012
62 BMW
21:48 14.03.2012
63 ludo
Коментиран от #64
21:48 14.03.2012
64 Име:
До коментар #63 от "ludo":
@63 Това е смисъла на сайта и възможността от коментари.... да дискотираме. Като ще плюете и аз мога. Що а виждал ли си ферарита в БГ-я - почти няма а бмв-та пълно- значи са много добри... да ти имам логиката детска.21:51 14.03.2012
65 Easy ryder
Сега аз мога да те попитам . Дай ми конкурент от БМВ на Nissan GTR,Dodge Viper или Lexus LFA.
И вие като карате E36 , E34 и подобни антики значи трябва да ви се подиграваме и да ви казваме че нямате 5 стотинки а пишете глупости .
21:53 14.03.2012
66 ВИП АМГ
21:54 14.03.2012
67 Е защо така?
21:55 14.03.2012
68 Богдан Николов
Коментиран от #69, #74
21:56 14.03.2012
69 Име:
До коментар #68 от "Богдан Николов":
@68 Ми че та са почти на същите цени бе. Повечето хора които могат да си позволят тази М6ца могат да си позволят и Астън. Нз кой първи започна да плюе по NSX, затова и се включих в тази обречена дискусия. (виж коментарите от номер 40 насам)21:58 14.03.2012
70 Е защо така?
22:00 14.03.2012
71 Богдан Николов
22:00 14.03.2012
72 520 зендер
22:03 14.03.2012
73 ммма
22:07 14.03.2012
74 TEXAS-BMW
До коментар #68 от "Богдан Николов":
@68 Какъв конкурент бе Богдане, нали тези дето плюват по-долу като ги качиш в такова кола и се напикават от кеф. Плямпат глупости защото знаят, че никога няма да имат кола от тази марка. Повечето са навити на каквото и да е само да върви и да е 2-3000лв.Коментиран от #78
22:08 14.03.2012
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Easy ryder
И като отидеш с 540 до Бургас какво ще се забавиш с 2 секунди може би?
Ако си професионален пилот няма да караш 2 тонен кош на пистата Зендер.
И ако искате кола за български пътища тя определено не е от М серията.
22:13 14.03.2012
77 Дошо do Е защо така?
Хах ама ти мислиш ли, че всички дето не боготворят БМВ не знаят нищо за автомобилите.Ще ходиш да лъжеш децата в махалата не нас тук.
22:15 14.03.2012
78 Име:
До коментар #74 от "TEXAS-BMW":
@74 На някой хора не им стана ясно че няма значение дали можем да си я позволим или не. Ние спорим за съвсем други неща, които явно са ви много ясни като на номев 73. Това че българина е ужасно беден няма нищо общо нито със статията нито с дискусията. Въпросите, които се дискутираха преди 4-6 страници бяха съвсем други. И обърнете внимание кой плямпа повече глупости и ръси повече обиди....22:19 14.03.2012
79 nurburgring
дето карат Е34 Е36 и подобни конкуренти на Голф няма как да се докоснат до такива високи технологии.
БМВ още не се е научило да прави такива коли.
Коментиран от #83
22:20 14.03.2012
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Е защо така?
Коментиран от #88
22:21 14.03.2012
82 Дошо
22:23 14.03.2012
83 ВИП АМГ
До коментар #79 от "nurburgring":
@79 iaponskite taligi niamat miasto sred nai dobriteКоментиран от #85, #90
22:23 14.03.2012
84 TEXAS-BMW
22:26 14.03.2012
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Дошо do Е защо така?
И С2000 е с най-мощния атмосферен мотор и е печелила един куп награди(както и НСХ) за надеждност, а нея при другите спортни коли много я няма ама и тя вече е спряна.
Ако питаш за наследници, за следващи генерации - икономически съображения.За това пък скоро ще има съвсем нов НСХ, който ще бъде просто автомобил от друго поколение.
22:28 14.03.2012
87 бе еН ВИЕ
И който иска може да си купи за 4-5 хиляди еврака коптора 850 който е спрян от производство още през 1997 ма ноо няма да ви стигнат стотинките да му сложите газ и да го храните после.
22:29 14.03.2012
88 Име:
До коментар #81 от "Е защо така?":
@81 Произвеждаше се повече от 10 години. Няма друг суперкар който толкова дълго време да е бил конкурентен на останалите. Все още прави страхотни времена по пистите. Защо нямат нов ли? Щяха да имат с v10 двигател, но настъпи кризата + това и бедствие. А и вече автомобилния свят се промени достатъчно много за такива безумици. Фирма с такава спортна история, с която мноооого малко компании могат да се похвалят реши да тръгне в екологична посока. Имаш ли изобщо представа за какви решения става на въпрос. Да пуснаха 1 сивик с 250к.с от 2литров атмосферен мотор и това беше последната спортна кола от хонда , която впрочем е страхотна. Сега правят хибриди и икономични коли. Помисли си за това как една от най-спортно насочените фирми обръща внимание на околната среда..... горе долу за това я спряха.22:30 14.03.2012
89 ludo
Коментиран от #92
22:34 14.03.2012
90 ха ха
До коментар #83 от "ВИП АМГ":
83 японските отдавна са сред най добрите , БМВ може само да се учи от тях.22:34 14.03.2012
91 Е защо така?
22:37 14.03.2012
92 ха ха
До коментар #89 от "ludo":
89 Абе те и фиатите много ги карат и рената и опелите значи и те като бмв са много хубави. Пък Ферари хич не го карат значи не е хубаво.Коментиран от #94
22:38 14.03.2012
93 Е защо така?
22:44 14.03.2012
94 ludo
До коментар #92 от "ха ха":
@92(ха-ха) имам чувство че споря с някой малолетен..и се отказвам да дискутирам тук:) жива загуба на време.ЗЕНДЕР, незнам братле как имаш нерви ;)22:44 14.03.2012
95 Име:
22:48 14.03.2012
96 Дошо
22:49 14.03.2012
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Е защо така?
Коментиран от #100
22:57 14.03.2012
99 Дошо do Е защо така?
Недей да извърташ нещата, не ти се получава!
Коментиран от #101
23:00 14.03.2012
100 Име:
До коментар #98 от "Е защо така?":
@98 Съгласен. Но преди попълваха ниша, а и бяха здрави за цената си.23:02 14.03.2012
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Е защо така?
23:07 14.03.2012
103 Дошо do Е защо така?
Най-лесно е да правиш реклами и кожени салони и на сериините купета да слагаш по-мощен мотор и променени брони и прагове и емблеми М на двойна цена.
23:07 14.03.2012
104 Дошо do Е защо така?
23:08 14.03.2012
105 Е защо така?
23:17 14.03.2012
106 Име:
23:25 14.03.2012
107 Е защо така?
23:25 14.03.2012
108 Е защо така?
Коментиран от #109
23:31 14.03.2012
109 Име:
До коментар #108 от "Е защо така?":
@108 Ами браво пази я да си я караш със здраве. Аз също имам любими модели от почти всички марки (най-малко са немските такива за това съм и по-критичен към тях) Примери: vw костенурка от по-старите, които още са с метално табло, голф 1 и 2, бмв е30, първа генерация м5, z3 coupe, opel manta 400, opel kadett gsi също ми харесва на визия и разбира се любимата немска кола порше 911 турбо и с това ми се изчерпват любимите немски коли. Мисля че и френските, които харесвам са горе долу толкова на брой. Всяка марка си има чар, за всекиго по нещо. Признавам фанатичен фен съм на повечето японски коли, като най-малко харесвам нисан и митсубиши.23:46 14.03.2012
110 Е защо така?
00:01 15.03.2012
111 Име:
00:18 15.03.2012
112 Спирдон Тодоров
08:23 15.03.2012
113 Kobester
09:43 15.03.2012
114 Клаус Лешке
16:25 15.03.2012
115 ...
20:02 15.03.2012
116 МММ
20:52 15.03.2012
117 fen ot germaniq
22:17 15.03.2012
118 Дошо до Караибрахим 114
09:00 16.03.2012
119 Клаус Лешке
09:27 16.03.2012
120 520 зендер
Коментиран от #121
20:55 16.03.2012
121 Име:
До коментар #120 от "520 зендер":
@120 Коя алпина? B9 и B6 (старата) - да харесват ми. Въпреки че не са ми в топ 50 на колите които бих имал, образно казано. На кратко ако трябва да избирам бих предпочел 50 други коли доката стигна до алпината. Не бих отказал да направя тест драйв из Алпите, но не съм чак такъв фен.21:04 16.03.2012
122 520 зендер
21:16 16.03.2012
123 520 зендер
23:05 16.03.2012
124 520 zender
Коментиран от #125
23:18 16.03.2012
125 Име:
До коментар #124 от "520 zender":
@124 Точно и аз не харесвам на къде отиват новите коли и откъм дизайн и откъм усещане при шофиране и откъм характеристики като най-вече се дразня от теглото. Е28 алпина е точно b9. Много стилна кола. Много не ми харесва че махнаха 6 цилиндрова редовак, вадеше страхотен звук.00:33 17.03.2012