Ще ви разкажем за един уникален суперкар, носещ названието Cizeta Moroder V16T. Тази кола се появява на бял свят през 1991 година, а към днешна дата в гаражите на най-богатите колекционери в света са подслонени точно девет бройки от уникалния модел.
На две от тях се радва султанът на Бруней, който долита в Италия с цялата си свита, за да уговори лично покупката. Останалите седем Moroder-а са с неизвестно местоположение предимно в емирства от Персийския залив, където вероятно служат за декорация на автомобилните хареми на мустакати петролни монарси.
При стартова цена от $600 000 през 1991-а, изработваната изцяло на ръка Cizeta трудно би могла да си намери други купувачи. Зад проекта Moroder V16Т стоят Клаудио Дзамполи, бивш инженер на суперавтомобили в Модена, и Джорджо Мородер, автор на музиката към филми като "Топ гън" и "Флашданс".
Единият разбира от конструирането на Lamborghini-та, а другият има достатъчно пари да финансира начинанието. Към колоритната компания се присъединява и гениалният дизайнер Марчело Гандини, комуто автомобилният свят дължи шедьоври като Lancia Stratos и Lamborghini Miura, Countach и не на последно място... Diablo.
Клаудио Дзамполи става кръстник на марката (на италиански инициалите му C. Z. се произнасят като "Чи" и "Дзета"), Джорджо Мородер дава името си на модела, а Гаднини успява да продаде дизайнерския си проект на Lamborghini без почти никакви изменения.
Cizeta Moroder V16T дебютира на Женевския автосалон. Зад странния индекс се крие спираща дъха разшифровка: 16-цилиндров V-образен двигател, монтиран напречно и задвижващ задните колела през трансмисия от типа трансаксъл.
Скепкитците, очакващи два V8 в моторния отсек, са попарени още на шоуто в Швейцария. Под широкия капак, покриващ почти половината кола, блести истински шестнайсетцилиндров агрегат с един блок, две глави, осем разпределителни вала и 64 клапана. Всъщност тук става дума за ефектно куплиран V-образен двигател, съставен от два осмака от Lamborghini Urraco.
Cizeta Moroder V16T се произвежда от 1991 до 1995 госина, като за този пероид са направени само 20 бройки. Мощността от 540 к.с. се предава на задните колела през петстепенна механична трансмисия. Cizeta V16T ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, а максималната скорост е 328 км/ч. От 2006 година насам се правят опити за възобновяване на производството. А знаете ли обаче какво представляват quad-pop фаровете? Така наричат четирите отваряеми фара създателите на суперкара Cizeta V16T. Вижте ги.