26 Декември, 2018 11:12 12 798 27

Любимият суперкар на арабските шейхове

  • cizeta-
  • moroder-
  • v16t
Любимият суперкар на арабските шейхове - 1

Ще ви разкажем за един уникален суперкар, носещ названието Cizeta Moroder V16T. Тази кола се появява на бял свят през 1991 година, а към днешна дата в гаражите на най-богатите колекционери в света са подслонени точно девет бройки от уникалния модел.

Любимият суперкар на арабските шейхове

На две от тях се радва султанът на Бруней, който долита в Италия с цялата си свита, за да уговори лично покупката. Останалите седем Moroder-а са с неизвестно местоположение предимно в емирства от Персийския залив, където вероятно служат за декорация на автомобилните хареми на мустакати петролни монарси.

Любимият суперкар на арабските шейхове

При стартова цена от $600 000 през 1991-а, изработваната изцяло на ръка Cizeta трудно би могла да си намери други купувачи. Зад проекта Moroder V16Т стоят Клаудио Дзамполи, бивш инженер на суперавтомобили в Модена, и Джорджо Мородер, автор на музиката към филми като "Топ гън" и "Флашданс".

Единият разбира от конструирането на Lamborghini-та, а другият има достатъчно пари да финансира начинанието. Към колоритната компания се присъединява и гениалният дизайнер Марчело Гандини, комуто автомобилният свят дължи шедьоври като Lancia Stratos и Lamborghini Miura, Countach и не на последно място... Diablo.

Любимият суперкар на арабските шейхове

Клаудио Дзамполи става кръстник на марката (на италиански инициалите му C. Z. се произнасят като "Чи" и "Дзета"), Джорджо Мородер дава името си на модела, а Гаднини успява да продаде дизайнерския си проект на Lamborghini без почти никакви изменения.

Cizeta Moroder V16T дебютира на Женевския автосалон. Зад странния индекс се крие спираща дъха разшифровка: 16-цилиндров V-образен двигател, монтиран на­пречно и задвижващ задните колела през трансмисия от типа трансаксъл.

Любимият суперкар на арабските шейхове

Скепкитците, очакващи два V8 в моторния отсек, са попарени още на шоуто в Швейцария. Под широкия капак, покриващ почти половината кола, блести истински шестнайсетцилиндров агрегат с един блок, две глави, осем разпределителни вала и 64 клапана. Всъщност тук става дума за ефектно куплиран V-образен двигател, съставен от два осмака от Lamborghini Urraco.

Cizeta Moroder V16T се произвежда от 1991 до 1995 госина, като за този пероид са направени само 20 бройки. Мощността от 540 к.с. се предава на задните колела през петстепенна механична трансмисия. Cizeta V16T ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, а максималната скорост е 328 км/ч. От 2006 година насам се правят опити за възобновяване на производството. А знаете ли обаче какво представляват quad-pop фаровете? Така наричат четирите отваряеми фара създателите на суперкара Cizeta V16T. Вижте ги.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Разбирачо

    12 28 Отговор
    Фаровете едните са къси светлини другите са дълги светлини! А колата е Ферари с двигател на Ламборджини

    Коментиран от #4

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Кристиан Борисов

    14 6 Отговор

    До коментар #1 от "Разбирачо":

    Минало е покрай Ферари и Ламборджини!
    Нищо общо нямат!
  • 5 гошо

    16 6 Отговор
    дизайна май е взет назаем от ламборжини

    Коментиран от #13

  • 6 фен

    14 5 Отговор
    Само фаровете я грозят,има лека прилика с Диабло наистина

    Коментиран от #21

  • 7 Fenn256

    3 14 Отговор
    Бракма!

    Коментиран от #14, #20

  • 8 4х4

    7 6 Отговор
    Вижда се,че колата е смесица от различни модели на ламборджини и ферари,но това я прави уникална и хората с пари точно такива търсят.За времето си е била страхотна.Скорост 328 км не е малко,но сега може и някое ауди да изпревари тази кола, както и модели на бмв и мерцедес също могат...Дори и моята вдига 301 на джипиес(309 на километраж), като няма 400 коня а и вози още 4 човека... А тази ,сега ако се пипне,има потенциал за над 350 но едва ли ще го направят, тя и така си струва парите.

    Коментиран от #12, #15

  • 9 Лазар

    13 1 Отговор
    Тестароса и Диабло в едно..
  • 10 Тит

    7 0 Отговор
    Предница на Диабло,но задница на американският Вектор,който път е Диабло!
  • 11 Критик

    13 2 Отговор
    Еех, друго си е форд с двигател екобуст и три цилиндъра!
  • 12 Kirumo

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "4х4":

    Голяма рядкост са Аудитата и БМВ-тата които вдигат над 300км/ч. Много се говори, че RS6 C6 и Е60 М5 вдигали над 320, ама доказателства няма. Трябва да имаш доста аеродинамичен и сравнително лекичък автомобил за да вдига 300 с под 400 коня.

    Коментиран от #23, #27

  • 13 Kirumo

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "гошо":

    Не е взет назаем, просто дизайнера е същия.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 АLFA Q 4

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "4х4":

    ТИ СИ ПЪЛЕН РЕЗИЛ ЩОМ СРАВНЯВАШ КОЛА ОТ МИНАЛИЯ ВЕК СЪС СЕГАШНО ВРЕМЕ
    НО ДОРИ И СЕГА ЩЕ НАПИКАЕ 90%ОТ НЕМСКИТЕ КОШНИЦИ

    Коментиран от #22

  • 16 Дедо ви

    3 0 Отговор
    Абе, гледам, че не ги карат много ...
  • 17 deadman1488

    1 2 Отговор
    SSupeeer колица полудях по нея
  • 18 movieman777

    2 0 Отговор
    колицата е супер ни и мънитата и са доста SSupeeer bro deadmen1488
  • 19 Симпатичен и скромен Пекински пор вдовец

    5 0 Отговор
    имаш парички имаш колицата бръточки..немъш мънита караш раздрънкан мерджан 1995 модел.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 movieman777

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "фен":

    точно фаровете я правят красавица от класа.
  • 22 4х4

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "АLFA Q 4":

    Нищо не сравнявам. Харесвам всички бързи коли, без значение каква марка са. Фен съм и на алфа,имам още няколко изпилени спортни разпределителни вала(без гърбиците)
  • 23 4х4

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Kirumo":

    Имам предвид тунинговани автомобили. А заводските Ауди и Бмв , за които пишете не са с по 390 коня,колкото е моето Митсубиши а с над 500 и е нормално да вдигнат над 320.
  • 24 Пистарка

    5 0 Отговор
    С 420 коня заводски преди тунинга не можах да вдигна 300 км/ч, да не ги мериш 390 коня с динамометър на колелата, защото ако е така сигурно с това 4х4 имаш 460-470 коня на колянов вал

    Коментиран от #25

  • 25 4х4

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Пистарка":

    Толко си е мощността,данните са за двигателя.Сега, в студеното ми се струва върви повече-карах 20-30 км след един гтр,който се върза,но оная вечер ме издуха едно волво,без да разбера къв модел е изобщо...
    Твоят автомобил вероятно е по-тежък, със сигурност и по-комфортен а и фабричните настройки са препоръчителни,не са лимита...Моята минава 300,измерени от навигацията а и от други автомобили. Който не му се вярва, да ми подари по-бърза... Весели празници !
  • 26 choko

    1 0 Отговор
    Ако бяхте прочели статията щяхте да разберете защо прилича на Ламборгини. Ами просто е - един и същ дизайнер ги е правил. Не е крадено от никого. Дизайнът е уникален
  • 27 Майтап

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Kirumo":

    Шегувате ли се? С калибра 2.0турбо съм вдигал 290 километра ,а е на полвината на тези коне