Ще ви разкажем за един уникален суперкар, носещ названието Cizeta Moroder V16T. Тази кола се появява на бял свят през 1991 година, а към днешна дата в гаражите на най-богатите колекционери в света са подслонени точно девет бройки от уникалния модел.
На две от тях се радва султанът на Бруней, който долита в Италия с цялата си свита, за да уговори лично покупката. Останалите седем Moroder-а са с неизвестно местоположение предимно в емирства от Персийския залив, където вероятно служат за декорация на автомобилните хареми на мустакати петролни монарси.
При стартова цена от $600 000 през 1991-а, изработваната изцяло на ръка Cizeta трудно би могла да си намери други купувачи. Зад проекта Moroder V16Т стоят Клаудио Дзамполи, бивш инженер на суперавтомобили в Модена, и Джорджо Мородер, автор на музиката към филми като "Топ гън" и "Флашданс".
Единият разбира от конструирането на Lamborghini-та, а другият има достатъчно пари да финансира начинанието. Към колоритната компания се присъединява и гениалният дизайнер Марчело Гандини, комуто автомобилният свят дължи шедьоври като Lancia Stratos и Lamborghini Miura, Countach и не на последно място... Diablo.
Клаудио Дзамполи става кръстник на марката (на италиански инициалите му C. Z. се произнасят като "Чи" и "Дзета"), Джорджо Мородер дава името си на модела, а Гаднини успява да продаде дизайнерския си проект на Lamborghini без почти никакви изменения.
Cizeta Moroder V16T дебютира на Женевския автосалон. Зад странния индекс се крие спираща дъха разшифровка: 16-цилиндров V-образен двигател, монтиран напречно и задвижващ задните колела през трансмисия от типа трансаксъл.
Скепкитците, очакващи два V8 в моторния отсек, са попарени още на шоуто в Швейцария. Под широкия капак, покриващ почти половината кола, блести истински шестнайсетцилиндров агрегат с един блок, две глави, осем разпределителни вала и 64 клапана. Всъщност тук става дума за ефектно куплиран V-образен двигател, съставен от два осмака от Lamborghini Urraco.
Cizeta Moroder V16T се произвежда от 1991 до 1995 госина, като за този пероид са направени само 20 бройки. Мощността от 540 к.с. се предава на задните колела през петстепенна механична трансмисия. Cizeta V16T ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, а максималната скорост е 328 км/ч. От 2006 година насам се правят опити за възобновяване на производството. А знаете ли обаче какво представляват quad-pop фаровете? Така наричат четирите отваряеми фара създателите на суперкара Cizeta V16T. Вижте ги.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Разбирачо
Коментиран от #4
11:19 26.12.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Кристиан Борисов
До коментар #1 от "Разбирачо":
Минало е покрай Ферари и Ламборджини!Нищо общо нямат!
14:44 26.12.2018
5 гошо
Коментиран от #13
15:09 26.12.2018
6 фен
Коментиран от #21
15:17 26.12.2018
7 Fenn256
Коментиран от #14, #20
19:35 26.12.2018
8 4х4
Коментиран от #12, #15
20:04 26.12.2018
9 Лазар
20:14 26.12.2018
10 Тит
20:42 26.12.2018
11 Критик
21:06 26.12.2018
12 Kirumo
До коментар #8 от "4х4":
Голяма рядкост са Аудитата и БМВ-тата които вдигат над 300км/ч. Много се говори, че RS6 C6 и Е60 М5 вдигали над 320, ама доказателства няма. Трябва да имаш доста аеродинамичен и сравнително лекичък автомобил за да вдига 300 с под 400 коня.Коментиран от #23, #27
22:09 26.12.2018
13 Kirumo
До коментар #5 от "гошо":
Не е взет назаем, просто дизайнера е същия.22:10 26.12.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 АLFA Q 4
До коментар #8 от "4х4":
ТИ СИ ПЪЛЕН РЕЗИЛ ЩОМ СРАВНЯВАШ КОЛА ОТ МИНАЛИЯ ВЕК СЪС СЕГАШНО ВРЕМЕНО ДОРИ И СЕГА ЩЕ НАПИКАЕ 90%ОТ НЕМСКИТЕ КОШНИЦИ
Коментиран от #22
00:47 27.12.2018
16 Дедо ви
03:11 27.12.2018
17 deadman1488
07:37 27.12.2018
18 movieman777
07:42 27.12.2018
19 Симпатичен и скромен Пекински пор вдовец
07:45 27.12.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 movieman777
До коментар #6 от "фен":
точно фаровете я правят красавица от класа.08:02 27.12.2018
22 4х4
До коментар #15 от "АLFA Q 4":
Нищо не сравнявам. Харесвам всички бързи коли, без значение каква марка са. Фен съм и на алфа,имам още няколко изпилени спортни разпределителни вала(без гърбиците)16:14 27.12.2018
23 4х4
До коментар #12 от "Kirumo":
Имам предвид тунинговани автомобили. А заводските Ауди и Бмв , за които пишете не са с по 390 коня,колкото е моето Митсубиши а с над 500 и е нормално да вдигнат над 320.16:37 27.12.2018
24 Пистарка
Коментиран от #25
05:55 28.12.2018
25 4х4
До коментар #24 от "Пистарка":
Толко си е мощността,данните са за двигателя.Сега, в студеното ми се струва върви повече-карах 20-30 км след един гтр,който се върза,но оная вечер ме издуха едно волво,без да разбера къв модел е изобщо...Твоят автомобил вероятно е по-тежък, със сигурност и по-комфортен а и фабричните настройки са препоръчителни,не са лимита...Моята минава 300,измерени от навигацията а и от други автомобили. Който не му се вярва, да ми подари по-бърза... Весели празници !
11:13 28.12.2018
26 choko
16:36 28.12.2018
27 Майтап
До коментар #12 от "Kirumo":
Шегувате ли се? С калибра 2.0турбо съм вдигал 290 километра ,а е на полвината на тези коне12:21 13.08.2020