Французите от Renault представиха хибридните изпълнения на своите бестселъри - хечбекът Clio и субкомпактният кросоувър Captur. Интересното при тези хибриди е, че силовият тракт се състои от атмосферен 1.6-литров бензинов двигател и от два електромотора. Към тази система, наречена E-Tech е монтирана и иновационна трансмисия без съединители и синхронизатори.
По-конкретно, тримоторната силова установка Renault E-Tech се състои от електродвигател, монтиран в скоростната кутия и от стартер-генератор, помагащ на бензиновия мотор. Двигателят с вътрешно горене се включва само по време на движение и не работи на празни обороти. Така стартът от място става само с помощта на електрическа тяга.
Необичайната концепция, без съединител в скоростната кутия, осъществява превключването на предавките с помощта на основния електромотор. Така E-Tech разпределя потока от мощност между бензиновия и електрическите двигатели, като компонентите на системата могат да работят в 15 различни съчетания. По този начин се постига изключително нисък разход на гориво.
Clio-то обаче разполага с малка 1.2-киловат часова батерия и може да изминава само на ток едва няколко километра. Кросоувърът Captur обаче притежава акумулаторен блок с капацитет 9.8 киловат часа и е способен да измине само на ток разстояние от 50 километра. Динамичните характеристики на двата хибрида все още не са огласени. Знае се, че Clio-то е с мощност 140 коня, а Captur - със 160.
Французите заявяват среден разход на хибрида Captur, измерен по новите стандарти на WLTP, в размер на едва 1.5 литра на 100 километра пробег. За хибридното Clio се казва само, че харчи с 40% по-малко от конвенционалните модификации с двигатели с вътрешно горене. Renault Clio E-Tech и Captur E-Tech ще се появят на европейските пазари през лятото на тази година.