Мениджмънтът на Nissan ускорил разработването на секретен план за излизане от съюза с Renault. Информацията е на Financial TImes, позовавайки се на анонимни източници в японската марка. Катализаторът на решението е бягството на бившия шеф на Renault-Nissan Карлос Гон от домашен арест в Япония.
Анонимните информатори твърдят, че става дума за пълен разпад на отношенията и прекратяване на сътрудничеството както в производствената, така и в инженерната област. В допълнение, в съвета на директорите на Nissan се очакват сериозни кадрови промени. Според висшето ръководство на японския концерн политиката на Renault е „токсична“ за компанията и пречи на нейното развитие.
Основната причина да се ускори процеса на раздяла е бягството на Карлос Гон, обвинен във финансови измами. Доскоро Гон беше под домашен арест. На него му беше забранено да се свързва с хора, освен адвокати, а самата къща беше под постоянен контрол на японските правоохранителни агенции. Това обаче не попречи на бившия шеф на Renault-Nissan да напусне незаконно Токио и да лети през Истанбул за Бейрут.
Няколко дни след бягството, Гон проведе пресконференция, на която разказа за причините за постъпката си. Той сподели: „Не бягах от правосъдието, бягах от несправедливостта и политическото преследване. Просто нямах друг избор, защото бях заложник на нечовешка и анахронична правна система, безразлична към истината и справедливостта. Моите граждански свободи и права бяха нарушени“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
12:25 13.01.2020
2 Тука намирисва
12:27 13.01.2020
3 Random
Коментиран от #6, #11, #14, #46
12:28 13.01.2020
4 Госあ
12:32 13.01.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 гост
До коментар #3 от "Random":
Нисан бяха фалирали.Добре,че ги купи Рено,та отново да се заговори за тях.Сега,отново отиват към фалит.Както Дайхатсу,Сузуки,Усузи,Субару.Коментиран от #8, #9
12:40 13.01.2020
7 Патрол
Коментиран от #48
12:41 13.01.2020
8 Random
До коментар #6 от "гост":
Какъв фалит на исузу, дайхатцу и субару те гони?12:46 13.01.2020
9 Госあ
До коментар #6 от "гост":
Дайхатсу си правят колички за вътрешният пазар и камиони също. И се карат. Не са фалирали. Субару няма к'во да коментирам.Коментиран от #23
12:47 13.01.2020
10 Гост
До коментар #5 от "Един бай си знай":
1.5 дизел на Рено е в пъти по-добър от калпавия 2.2 дизел на Нисан12:53 13.01.2020
11 Komapak
До коментар #3 от "Random":
Инфинити също е Нисан колега.... 😉12:58 13.01.2020
12 Ррррр
Коментиран от #15, #47
13:08 13.01.2020
13 Хасан
13:09 13.01.2020
14 Люси
До коментар #3 от "Random":
Я го закарай дизеловия ти асматик в сервиз че има нужда от смяна на доста части и ремонт ми не виси в сайта и пиши неща от които нщ неразбиращ и неможешКоментиран от #42
13:11 13.01.2020
15 Госあ
До коментар #12 от "Ррррр":
Ама сигурен ли си?13:11 13.01.2020
16 гост
13:11 13.01.2020
17 гост
Коментиран от #21, #34
13:12 13.01.2020
18 нали
Коментиран от #40
13:15 13.01.2020
19 гост
Коментиран от #20
13:16 13.01.2020
20 гост
До коментар #19 от "гост":
Вдигни малко и ще стане ! По-точно 44,4 % , плюс специални права !!! Нисан не могат да пръднат без разрешение на Рено , колкото и да не му изнася на някой в Япония !!https://bg.wikipedia.org/wiki/Нисан_Мотър_Къмпани
13:22 13.01.2020
21 Госあ
До коментар #17 от "гост":
Купил е Мицубиши, колкото е купил Нисан 😂 Май, май ше се окаже че ди е купил калъф за чело накрая 🤣🤣🤣 Освен това, на Мицубиши сегмента далеч не са им автомобилите. Въпреки че Делика е перфектния ван. Винаги е била, а новите модели са направо чук,но ги има в Япония и АвстралияКоментиран от #24, #26
13:24 13.01.2020
22 гост
Коментиран от #32
13:27 13.01.2020
23 Госあ
До коментар #9 от "Госあ":
Всички камиони на острова са Дайхатсу 😉Коментиран от #54
13:36 13.01.2020
24 гост
До коментар #21 от "Госあ":
Май на тебе "сегмента" са ти плещенето на глупости !!! Щом не различаваш Мицубиши моторс от Мицубиши хеви индъстриис или Мицубиши банк най-добре да вземеш да си траеш !! Та въпросния Мицубиши моторс , за твое сведение съвсем отделна фирма , е 34 % собственост на Нисан , което пък за твое сведение се нарича контролен пакет , който дава ПЪЛНА власт в компанията на притежаващия го , защото в публичните компании решенията се вземат със 2/3 от гласовете , което значи над 67% , което при минус 34 няма как да стане !! Притежаващия такъв пакет назначава председателя на борда на директорите , а оттам и решава ВСИЧКО в тая компания !! И тъй като въпросния Нисан пък е 44,4 % собственост на Рено , всъщност Рено управлява и двете по-горе !!! Единствено се правят на любезни за пред публиката !!https://www.dnes.bg/cars/2016/05/12/nissan-stava-sobstvenik-na-mitsubishi.302193
Коментиран от #27
13:37 13.01.2020
25 Осата
13:43 13.01.2020
26 гост
До коментар #21 от "Госあ":
Да не говорим , че от три години вече ВСИЧКИ нови модели на Мицубиши са на платформите и с агрегати на алианса , ама на тебе щото не ти изнася , значи не бил го купил , хахахаха !!Коментиран от #28, #44
13:45 13.01.2020
27 Komapak
До коментар #24 от "гост":
Зачеването на фирмата Мицубиши е най-грандиозния корупционен скандал в света. Нашите крадци са пеленачета в сравнение с финансовия министър на Япония през1902г. След втората световна война големите фирми са насилствено разпарчатосани, което не пречи взаимно да си помагат. И така до 2000г. когато окончателно вече са самостоятелни, поне на хартия😊Коментиран от #29
13:54 13.01.2020
28 Госあ
До коментар #26 от "гост":
Делика е супер, освен това става въпрос за международни отношения вече. Както писах, гончето ще си остане май само с калъфа 🤣🤣🤣 Първо, Рено далеч не е на този и второ, всички корпорации в развитата част на Азия са под контрола на държавата. Но и аз мисля че ще се оправят. Харесвам и французите и японците. Любими са ми 😉Коментиран от #30, #35
13:57 13.01.2020
29 Госあ
До коментар #27 от "Komapak":
Разбира се. Фашизъм в най добрият му вид.Коментиран от #31
14:02 13.01.2020
30 Komapak
До коментар #28 от "Госあ":
Липсват 43млн... или поне аз разбрах за толкова. Какъв ти калъф какво чело?! 😂😂😂😂14:03 13.01.2020
31 Komapak
До коментар #29 от "Госあ":
1902 не е имало и помен от фашисти... Четете история, ама правилната😊Коментиран от #33
14:04 13.01.2020
32 Random
До коментар #22 от "гост":
Тия с рената като почнат с "мойто рено е много по-хубаво от кой да е фв, вие сте балъци" и им отговаряме.14:17 13.01.2020
33 Госあ
До коментар #31 от "Komapak":
Там е фашизъм още от Токугава. Е,колко пък да са тея 43 млн. Йени се печатат 😂14:17 13.01.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 гост
До коментар #28 от "Госあ":
Държавата в случая може само да фалира фирмата с измислени рестрикции , което не виждам от каква полза ще и е !! По отношение на собствеността и работата на фирмата не може да се меси въобще !!! И при ситуацията в Япония в момента държавата не и е до скандали въобще !!! Това са завери на стари бюрократи от старото ръководство , които чувстват как топлите им местенца изстиват скоропостижно !! Но само със заверите ще си останат , а накрая и ще заместят Гос на топло !!Коментиран от #36
14:20 13.01.2020
36 Госあ
До коментар #35 от "гост":
Ти адвокат ли си ? Щото там прокуратурата не като цацата. Положението е стабилно. Повярвай. Само трябва да купуват бойни самолети от краварите и могат да си правят каквото искат. А отношенията между ЕС и Япония, не са били по добри от ВСВ 😂 Визирам Германия-Япония и Франция на Виши и Петен 😄14:25 13.01.2020
37 Джуган
14:30 13.01.2020
38 К.К.
Никой нищо не казва!
15:04 13.01.2020
39 хайл
Коментиран от #45
15:29 13.01.2020
40 Стефан
До коментар #18 от "нали":
Това да наречеш японците смешници, го може само ИНЖЕНЕР ГАНЕВ, изявлението ти не е даже глупаво, то е просташко, тия хора след бомбандиране с две атомни бомби, след не знам колко си земетресения, след цунами което предизвика ядрена авария и се оправиха за 3 месеца, сега виж за колко бай ти Ганьо ще реши проблема с водата, а да ти кажа град Омуртаг е от 30 години на воден режим, само ни дай да оплюваме тоя и ония, да се правим на знаещи и можещи , и НАКРАЯ най бедни, най болни, най прости, най алчни, най голяма смъртност при болниците, но пак се яжим и избиваме комплекси, айде стига вече.Коментиран от #51
18:38 13.01.2020
41 Разбирач
19:52 13.01.2020
42 Random
До коментар #14 от "Люси":
Що бе, вдига си 200, няма ядове. Нещо си се объркал.Коментиран от #43
19:56 13.01.2020
43 Люси
До коментар #42 от "Random":
А и след 140 до.200 време си опържа яйчица 😅😅😅😅😅 слаб си!20:06 13.01.2020
44 Батко
До коментар #26 от "гост":
Не му изнася, щото е кисел скъсаняк, който може да си позволи максимум 20 годишен "премиум", който ще кара бавно, за да му завиждат всички...21:04 13.01.2020
45 Батко
До коментар #39 от "хайл":
Ми щото не им пука какво мислят "специалистите" по автомобили трети крак.21:09 13.01.2020
46 Boxer 3.0
До коментар #3 от "Random":
Абсолютно точен коментар!Може и да е полезно и за рено.
Ако си възвърнат качеството на изработката и материалите от 90те - никой няма да им се опре!
Има надежда инженерният тарикатлък да остане в миналото.
Дано не изпуснат този шанс!
21:30 13.01.2020
47 Primera
До коментар #12 от "Ррррр":
Добре е малко да прочетеш преди да пишеш основният дял на митсубши е на Нисан не е на реноКоментиран от #49
23:37 13.01.2020
48 Да ама помним
До коментар #7 от "Патрол":
от едно време,сега настъпва повторение на ситуацията да останете само със спомените,както едно време. Ако не бе Рено да ги спаси нямаше да се говори днес за Нисан въобще. Ако не знаеш бяха фалирали и на път да изчезнат от историята на автомобилите. Може би трябваше така да стане и сега в Япония щеше да има само една марка Тойота и нищо друго. Не забравяй,че преди 2 години Митсубиши също обяви фалит и ако не бе Рено-Нисан то щеше да е само далечен спомен.11:47 14.01.2020
49 Е да де но
До коментар #47 от "Primera":
пък основният дял на Нисан е на Рено ,а от тук на татък навържи пилетата за краката към квачката. По твоята тъпа логика джоинт венчъра между Рено и Мерцедес е на Рено,ама уви не е така,защото от него се възползват предимно Инфинити, а те знаеш кое производно са.14:54 14.01.2020
50 Кико
Коментиран от #53
14:59 14.01.2020
51 Не зная под
До коментар #40 от "Стефан":
оправяне от ядрената авария какво имаш предвид,при положение,че нищо не направиха,а радиацията се разнеса по целият океан и свят. Второ Япония е държава на чиято територия не е водена война,и освен двете атомни бомби пуснати над двата града и унищожили ги локално други сухоземни военни действия на нейна територия не са водени,от там икономиката и като цяло не е унищожена въобще. Що се отнася до японският инжинерен ум е леко казано преувеличено,защото и тук,както и на всякъде по света има дори доста по-добри инженери и това е факт. А след,като са толкова най-във всичко защо допуснаха със своят "велик ум",да пропадне Нисан,Митсубиши и други големи марки.И моляте,пише се боМбардировка,а не бонбардировка,защото казваш бомба,а не бонба. А кризите с водата в Бг,като цяло са заради пари разбира се и никаква наказателна отговорност. Това е в резубтат на управлението на тази държава в която винаги има "мой човек",който дори и да е прост щом е наш ще го бутаме напред.15:08 14.01.2020
52 Аз съм бе
16:32 14.01.2020
53 кликов
До коментар #50 от "Кико":
Най-после да напише някой!За тариката -кафявокрак,
а
имаше марка СУВ Нисан N1!...
19:03 14.01.2020
54 ВАГ
До коментар #23 от "Госあ":
Всички камиони са Исузу а Дайхатцу е собственост на Тойота.Както и да е ,та по темата;Нисан т.е.японците ми паднаха в очите ,стана нещо като храни куче да те лае ,нищо след като се махнат от Рено (спасителя им) ще ги купи Джеели или Тата тогава няма да имат мнение.19:11 14.01.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Истината е че
08:59 16.05.2020