През февруари глобалният автомобилен пазар отбелязва сериозен спад, който според специалистите е следствие от въздействието на пандемията на коронавирус. Според резултатите от февруари глобалният автомобилен пазар се срина с 19.9 процента - 5.077 милиона автомобила и леки търговски превозни средства бяха продадени по целия свят.
Ситуацията с коронавируса се отразява негативно на продажбите, като заради пандемията автопроизводителите спряха производството на автомобили. Най-силно проблемът с продажбата на нови коли се усеща в Китай. Там местните дилъри продадоха само 282 000 автомобила, което е с 80.3 процента по-малко в сравнение с миналия февруари.
Продажбите също паднаха в Япония - с 10.6 процента, до 423 500 бройки и в Южна Корея - със 17.9 процента, до 97 000. Европейският пазар към момента е по-слабо пострадал. 1.1 милиона автомобила са продадени в западноевропейските страни (-6.5 %) и 304 600 в Източна Европа, което пък съответства на увеличение от 4.5 процента. 218 700 автомобила (-4.5%) са продадени в Южна Америка, а 1 375 000 (+8.3%) в САЩ.
По-рано беше съобщено, че руският автомобилен пазар през февруари е спаднал с 2.2 процента - до 119 073 бройки. През първите два месеца на 2020 г. продажбата на нови автомобили в света възлиза на 11 565 000 бройки, което е с 14.8 процента по-малко в сравнение с миналата година.