17 Март, 2020 12:54, обновена 17 Март, 2020 13:29 4 420 31

Как коронавирусът се отрази на автопроизводството в Европа (ОБНОВЕНА)

  • коронавирус-
  • производство-
  • vw-
  • fiat-
  • psa-
  • renault

Volkswagen Group ще преустанови производството тази седмица в заводите си в Италия, Португалия, Словакия и Испания, като се готви да закрие останалите си фабрики в цяла Европа поради разпространението на коронавируса.

Коронавирусната епидемия засегна автоиндустрията в Европа, принуждавайки концерните да затворят или да намалят производството във фабриките си.

Вижте този анализ на Automotive News Europe, който показва как заразата се отрази на отделните държави.

Германия

Ford е намалил производството си в завода в Заарлуис от две на една смяна, заяви говорителят на компанията пред Automobilwoche. Около 1000 служители във фабриката пътуват всеки ден от Франция, казаха от компанията. Заводът на автоконцерна в Кьолн за сега работи нормално.

PSA Group ще затвори европейските си фабрики от днес до 27 март. Това важи и за заводите на Opel в Айзенах и Рюселсхайм. Немският автоконцерн поиска от административния си персонал в Рюселсхайм да работи от вкъщи, след като служител в централата на компанията е дал положителен тест за коронавирус.

Volkswagen изпрати у дома петима работници от своята фабрика за компоненти в Касел, след като техен колега също се е оказал заразен. Двама служители от завода във Волфсбург пък са под домашна карантина, след като също са тествани положително след частни пътувания. Те все още не са се били върнали на работа и съответно не са били в контакт с колеги. Поради тази причина от Volkswagen казват, че не са необходими допълнителни действия.

Франция

Renault заяви, че ще закрие индустриалните си обекти във Франция от понеделник вечерта до по-нататъшно уведомление. Ситуацията в други заводи на автоконцерна в Европа ще зависи от условията във всяка страна, каза автопроизводителят.

Спирането на производството на PSA в цяла Европа означава, че работа ще преустановят фабриките в Мълхаус, Поаси, Рен, Сошо и Хорден.

Италия

Fiat Chrysler спира производството в италианските си заводи до 27 март.

Ferrari затвори двете си фабрики в страната също до 27 март, позовавайки се на възникващ недостиг на части.

Lamborghini пък спира производството си в близост до Болоня до 25 март.

Компанията за спирачки Brembo преустановява дейност в четирите си италиански завода.

Испания

Volkswagen спря производството си в понеделник за седмица в завода си в Памплона, където се изграждат VW Polo и T-Cross.

Ford затвори фабриката си във Валенсия до понеделник, 23 март, след като трима служители са дали положителни тестове за коронавирус.

Заводът на Seat в близост до Барселона пък може да бъде спрян за период до шест седмици поради проблеми с производството и логистиката.

Фабриките на Renault в Паленсия и Валядолид спряха производството си за два дни в понеделник поради липса на компоненти.

Двете централи на Nissan в Барселона преустановиха дейност в петък, след като доставчик на колела беше засегнат от блокирането на близкия град Одена заради силното разпространение на коронавируса. Затварянето на фабриките ще продължи поне до понеделник, заяви говорител на компанията.

Ще бъдат спрени заводите на PSA в Мадрид и Виго.

Словакия

Volkswagen Group преустановява производството си в Братислава. Там автоконцерна изгражда големите си SUV-та Porsche Cayenne, VW Touareg и Audi Q7, заедно с миникарите VW Up, Skoda Citigo и Seat Mii, както и компоненти за Bentley Bentayga.

PSA ще спре производството във фабриката си в Търнава.

Jaguar Land Rover заяви, че заводът на концерна в Словакия работи нормално.

Чехия

Профсъюзите в чешките фабрики на Skoda и Hyundai призоваха за 14-дневна карантина за служителите, което ще спре производството за този период.

Португалия

Заводът Autoeuropa на VW край Лисабон намали дневната си продукция с 16 процента заради недостиг на работници. Седем от всичките 5536 служители във фабриката са поставени в изолация.

PSA ще затвори своя завод в Мангуалде от сряда.

Полша

Fiat спира производството във фабриката си в Тичи до 27 март.

Заводът на PSA в Гливице също ще бъде временно затворен.

Швеция

Volvo заяви, че към този момент шведските производствени центрове на компанията не са засегнати от коронавируса.

Сърбия

Fiat затвори завода си в Крагуевац до 27 март.

Белгия

Volvo заяви, че за сега фабриката на компанията в Гент не е засегната от коронавируса.

Audi каза, че се бори да поддържа производството си в завода в Брюксел, тъй като някои служители са отказали да работят поради опасения, че се излагат на заразата.

Великобритания

PSA ще преустанови дейност във фабриката на Vauxhall в Лутън и Елсмер Порт.

Русия

Стана ясно, че АвтоВАЗ изпитва сериозни проблеми с доставката на резервни части и компоненти от Китай, поради пандемията на коронавирус. Междувременно се разбра, че един от сътрудниците в завода е дал положителен тест. Той е карантиниран, а контактувалите с него са под наблюдение. Това са само част от проблемите, поради които и руският гигант може да преустанови работата си съвсем скоро.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    17 3 Отговор
    Абе стига сме гледали само лошото. Въздуха не е бил толкова чист от години, във Венеция хората гледат кристален канал с рибки вътре.
  • 2 Божинов

    9 7 Отговор
    Дано тия лакомници да намалят цените. Не малко проучвания има, в които ясно е показано, че един автомобил, който на пазара е примерно 60 000 лв. реално струва 20 000 лв.

    Коментиран от #4, #8, #13

  • 3 Random

    3 7 Отговор
    На снимката защо е завода на АвтоВАЗ в Тольятти?

    Коментиран от #9, #10

  • 4 Мнение

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Гаранция ти давам,че заради задаващата се рецесия ще има модели чиято цена ще е по ниска отколкото тази на 10 годишни от същата марка преди истерията.Който има парички ще може да си купи много хубави неща евтино защото повечето хора са си планирали живота от днес за утре и не са пестили за черни дни.

    Коментиран от #5

  • 5 Божинов

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Мнение":

    Дано да си прав. Да не стане, че да кажат: Сега няма производство и за това цените са високи.
    С други думи, да има дефицит. Да не го извъртят така.
    Аз лично се надявам да спадне търсенето и цените да спаднат, въпреки липсата на производство.
  • 6 Психиатър от Курило

    7 13 Отговор
    Даже короновируса не попречи на компания Тесла да започне производството на електрокросоувъра Tesla Model Y, с 6 месеца по рано от предишните планове на Илон Мъск. Първите произведени модели, вече се разкупиха за нула време, търсенето превишава предлагането. Браво Тесла, браво Мъск.

    Коментиран от #7

  • 7 Мъск

    8 4 Отговор

    До коментар #6 от "Психиатър от Курило":

    Пий хаповете и лягай

    Коментиран от #11

  • 8 Дупедавец

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Да ти я дадат за 15000к,защото си готин ли искаш.Брат ми си купи Кона за 35000к евро и то с някакви бонуси и остъпки 5 листа.Искал да е еко.Здраве.
  • 9 Random

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    Сега я смениха
  • 10 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    Ти остави снимката, я виж каво пише тук :Публикувано във факти.бг: Стана ясно, че АвтоВАЗ изпитва сериозни проблеми с доставката на резервни части и компоненти от Китай, поради пандемията на коронавирус. Излиза така, че твоите любими Лади, дето ти не даваш косъм да падне от главата им и дето разправяш, че били изцяло руски, на половината са китайски, на половината френски и само сглобката е руска.

    Коментиран от #12

  • 11 Психиатър от Курило

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Мъск":

    Точно вие имате нужда от хапчета драги, професионал ви го казва. Вижте тази новина с днешна дата.
    https://news.drom.ru/Tesla-Model-Y-77436.html

    Коментиран от #25

  • 12 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    Това че поддоставчиците(например Valeo) си правят компонентите в китай не е проблем на АвтоВАЗ.

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Random

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Като материали да, обаче има и разходи за разработка и оборудване на фабриката. Това забравяте. Обучение на персонал, погасяване на заеми, сертификация, една кола не е само метал, пластмаса и електроника.
  • 14 Borislav Popov

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Random":

    То да беше само Валео, носачи, кардани, амортесьори, седалки, тапицерия, всичко идва от Китай.
    .

    Коментиран от #17

  • 15 Borislav Popov

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Random":

    А чий проблем е, да не е моя ? Когато намаля производството и спират завода, винаги има проблем.
  • 16 гост

    4 5 Отговор
    Тесла намали цените в Норвегия и милиони хора правят депозити. Следват страхорни намаления и огромни продажби по цял свят хахахахах
  • 17 Random

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Borislav Popov":

    Къде го пише това?

    Коментиран от #18

  • 18 Borislav Popov

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "Random":

    Информация бол, журнал Авто Мото Свят, брой 11. 2019 г. Между другото и другите руски автогиганти ГАЗ и Камаз, също така са страшно зависими от китайците. А се купува всичко от там, понеже китайсите резервни чвсти и компоненти, бият и по цена и по качество руските. Пазарна икономика, нищо лично.

    Коментиран от #20

  • 19 admin

    7 1 Отговор
    За съжаление, освен производителите ще пострадат и всички доставчици на компоненти. Даже в момента в България има затворени поточни линии и хора които са без работа.... Дано отмине по-бързо.
  • 20 Random

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Borislav Popov":

    Добре де, аз нямам достъп до тоя брой, хайде напиши какво точно идва от китай.

    Коментиран от #21

  • 21 Borislav Popov

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Random":

    Това е руско спмсание, което не се разпостранява в България и какво искаш пак да ти пиша, в 14-ти коментар вече ти го казах, малко ли ти е !?

    Коментиран от #22

  • 22 Random

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Borislav Popov":

    Марки кажи

    Коментиран от #23

  • 23 Borislav Popov

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Random":

    Във всички руски марки преобладават китайски части и компоненти, пак повтарям за по тъпите, във всички. ВАЗ, УАЗ, ГАЗ, КАМАЗ.

    Коментиран от #26

  • 24 ЕЕЕ

    1 3 Отговор
    Наред с гадостите,обаче има и други страни, помислете само колко алчни строители с надути цени ще фалират,колко лакоми компании и банки ще спрат поне времето да изтискват природните ресурси и да одират кожите на крайния потребител, колко коли и самолети няма да замърсяват, колко хора ще са принудени да си помагат един на друг, как ще лъсне цялата калпава организация на здравеопазването и обществения ред в България.... та дори Боко няма къде да харчи крадените пари, да не говорим,че може да се обезценят и да остане по бели гащи, единственото нещо което е отвратително е нарушеното здраве на хората, всичко друго е поправимо :)
  • 25 Психиатър от Курило

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "Психиатър от Курило":

    Опа, хванах ли те Норвежец, че и на компетентен се правиш и се маскираш на доктор. Ползваш намалението, че си пусках електрошок и айде веднага си написал куп глупости (НИКОМУ НЕНУЖНИ). Не така бе моето момче. Между другото, какво означава "разкупиха"?

    Коментиран от #28

  • 26 Random

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "Borislav Popov":

    КОЕ Е КИТАЙСКО И КОЙ ТОЧНО ГО ПРОИЗВЕЖДА?

    Коментиран от #27

  • 27 Borislav Popov

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "Random":

    Всичко им е китайско, китайците го произвеждат ! Носачи, кардани, амортесьори, седалки, тапицерия, фарове, стопове и т.н. всичко идва от Китай.

    Коментиран от #30

  • 28 Просто човек

    2 2 Отговор

    До коментар #25 от "Психиатър от Курило":

    Бе ти раздвоение на личността ли имаш? Няколко статии вече се караш със себе си.

    Коментиран от #29

  • 29 Ал Купоне

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Просто човек":

    Остави го , не го ли виждаш , че не е с всичкия си ?
  • 30 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Borislav Popov":

    КОИ СА ТЕЗИ КИТАЙСКИ МАРКИ КОИТО ГИ ПРОИЗВЕЖДАТ?

    Коментиран от #31

  • 31 Borislav Popov

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Random":

    Всички китайски марки, всички.