Тази информация не е нова и отдавна е обществено достъпна, но се сетихме за нея, покрай изказванията за министър-председателя за "майбасите" на бизнесмените и за това как трябва да ги продадат, за да платят заплатите на работниците си.
Впоследствие Борисов изнесе и списък с луксозните автомобили и техния брой в България, който обаче не беше съвсем точен, защото сред изброените от него луксозни марки, у нас има и доста екземпляри с цена до 5 000 лева, които попадат в статистиката на Борисов.
Както и да е, все пак премиерът не трябва да е автомобилен специалист. Той обаче е фен на служебните "джипове", защото от както е във властта се подвизава основно с такива високопроходими автомобили.
За дългите години, като Главен секретар на МВР, кмет на София и сега Министър председател, Борисов "изневерява на джипките" много рядко. Засичан е с бронирано Audi A8, с пета серия на BMW (Е39), както и с Mercedes-Benz S-Klasse W140.
Сред предпочитанията му за всъдеходи са G-Klasse, за кратко Subaru Tribeca и най-вече - Toyota Sequoia. Последната е предназначена основно за американския пазар и се задвижва от огромен 5.7-литров V8 бензинов мотор.
Личната кола на Борисов обаче не е нито всъдеход, нито спортна резачка, а един ретро Mercedes. Става дума за Mercedes-Benz 190, който по габарити се явява нещо, като предшественик на днешната E-Klasse (да не се бърка със 190 W201).
Моделът се произвежда от 1955 до 1965 година и все още е масов, като ретро автомобил. Mercedes-ът на Борисов е от модела W110, който се прави от 1961 до 1968 година. От тази версия са произведени 628 282 екземпляра.
Тези коли основно се оборудват с четирицилиндрови бензинови и дизелови мотори, но има и вариант с шестцилиндров мотор. Този на премиера е четирицилиндров, а твърденията му са, че го е купил за сумата от 10 000 лв. Днес, средната цена на подобно возило в добро техническо състояние е три пъти по-висока. А както се вижда от снимки, колата е в доста прилично състояние. Тя е и единствената, регистрирана на негово име.