Ако смятате, че ситуация е лоша за автоконцерните в САЩ или Европа, погледнете положението на автомобилните производители в Индия. Страната въведе карантина заради коронавируса на 25 март, което изцяло прекрати производството и продажбата на превозни средства. Резултатът е, че през април в Индия не бе продадена нито една кола. Това предаде Car and driver.
Според Обществото на индийските автомобилни производители (SIAM), автоиндустрията в страната губи 306 милиона долара на ден. Водещите браншови концерни в страната са именно Mahindra & Mahindra, Maruti Suzuki, Hyundai, MG Motor и Toyota Kirloskar.
За сравнение, през април миналата година, в Индия са били продадени 247 541 пътнически превозни средства, 68 680 търговски превозни средства и 1 684 650 двуколесни и триколесни ППС.
Quartz India съобщава, че автоиндустрията в страната вече е била в низходящ тренд. През март продажбите на Maruti Suzuki и Mahindra & Mahindra са се свили с респективно 47,9% и 90%, в сравнение със същия месец година по-рано. Въпреки това, през април двата автоконцерна са продали 1 365 трактора, които са съществена част от селскостопанската дейност и в крайна сметка са били освободени от последиците на карантината.
Блокдата в Индия е удължена до 17 май, което ще окаже допълнителен натиск върху тежката ситуация за местните автомобилни производители. От индустрията са написали писмо до вътрешния секретар на Министерството на вътрешните работи с молба да бъде разрешено отварянето на автомобилния сектор.