Отидете към основна версия

4 035 16

Hyundai разкри електрическо си бъдеще. С какво се различава то от това на Volkswagen?

  • hyundai-
  • kia-
  • volkswagen-
  • електромобили-
  • бъдеще

Новата e-GMP платформа поддържа 800-волтово зареждане

Концернът Hyundai и Kia проведе онлайн представяне на новата си модулна платформа e-GMP, която се създава специално за електрически превозни средства. Тази архитектура ще дебютира през 2021 г. заедно с кросоувъра Ioniq 5.

Когато говорим за платформата e-GMP, е много трудно да се избегне сравнение с архитектурата на Volkswagen MEB. Тези дизайни имат много общо: батерии, състоящи се от подредени модули, възможност за смяна на колеята и междуосието, независимо окачване на всички колела и накрая задно задвижване в основата и 4х4 като опция.

Корейците обаче взимат предвид германския опит и добавят няколко важни характеристики към шасито си

Основното предимство на e-GMP е способността да зарежда до 350 киловата с ток от 800 волтов източник. За сравнение, MEB машините поддържат зареждане до 408 волта. Благодарение на това корейските електрически превозни средства ще могат да зареждат до 80% за 18 минути, а след 5 минути зареждане ще имат вече ток за 100 километров пробег.

Интересното е още, че самата кола работи на 240 волта. За зареждане от терминал с напрежение 400 или 800 волта в машините ще бъде инсталиран отделен трансформатор. Припомнете си, че работното напрежение на повечето съвременни електрически автомобили е около 400 волта, но все още няма установен стандарт в индустрията.

Мощността на вграденото зарядно устройство, което преобразува променливотоковото захранване от битовата мрежа в постоянен ток за батерията, не се отчита. Но е известно, че то ще бъде двустранно. С други думи, електрическите превозни средства могат да бъдат източници на енергия за битови електрически уреди.

Hyundai казва, че ще бъде първата компания, която ще започне масово производство на компактна ос, която комбинира електрически двигател, скоростна кутия и управляваща електроника в едно устройство. Самите двигатели обещават да бъдат много високоскоростни. Техните ротори ще могат да работят с 20 хиляди оборота в минута.

Корейците също твърдят, че тяхното иновативно задвижване е с 5% по-икономично от това на конкурентите, като използват силициев карбид в инверторните полупроводници. (Честно казано, от описанието на дизайна не е напълно ясно как задвижването на Hyundai се различава от електрическите задвижвания, използвани от конкурентите - бел. ред.)

Допълнителният преден електрически мотор ще бъде сдвоен със скоростна кутия, която има и неутрална предавка. С други думи, задвижването на всички колела ще има възможност за механично изключване, което също трябва да има положителен ефект върху консумацията на енергия.

Минималният капацитет на батерията за електрически превозни средства на e-GMP ще бъде 50 киловатчаса. Максимумът ще надвиши 100 киловатчаса. При създаването на архитектурата дизайнерите се фокусираха върху обхват от 500 километра с едно зареждане според цикъла WLTP.

Най-добрите електрически превозни средства, базирани на e-GMP, ще могат да ускорят до 100 километра в час за 3,5 секунди. Максималната мощност не се отчита, но тя трябва да бъде значително по-висока от тази на колите на платформата на Volkswagen MEB (306 к.с.). Максималната скорост на електрическите превозни средства Hyundai и Kia ще бъде 260 километра в час.

Първите серийни автомобили на e-GMP платформата ще се появят в края на 2021 година. До 2025 г. концернът Hyundai обещава да произведе 23 електрически автомобила. Новата платформа ще се използва не само в масово произвежданите електрически превозни средства на марките Hyundai и Kia, но и в премиум марката Genesis.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.

Свързани новини