Концернът Honda реши да се преориентира в световен мащаб към производството на електрически превозни средства, пише японското издание Best Car Web, позовавайки се на свои източници. Именно това е и причината за решението компанията да напусне Формула 1, където концернът беше представен като доставчик на бензинови двигатели.
Новите електрически автомобили Honda ще произвеждат в сътрудничество с GM. Интересното решение е продиктувано най-вероятно заради възможността на японците да използват батерии Ultium, но може би и заради американските платформи за електрически коли като цяло.
В края на 2023 година ще има смяна на поколенията на кросоувъра CR-V и седана Accord. И двата автомобила ще бъдат заменени от електрически превозни средства. Изданието твърди, че автомобилите ще получават батерии с капацитет най-малко 60 киловатчаса, което им гарантира пробег с едно зареждане от над 400 километра.
Следващият електрически автомобил ще бъде новата Honda NSX. Този спортен автомобил ще получи изключително електрическо задвижване и Honda не вижда Tesla Roadster или Rimac C_Two като отправна точка. Пряката конкуренция на NSX ще е Porsche Taycan. Японците възнамеряват да направят автомобил, който ще бъде по-бърз от немския. И това трябва да стане до 2025 година, когато ще има нов NSX.
И накрая, публикацията споменава друг модел - Honda Civic Type R. Той няма да е електрическа кола, но ще получи хибриден силов тракт. Тази информация частично се потвърждава от изявлението на самата марка. Обяснявайки оттеглянето си от Формула 1, японците директно заявиха, че възнамеряват да се съсредоточат върху електрическите превозни средства, но не разкриха подробности.
Засега Honda има само два електрически автомобила, от които само един вече е станал сериен. Това е хечбекът Honda e. Вторият е обещаващият кросоувър e-concept, който към момента е насочен основно за китайския пазар, но при евентуален негов успех, бързо ще се превърне в глобален.
Коментиран от #8, #48
-10 +40
Коментиран от #3, #4
-6 +27
До коментар #2 от "JoJO":
Остров Манхатън е купен от индианци през 1626 г. за около 1000 долара.
-4 +11
До коментар #2 от "JoJO":
американският сенат купува Аляска за $7,2 милиона
Коментиран от #69
-4 +12
Коментиран от #78
-7 +24
Те им казваха че батерии ще има само ако правят хибриди-за елколи и плъгин няма да стигнат, ама не ги чуха.
Коментиран от #7
-7 +8
До коментар #6 от "Не зелен":
Те големите мултимилиардни компании, не са си разчели всичко. Ти знаеш по:добре от тях, нали. Защото са глупави и са решили да си прахосват милиардите на вятъра, затова всички по-големи компании(включително фолксваген груп, гм, бмв и мерцедес) строят огромни заводи за батерии. Искаш не искаш, след 5-8 години и ти ще търкаляш някой "електрокар"
Коментиран от #23, #52
-7 +14
До коментар #1 от "Корона глад":
Искам да дишам чист въздух Искам. 500 км да ги минавам с 15 лева максимум. Искам да ми е тихо сутрин, а не да си форсират колите на паркинга долу. Искам дрисльофците вечер да не дрифтират с мръсна газ, с махнатите гърнета, за да се наспивам добре. Искам да не седя по сервизи, за всякакви джунджурийки, и да не се налага да имам обслужване по два пъти в година.
Коментиран от #12, #17, #20, #29, #53
-15 +16
-6 +9
Коментиран от #11
-8 +10
До коментар #10 от "БАЙ Х@Й":
както в европа по 10000 евро субсидия за купуване на електромобил и ще видиш как ще заври от такива при нашата беднотия и отвратителните горива, които ти скапват инжектори и турбини.
Доста народ ще прескочи оградата
-1 +14
До коментар #8 от "никакви таралясници повече":
Споко, хвани златната рибка и готово! Електрокарите вече плащат за да зареждат ! Хибридите са с около 20 хилки по-скъпи от аналоговия модел бензинка , което е около 80'000 км пробег пред да потеглят икономичните! "Пазарна икономика" навлиза !!!
Коментиран от #13
-5 +10
До коментар #12 от "БАЙ Х@Й":
и на промишлен ток ти идва 20 лева 500км. От вкъщи 12. Това със старите батерии. С новите 800. А да не говорим, че ако си купиш пък Тесла, на тяхните станции зареждаш доживот безплатно. В България са 110.
Коментиран от #15, #16, #54
-9 +8
-4 +14
До коментар #13 от "че те винаги си плащат.Обаче дори":
Безплатно е СИРЕНЦЕТО в капана !!! Дали тока ще е на тази цена когато се обърне палачинката и в град има 100'000 електрички и 10'000 с ДВГ ? А тока за милионна София плюс ток за 500'000 електрички откъде ? От Белене !!!
-5 +16
До коментар #13 от "че те винаги си плащат.Обаче дори":
Я пак си виж ника и прочети това: Над 700 автомобила във Варна използват БЕЗПЛАТНИТЕ зарядни станции! / пишете ги тия домашни бе/
-2 +9
До коментар #8 от "никакви таралясници повече":
За такива като теб има градски транспорт
Коментиран от #40
-3 +8
Коментиран от #46, #73
-20 +5
Коментиран от #55
-22 +0
До коментар #8 от "никакви таралясници повече":
Изнеси се на село и си купи колело плюс каруца
Коментиран от #21
-3 +12
До коментар #20 от "Факт!":
Изнеси се ти с трактора ти и си карай там на село! Града е за хора, а хора и мръсен въздух от изгорели газове, не трябва да съществува!
Коментиран от #24
-4 +9
Коментиран от #26
-4 +9
До коментар #7 от "да, правилно":
Аз в разчетите на изброените марки не вярвам-приключиха с дизела предсрочно,опитаха с тези си разчети да правят дизелови хибриди-пак ги спряха. Опитаха водородни та даже и сериино. спряха ги. 3цилиндровите турбо моторчета и там разчетите не излезаха.
А фабрики за батерии ще се строят но суровините ще поскъпват.
Това им казаха ама не слушат.
Та близката автоистория показва доста хаотична предприемчивост сред европейските автопроизводители. Не са за пример. Дано да успеят този път.
-2 +8
До коментар #21 от "Друг факт":
Ако не са газовете от колите замърсяването ще е от друго.Не може една държава да се засели в един град.
Коментиран от #25
-2 +10
До коментар #22 от "Друг факт":
Големият замърсител НЕ СА ЛЕКИТЕ КОЛИ , но клиентите са слабото звено !
Коментиран от #27, #28, #39
-3 +13
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й":
Сериозно? И как го определи? Къде ли отива, черния пушек от колите който излиза? Ааааа ти може би не го виждаш? Значи си за очила!
Коментиран от #32, #56
-6 +8
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й":
Само не пиши, че като минава покрай теб кола и ти мирише на чист планински въздух!
Коментиран от #34
-5 +9
До коментар #8 от "никакви таралясници повече":
Наивно звучат тези желания защото нямат никаква връзка с вида автомобил. Ако българите си купуваха масово нови коли които вършат работа- от нисък клас, както е в цяла източна европа и например гърция и се спазваха закони нямаше да е такава ситуацията пред блока.
Но парите за нова кола отиват в ресторанти,кръчми и по 4 кутии цигари на ден за семейство-неща все от първа необходимост и се казва -нямаме възможност ще караме 3та употреба машина.
-7 +7
Коментиран от #31
-0 +20
До коментар #30 от "Robi":
Е да не мислиш че мен ме боли като фалират което неминуемо ще стане.
Коментиран от #57
-11 +4
До коментар #27 от "Друг факт":
Ами чета литература по темата !!!!! Основни замърсители са : Естествени източници : Вулканични изригвания;
Горски пожари;
Процесът на гниене и дишането на хората и животните;
Процеси под земната повърхност.
Замърсители – човешка дейност – източници : Моторни превозни средства – автомобили, самолети, плавателни съдове;
Електрически централи, заводи, фабрики и други промишлени предприятия;
Горене на дървесни маси за отопление;
Петролни станции;
Органични отпадъци, които освобождават метан;
Химични, биологични и ядрени оръжия
Коментиран от #33
-2 +8
До коментар #32 от "БАЙ Х@Й":
Точно така. И единствено колите са в града, където са и хората!
Коментиран от #35
-7 +7
До коментар #28 от "Друг факт":
Може би искаш % един ТЕЦ на колко коли е равен! Или една от хилядите бомби да сравним с коли ! А след рейсовете и камионите на теменужки ли ухае , щото ги няма в екосхемата !
Коментиран от #36, #50
-2 +7
До коментар #34 от "БАЙ Х@Й":
Че да съм писал това? Автобусите в западните големи градове са на газ, а започват да минават на електрически! При новите камиони азотните окиси са по-малко от на дизелова кола! Но и те ще минават на ток! ТЕЦ работят извън града и въпреки всичко, тяхната експлоатация в Европа спира! Комина на ТЕЦ е на няколко километра от града и на стотици няколко метра над земята, а ауспуха от колата е на 1 метър от теб!
Коментиран от #42
-3 +8
До коментар #35 от "БАЙ Х@Й":
Ти си т.пия.Не че тецовете и горенето на комини не замърсява.Ама мислиш ли че твоя Пассатор 98-ма не изфърга ФПЧ?
Коментиран от #43
-3 +5
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й":
Аз пък само миризма на сутрешни дизели усещам? Ти на френската Ривиера ли живееш или на село? И в двата случая нямаш меродавно мнение по въпроса. Аз имам - ТЕЦовете в софийско са на газ. Турски поток е готов, в момента тече рекултивация, където копаха. Очаква се масово газифициране на малкото останали тецове на въглища. Градският смог от колите означава живот под похлупак от отрова, живот в газова камера 24/7. И за това виновни са 100% барутниците с ауспух. Не миели улиците и циганите палели гуми - тия ги говорете на леля ми!
Коментиран от #58
-5 +4
До коментар #17 от "Случаен":
да си връмчиш на село.
-0 +2
До коментар #35 от "БАЙ Х@Й":
Един незагрял двигател, отделя 5-10 пъти повече азотни окиси от един загрял! Това е тествано! А данните които четеш за характеристиката на една кола, са данни при загрят мотор! За това един дизел, като го запалиш зимата студен пуши като ТЕЦ Марица Изток, а лятото няма нищо!
-1 +6
До коментар #36 от "Друг факт":
Ами ела в малкото китно селце и всичко ще ти е о кой! Набутахте се половин БГ у Софето и сега ОХ ВЪЗДУХА НИ ! Като с летищата и гарите - набутаха се да живеят около тях и сега ОХ МНОГО Е ШУМНО !
Коментиран от #45
-4 +8
До коментар #38 от "Ти си гьон":
Ще те разочаровам ли , ако ти кажа че не карам пасатор и колата ми е на година и половина ?
-3 +8
Коментиран от #49
-1 +7
До коментар #42 от "БАЙ Х@Й":
Ама не е това оправданието, бе пич! Хората живеят в града, не ги пращай на село! Хората живеят в града и имат право на чист въздух! Спри се с това, да ходи този или онзи на село! Този който иска да кара кола с ДВГ да ходи на село, там няма да замърсява на никого!
Коментиран от #47
-3 +7
До коментар #18 от "Рено Фен":
Тоя ренофен е голям олигУфрен. Как е бяга ли, бяга ли меганчето. Сивик тайп Р го дърпа, апък сивика го дърпа новата ярис гр, с половин кола. Значи ренденцето, ще му диша пръднята.
Коментиран от #59
-2 +6
До коментар #45 от "Друг факт":
Ехо, ама не аз идвам в София да Ви тровя въздуха , желаещите да живеят там си го тровят ! Аз не иска да живея там и не живея там !
Коментиран от #51
-3 +9
До коментар #1 от "Корона глад":
Няма по-истинско от тока! Пълна мошност от 0 оборота. Пълно КПД от веднага. Само батериите и зареждането са проблем. Но и навремето е нямало инфраструктура от бензиностанции
Коментиран от #61
-3 +13
До коментар #44 от "Друг факт":
То и затова раковото е препълнено
-0 +9
До коментар #34 от "БАЙ Х@Й":
Тецът има сероочистващи инсталации и отговаря на изисквания за емисии и, както се каза, в големия брой случаи работи на природен газ. В Сф има над един МИЛОН 20-годишни коли БЕЗ КАТАЛИЗАТОР и/или ДПФ, дето бълват безконтролно астрономически количества отрова! Пред тях Дизелгейт е като разходка в парка. Що не ги спират от движение при ГТП и мобилна проверка?! Що не спазват закона? Щото нашенеца като му спреш бангията, ще се разбунтува, ще те свали от власт и лапачката ще спре! Затова снимайте нарушителите, пращайте в инспектората, съдете държавата пред компетентните органи: тук законът се нарушава и това пряко нанася вреди на здравето ни. На възрастни и подрастващи, които не карат, обаче го дишат!
Коментиран от #63
-1 +11
До коментар #47 от "БАЙ Х@Й":
В който и град да си, ДВГ колите нямат място, заедно с хората! Колкото и коли да са с ДВГ, те отделят газове, които човек не може да диша!
-5 +6
До коментар #7 от "да, правилно":
Моля без цитати на лъжливи производители на легени...
-1 +2
До коментар #27 от "Друг факт":
Ми при мановете, дканиите и пр...смехурко, не всичко се свежда до концентрираната ти кочинка с 25 г таралясници
Коментиран от #62
-0 +3
До коментар #31 от "Ганьо простака":
Те че фалират щот адаша ти от Банкя вече нспрай пет конкурентни завода у нас и те ко да праят горките!?)))) Голям си смехурко, сигурно и ти си монокнижник
Коментиран от #60
-3 +3
До коментар #46 от "ааааа евалла":
Ярис че дръпне Сивикса ( че пък и тайп Р) точно у шестък нс 31 февруари, година по твой избор...ха ха ха
Коментиран от #67
-1 +4
До коментар #57 от "О дааааа":
Това са финансовите факти.Ако не са инжекциите на японското финансово министерство тия да са аут отдавна.
-6 +1
До коментар #48 от "8482":
Бе казвах аз, ма искате права, а да го духата, пардон дишате сега)))))
-0 +2
До коментар #56 от "Ха ха":
Смехурко, нищо не ти разбрах, но предполагам за какво пишеш! Ще ти напиша, че и колите с Евро 6, отделят мноооого над нормите на азотен окис при студен двигател! Много! И това е една от причините, защо и точно в зимно време, въздуха е мръсен, а не лятно! Една от причините!
Коментиран от #64
-1 +7
До коментар #50 от "НЕДЕЙ":
Мчи уназ мръхла/ мухла компирска пподставена от НЕГО ( да се светят името и ликът МУ) налии замервала? Ко стаа? Що така ва?))))))
-2 +1
До коментар #62 от "Друг факт":
За заблудените тундбергиснци - пък тировете нищо не отделят ръиш ли, само вода капе, автобуси, кораби, самолети и те....и да не ядеш фасул, че Грет щъ линчува ха ха
Коментиран от #65, #66
-2 +5
До коментар #64 от "Уфффф":
Самолета у небето! Кораба в морето! Тировете са главно извън града, а автобусите могат и на газ и на ток! Аре Тръмпчо у лево! Дишай си мръсния въздух и не се оплаквай, че въздуха ти бил мръсен!
-2 +7
До коментар #64 от "Уфффф":
които ще минат на ток. Първо защото имат кратък жизнен цикъл в сравнение с леките автомобили, а второ, защото въртят по много километри годишно и спестяванията са колосални.
А при тях цената на километър е всичко. Ако не дадеш цена - фалираш мигновено. Електрическия транспорт освен, че ще намали замърсяването, също така ще намали транспортните разходи за стоките.
Коментиран от #70
-1 +6
До коментар #59 от "Ха ха":
даже и тоя със сивика се изплези. А да не говорим, че я пуснаха на нурбургринг, със шофьор който не се е потготвял с автомобила. Още първият ден пада под 8. И това е в тубата. Автомобилчето е учудващо добро, ако нямаш предразсъдъци. Казвам го при условие, че съм хондаджия. Но не мога да си изкривя душата. което е добро, добро е.
Коментиран от #68, #71
-0 +5
До коментар #67 от "еми има го в тубата бе.":
Оказва се, че всички настройки и разработване ма модела, са се извършвали на нордшлайфе. Мисля, че това е достатъчно. 5,2 до 100км/ч, а до 60 мили/ч е 5,0
-0 +4
До коментар #4 от "БАЙ Х@Й":
Купуват Аляска от гладните руснаци!Рашаните не виждали перспектива в тази земя.Сега сигурно са си изяли таш.... от яд.
Коментиран от #72
-0 +2
До коментар #66 от "Камионите ще са първите":
ще намали цената ама друг път.
-0 +0
До коментар #67 от "еми има го в тубата бе.":
Нюрбургринга принадлежи на Ренаулт бе мой Меган рс дъ фърстуан
Коментиран от #77
-1 +2
До коментар #69 от "патриота":
Бъркаш сериозно руснаците са продали Аляска, но са лобирали много сериозно за сделката в америка! Това им е сполучлива сделка, защото тогава след кримската война щяха да загубят Аляска от британската империя и сега Аляска щеше да е канадска!
-0 +1
До коментар #18 от "Рено Фен":
Сигурно не си ходил в Азия да видиш там какви автомобили карат, 90% са японски! Не си мисли че продават само в щатите!
Коментиран от #74
-0 +6
До коментар #73 от "Гост":
Тва е в Япония и в Чайна и то в Чайна щото все още нямат толкова добре развити местни производители но вече догонват а и много корейски се карат.В корея японски почти няма не се харесват.
Коментиран от #76
-1 +3
-1 +3
До коментар #74 от "Рено Фен":
В корея е държавна политика.
Мито за внос на автомобил, откъдето и да е е ! 300% !
Целта е да се купуват само корейски коли. Там само гангстерите и супер богатите карат нещо друго. И то предимно БМВ И Мерцедес. Няма дори къде да ги обслужваш, за части да не говорим.Никоя фирма няма представителство, защото е нерентабилно.
Коментиран от #79
-0 +3
До коментар #71 от "Рено Фен":
Там може да кара всеки. Плащаш-ползваш. Отворена писта е. Аз ти казвам провер, ти не щеш. Ако щеш. Резултатите са такива. Нито тя ще стане по-бавна, нито твойта по-бърза, ако не я пипнеш тък там. Но и оная може да се пипне тук там. Нали?
-0 +2
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":
Не е вярно,показаха някакви картинки
-0 +1
До коментар #76 от "в Корея работата е съвсем друга.":
Има рена там всъщност Рено купи Самсунг и се продават под това име.Колеоса за Европа и Океания се прави тям като за тука само му слагат птката.Сущо така в ЮК четох че Дженезис са минали тая година за пръв път немските премиум брандове като най-продавани луксозни автомобили.
-0 +3
-0 +1