Отидете към основна версия

10 033 38

Нови коли в България: Dacia и Renault затвърждават лидерската си позиция

  • нови коли-
  • българия-
  • dacia-
  • renault

В рамките на безпрецедентната ситуация в България през 2020 г. Groupe Renault отбелязва спад в продажбите от 26,4% при спад на пазара от 36,8%. По този начин пазарният дял на марките Renault и Dacia в страната нарастват със съответно 2,8 и 0,7 пункта.

Dacia


Марката Dacia регистрира 3643 продажби, пазарен дял от 13,22% и за осми пореден път заема лидерското място на пазара в България.

След рекордно успешната 2019 г. Dacia Duster, традиционният бестселър на марката, отбелязва спад в продажбите от 43,7%, но за пореден път успява да премине прага от 1000 продадени автомобила.

Благодарение на конкурентните си качества по отношение на ефективност и икономичност, новото двугоривно ECO-G предложение съставлява 47% от общите продажби на Duster.

През 2021 г. Dacia България ще лансира два дългоочаквани модела – третото поколение на легендарната Dacia Sandero и третата революция на марката в автомобилната индустрия – достъпния електромобил Dacia Spring.


Renault


Марката Renault регистрира 3204 продажби, пазарен дял от 10,11% и за шести пореден път заема второто място на пазара в България.

Стабилното представяне на марката и през 2020 г. се дължи главно на новолансираните модели в сегмент B в началото на годината – Clio, Captur и ZOE, както и на лидерската позиция в сегмента на вановете за Renault Master.

Представено за първи път на Автомобилен салон София 2019, петото поколение на Renault Clio посреща висок интерес през 2020 г. Със своите 1466 продажби моделът е най-продаваният нов автомобил в България.

По-добро във всяко отношение, сред които пробег, дизайн, функционалности и решения за зареждане, новото Renault ZOE генерира 275% повече продажби от 2019 г. и е съществена част от електрическата експанзия в България.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 10 гласа.

Свързани новини