14 Април, 2021 09:37 10 045 26

Безопасни ли са новите "дачии"?

  • dacia-
  • sandero-
  • logan-
  • краш тест-
  • euro ncap

Новите румънски автомобили спечелиха две звезди на краш тестовете на Euro NCAP

Безопасни ли са новите "дачии"? - 1

Организацията Euro NCAP проведе поредната серия краш тестове, по време на които експертите тестваха новото поколение Dacia Logan и Sandero Stepway. Според резултатите от тестовете автомобилите получават само две звезди за безопасност. Означава ли обаче това, че новите румънски коли са опасни? Ако се вгледаме в резултатите ще разберем, че ниската оценка е единствено заради липсата на електронни помощници.

Специалистите на Euro NCAP проведоха краш тестове на Dacia Logan и Sandero Stepway от третото поколение, чиято премиера беше миналата есен. От подробностите след теста е известно, че колите получават ниската оценка основно заради скромното си оборудване с технологии за безопасност. Експертите твърдят, че технологията за аварийно спиране на Sandero Stepway и Logan е примитивна.

Системата за сигурност на автомобила не е в състояние да проследява движението на пешеходци и велосипедисти и разпознава само автомобили. Освен това при бюджетните модели липсва функцията за задържане на превозното средство в лентата, което ще окаже негативно влияние при остри маневри на пътя.

В същото време наличните системи, като асистентът за спиране при аварийни ситуации, например, получават положителна оценка от специалистите. Според експерти електронният асистент на водача може да повиши общия рейтинг на автомобилите до четири звезди, но поради липсата на други системи за безопасност Sandero Stepway и Logan не са достигнали положителната оценка.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й ‼

    51 5 Отговор
    Само в липсата на "бавачки на водача" ли е проблема ?
  • 2 Дърт Вейдър

    40 8 Отговор
    Ако са немски возила с такива системи, то ще получат 4 или 5 звезди.
  • 3 Човешки фактор

    76 3 Отговор
    Не съм от феновете на Дачия, ама за цените са си направо много добри. При задкормилно устройство с работеща глава на раменете подобни "екстри" почти се елиминират. Да не ви се налага "екстрите" да ви спасяват. Тогава ще разберете, че основно вашите действия са от най съществено значение.

    Коментиран от #7

  • 4 БатП

    48 5 Отговор
    Всички тия асистенти са за хабни шофьори. И докато не съм фен на Дачия изобщо, не смятам, че наличието на толкова асистенти води до по-безопасно шофиране. Напротив, води до по-малко концентрация от страна на задкормилното устройство и поради това - до повече реално опасни ситуации. Затова смятам, че толкова ниска оценка не заради провален краштест, а заради липса на биберони за пишманшоферчета, е направо подигравка с румънците.

    Коментиран от #6, #20

  • 5 Мисленето е едно, реалността друго

    23 15 Отговор
    В момента се движат около 10 пъти повече автомобили които изминават около 30 пъти повече километри на година отколкото преди 30 години, смъртните случаи при катастрофи са по-малко отколкото тогава. А сега колите са много по-бързи. Колкото и да не ви харесват, системите за сигурност спасяват човешки животи.

    Коментиран от #14

  • 6 Дедо Клец

    23 2 Отговор

    До коментар #4 от "БатП":

    Съгласен съм със теб. Нали Бате Бойко даде пари,за асистенти на инвалидите,защо ги слагат и в колите? Има ли "асистент" който гаси колата когато вътре седне неграмотен "ром",или некадърен индивид със шофьорска книжка наричан"шофьор"??? Да им направят "асистенти",за празните кратуни! Нали технологиите напредват?!?! Лъжат нещастните хорица да плащат бараката тройно щото "имала мноого спомагателни системи"...Това е същото като колело със помощни колелца,да не паднеш докато караш с0.5 км/ч...но при 160 едва ли ще ти помогне.
  • 7 VIKIOSLO

    14 9 Отговор

    До коментар #3 от "Човешки фактор":

    Точно от прикритите дачия фенове си! Новите модели са ужасно скъпи за примитиния си интериор и оборудване! Сандеро Степуей 2021 г. ЛПГ с навигация и доплащане за металик с хубав цвят е с цена 28 960 лева за 3 цл. еднолитрово моторче! Сузуки Игнис Хибрид 4х4 със 7 г. гаранция е също толкова пари!!!

    Коментиран от #8, #10, #12, #16

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 тираджия

    27 2 Отговор
    Който се надява на безопасно шофиране само на електрониката, то по добре изобщо да не шофира ами да си хваща автобусчето.
  • 10 авто фен

    24 4 Отговор

    До коментар #7 от "VIKIOSLO":

    Абе Сузукито е доста по-малко и тясно от Дачията.
  • 11 Баро

    11 18 Отговор
    И новите и старите Dacia са опасни и за здравето и за портофейла
  • 12 Дядо клека

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "VIKIOSLO":

    Игнис е колкото Алто само че с 2 см по голямо
  • 13 Готин

    23 5 Отговор
    Прочетох статията. Прочетох коментарите и стигнах до заключението, че тези автомобили са перфектният избор на уравновесените хора.
  • 14 Дедо Клец

    20 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мисленето е едно, реалността друго":

    значи да ТИ кажа единствената система,ако си неадекватен шофьор е хфани си такси,или влака....Чудя се как ,не са ви направили и "асистент" като си легнете при жените?? Опааа вече не ви знам при КАКВО си лягате!!
  • 15 Хммммм

    10 2 Отговор
    За кво са ти електронни помощници,ако те сгази влак и останеш жив?
  • 16 Лада Веста Крос

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "VIKIOSLO":

    Тоя игнис няма нищо общо със стария игнис. Това е бутафорна дребна количка дето Сандерото е десет пъти по кола от него. Това е по скоро кии кар за японския пазар.
  • 17 0000

    5 9 Отговор
    Ама те почнаха ли да им слагат ламарина на тез цигулки?
  • 18 batkata

    8 1 Отговор
    Видяха,че е най продавания автомобил и решиха, че могат да го провалят на тестовете, но според мен тези системи не са на сто прпцента нужни. До сега като ги е нямало да не би да не се карат колите. Пък и системите не са ефективни при висока скорост- какъв тогава е смисъла от тях.
  • 19 Име

    10 2 Отговор
    Ако автомобилът е германски и го оценява германска институция 5/5, но ако автомобилът е румънски 2/5 му стига. Все пак е най- продаваният автомобил, трябва да се наплюе. Всеки избира какво да кара според джоба си, а не според асистентите.
  • 20 дравейр

    8 0 Отговор

    До коментар #4 от "БатП":

    Не съм много съгласен. Системите за сигурност спасяват човешки животи и не веднъж са доказали ефективноста си. Аз съм жив пример за това, но няма да изпадам в лични обеснения. Живеем във напрегнато информационно време и ако има нещо което да ни помага по време на движение е добре дошло. Да , съгласем съм , че за тази цена си е супер превозно средство и много ми харесва.
  • 21 ема

    6 0 Отговор
    Колкото има повече електроника толкова по-добре. Защо? Когато е по-малко електронно оборудване толкова са по-евтини колите и по-малко се развалят.За прозводителите особено немските не приемливо - колкото е по-скъпо толкова по-добре - електроните компоненти не струват скъпо печелят от подържането им, тъй като веднъж печелят при продажбата- висока цена и второ вечни поблеми значит ремонт и замяната им като дойна крава е клиентът при всички положения плаща.(човек който живее в малко населено място и го ползва ограничено защо му е нужна кола със скъпо оборудване при най малкия дефект да ходи в големите градове в специализираните сервзи- време и пари?)
  • 22 123

    4 3 Отговор
    Мдаа, много лошо. Всеки, който кара малко по-нова кола (след 2013, когато ги направиха задължителни) знае каква е разликата да имаш и нямаш ESP в автомобила. Та така и с още по-новите системи. Колкото повече ги няма, толкова по-зле. А за големите разбирачи, Юро НКап, не са ГТП пункт, да ти правят тестове по поръчка. Две звезди за безопасност е уникално зле. Едва ли има китайски автомобил с толкова лош резултат.

    Коментиран от #26

  • 23 го ого

    1 4 Отговор
    затва им викат-неудачия
  • 24 Men

    2 2 Отговор
    Статията е ок, ама честно казано ми писна през ден два да чета статии за Дачия - ясно е че си плащат за реклама ама малко е дразнещо и то до такава степен, че като видя в заглавието "Дачие" и го прескачам.
    Накратко - разредете ги тия статии за съседите ;)
  • 25 cdc

    1 1 Отговор
    За бога братя не купувйте дачия, че трябва да има пазар за боклуците от автокъщите, които всички са много запазени на 100000-170000км. и карани от бабички.
  • 26 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "123":

    Карал съм коли с помощни системи такива без и за мен съм установил, че в 90% от случаите в, които ми е помагал асистент аз съм направил някоя глупост.

    Тези помощници създават изкуствено усещане за безопасност и това става причина за още бързо каране.