Кросоувърите с дизелов двигател са доста популярни въпреки непрекъснатия натиск от страна на екоорганизациите за спирането на производство на този тип агрегати. Т-нар. даунсайзинг пък води до намаляване на обема и респективно на мощността на двигателите с вътрешно горене, но въпреки всички тези мерки на пазара все още се предлагат мощни дизелови кросоувъри.
Това е така, защото тези агрегати предлагат много мощ и огромен въртящ момент и в същото време спестяват гориво и се представят добре и извън асфалта. За моделите, които ви разказваме сега обаче, икономията на гориво и способността за проходимост не са важни. Те се фокусират върху максималната производителност на двигателя и динамични характеристики. Ето и кои са трите най-мощни дизелови кросоувъра на пазара - нови и такива, предлагащи се на вторичния пазар.
Audi Q7 W12 TDI
Още в първото си поколение този голям немски кросоувър получи впечатляваща дизелова версия, която може да ускори до максимална скорост от 250 км/ч и да достигне първите 100 км/ч за 5.5 секунди. Това е най-мощният модел в класацията, с тегло от над 2.6, който разполага с 12-цилиндров 6.0-литров турбодизел. Този агрегат произвежда 500 конски сили мощност и 1 000 Нм максимален въртящ момент.
Bentley Bentayga Diesel
Под капака на британския луксозен кросоувър се намира 4,0-литров турбодизел, който отстъпва по мощност на гореспоменатия агрегат на Audi. Но, благодарение на малко по-ниското тегло и по-модерната автоматична скоростна кутия, тази кола ускорява до от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди. Максималната ѝ скорост пък е 270 километра в час. А що се отнася до самия двигател, той е 8-цилиндров 4.0-литров турбодизел с мощ от 435 к.с. и въртящ момент от 900 Нм.
Volkswagen Touareg V8 TDI
Топ 3 се затваря отново от германски кросоувър. Трябва да се каже, че под капака на Tuareg има двигател от същата серия като този на Bentley Bentayga. Вярно е, че мощността му е малко по-ниска, което се отразява на динамиката. И така, максималната скорост на Touareg не надвишава 250 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4.9 секунди. Самият двигател има същите 4.0 литра обем, но мощността е 420 конски сили. Въртящият момент обаче не отстъпва на "британската" версия и е 900 Нм.