Заводът в Уляновск не се е отказал от идеята за биогориво на Patriot и се подготвя да пусне версията CNG. Тестовете, проведени преди няколко години, показаха, че подобен SUV е почти с една четвърт по-икономичен от стандартния поради значително по-ниските цени на метана. Сега, от информация, публикувана в "Российская газета", става ясно, че новата версия на модела ще навлезе на пазара в съвсем близко бъдеще.
Patriot CNG с фабрична газова уредба беше показан още през април 2016 г., но моделът беше сертифициран едва миналата година. Всъдеходът е оборудван с 2.7-литров двигател ZMZ-409051, който работи както на бензин, така и на сгъстен природен газ (метан), а мощността на агрегата е намалена от 150 на 128 конски сили. Максималният въртящ момент също е по-малък - от 235 на 196 Нм.
При одобрението на типа превозно средство през 2020 г. се споменава само версията с механична трансмисия. Очевидно автомат за Patriot CNG не е удачен. Още по време на тестове, проведени през 2016 г., се оказа, че двугоривното SUV е с 24 процента по-икономично от стандартното, но е възможно да се спестят пари не поради по-ниския разход, а поради по-достъпното гориво.
Пробегът на Patriot CNG с пълно зареждане газовите бутилки е 250 километра. Ще припомним, че за УАЗ продажбата на автомобили с фабрично газово оборудване не е новост: линията вече включва двугоривни пикапи, работещи на бензин и пропан-бутанова смес. Сега обаче ще се появи и още по-икономичната (от финансова гледна точка) метанова УАЗ-ка.