19 Март, 2021 09:34 17 190 28

На ход е най-икономичната УАЗ-ка с фабрична АГУ

  • уаз-
  • patriot-
  • cng-
  • метан

Заводът в Уляновск се подготвя за пускане на двугоривна версия Patriot CNG

На ход е най-икономичната УАЗ-ка с фабрична АГУ - 1

Заводът в Уляновск не се е отказал от идеята за биогориво на Patriot и се подготвя да пусне версията CNG. Тестовете, проведени преди няколко години, показаха, че подобен SUV е почти с една четвърт по-икономичен от стандартния поради значително по-ниските цени на метана. Сега, от информация, публикувана в "Российская газета", става ясно, че новата версия на модела ще навлезе на пазара в съвсем близко бъдеще.

Patriot CNG с фабрична газова уредба беше показан още през април 2016 г., но моделът беше сертифициран едва миналата година. Всъдеходът е оборудван с 2.7-литров двигател ZMZ-409051, който работи както на бензин, така и на сгъстен природен газ (метан), а мощността на агрегата е намалена от 150 на 128 конски сили. Максималният въртящ момент също е по-малък - от 235 на 196 Нм.

При одобрението на типа превозно средство през 2020 г. се споменава само версията с механична трансмисия. Очевидно автомат за Patriot CNG не е удачен. Още по време на тестове, проведени през 2016 г., се оказа, че двугоривното SUV е с 24 процента по-икономично от стандартното, но е възможно да се спестят пари не поради по-ниския разход, а поради по-достъпното гориво.

Пробегът на Patriot CNG с пълно зареждане газовите бутилки е 250 километра. Ще припомним, че за УАЗ продажбата на автомобили с фабрично газово оборудване не е новост: линията вече включва двугоривни пикапи, работещи на бензин и пропан-бутанова смес. Сега обаче ще се появи и още по-икономичната (от финансова гледна точка) метанова УАЗ-ка.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 51 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    40 34 Отговор
    Велико постижение на велик народ!

    Коментиран от #2, #8, #15

  • 2 МАТЕРИАЛИСТИ ИМА НАЙ ВЕЧЕ

    22 13 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    От тук на запад. Ся с новия св. Ред ша вий най трудно на Вас ша ва качат не на уазки ами кракомобили и то не сички щот ша се заключени у вас.

    Коментиран от #4, #14

  • 3 Факт

    10 13 Отговор
    Също като българската такава!
  • 4 Да ша търсят живот в тундрата

    21 5 Отговор

    До коментар #2 от "МАТЕРИАЛИСТИ ИМА НАЙ ВЕЧЕ":

    Дет уазката ша му е до него без някой да му слага маски да го заключва и глобява и БОЦКА С ИГЛИЧКИ....
  • 5 jap

    29 42 Отговор
    128к.с от 2.7л е характеристика присъща за двигатели произвеждани преди поне 40 години.

    Коментиран от #9, #12

  • 6 Турбо

    25 15 Отговор
    Изпитах неудобство след прочита на тази статия.
  • 7 Нико

    30 34 Отговор
    Изключително нискотехнологичен автомобил. Въпреки проходимостта си не си струва, защото дефектира постоянно и следва ремонт след ремонт

    Коментиран от #18, #24

  • 8 Нико

    28 31 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Ако беше 1934 г. щеше да е велико постижение. Сега е неконкурентоспособен автомобил. С какво го сравняваш, че чак постижение го наричаш?

    Коментиран от #13, #27

  • 9 Удобството да стигнеш от точка

    43 22 Отговор

    До коментар #5 от "jap":

    До точка Б в пустошта разчитайки на опростен и доказал се двигател НЕ МОЖЕ ДА ГО ЗАМЕНИШ С ТУРБО МУРБО И ЕКСТРИ.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 jap

    18 29 Отговор

    До коментар #9 от "Удобството да стигнеш от точка":

    В този случай май пеша ще стигнеш по бързо.
  • 11 да де

    14 29 Отговор

    До коментар #9 от "Удобството да стигнеш от точка":

    Само дето няма да стигнеш с това
  • 12 куку руку ку

    37 3 Отговор

    До коментар #5 от "jap":

    Kaквито и мощности да вадиш от двигателя, въртящият момент е един и същ за дадена кубатура. А при машини за офроуд е важен въртящият момент, мощността е необходима при високи скорости, за преодоляване въздушното съпротивление.
    Или както съм казвал неведнъж, мен ме интересува въртящия момент, от мощността се интересуват тези от НАП.

    Коментиран от #16

  • 13 Next

    40 22 Отговор

    До коментар #8 от "Нико":

    А нашата марка автомобил коя е бе мушмурок? На руснаците се смееш, а? които не на земята а за космоса имат най добрите совалки. В случай че не го знаеш , в интернет пространството го пише.

    Коментиран от #19, #23, #26

  • 14 AC / DC

    26 9 Отговор

    До коментар #2 от "МАТЕРИАЛИСТИ ИМА НАЙ ВЕЧЕ":

    Пич, от поста ти се вижда че си заключен по рождение. Какви маски, какви УАЗ-ки, нахрани кокошките и си лягай!
  • 15 Небитието руско

    15 22 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Нали ? Също толкова велико като балалайките,,самовара и матрьошките !
  • 16 Небитието руско

    17 25 Отговор

    До коментар #12 от "куку руку ку":

    Ти наясно ли си колко е въртящият момент на тоя коптор ? 196Нм !! Дори на колелото ми е повече.Ако тоя въртящ момент ти е приоритет по-добре ходи на офроуд пеша.
  • 17 винкел

    15 6 Отговор
    Не разбрах колко е икономичен?
    От 2016г. до сега са го одобрявали,още толкова за да го произведат.УАЗ и Лада всеки ден произвеждат само някоя новина,всеки ден нова статия за да не збравиме за руските коли.Нещо не ги карат много не ги виждам по улиците!
  • 18 БГ МАФИЯ В МС

    20 9 Отговор

    До коментар #7 от "Нико":

    НАЙ-ВИСОКО ТЕХНОЛОГИЧНО ПОСТИЖЕНИЕ НА БЪЛГАРИЯ ПРИ ТРИ МАНДАТА НА РАЗБОЙКО БОРИСОВ, Е ПРАВЕНЕТО НА ТРОЕН ЧУШКОПЕК В ХАСКОВСКО ГАРАЖЧЕ МИНИ ХАЛЕ. ГАРАНТИРАНО ОТ ТИКВОПИТЕЦИТЕ ОТ ШАЙКАТА. Е ПА НИЕ СМЕ СВРЪХ ТЕХНОЛОГИЧНИ КАЗЪЛ БАНКЕНСКИЯ ШОП.
  • 19 1944

    14 16 Отговор

    До коментар #13 от "Next":

    и кво точно е измислил руснака , а не откраднал?
  • 20 Ойляля

    24 6 Отговор
    Че какво и е на Уазката. Бих си я взел, ама да е ефтина. Колкото и да харчи - метан е! Който не харесва да си кара мерцедеса или БМВ-то.
  • 21 селтак

    10 11 Отговор
    Може да прават сичко,ама коли не могат,доказано!
  • 22 Стоян

    10 4 Отговор
    Отново в бъдеще време...
    И накрая какво...газова уредба
  • 23 Танко

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Next":

    В интернет пространството,измислено от американците, пише ли за СССР,сив, варшавския договор, колективизацията, геноцида...?
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 факти

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Next":

    Шушумиго ,руснаците нямат "совалки".Имаха една която изкопираха от САЩ и имаше само един полет,а вече е в музея.И кой те излъга тебе ,че русия е космическа държава ? Руснаците отдавна не участват в космоса.
  • 27 Емил

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Нико":

    Ирония, бе, градски! Виж, че цялата русофилистия се е хванала и пишат +, без да схваната колко тъпо е да се хвалиш с доработен автомобил от 30-те години на миналия век!
  • 28 безпартиен

    4 2 Отговор
    Знам само,че когато прехвалени тойоти,хонди,сузуки закъсат в гората и калта на лов,винаги уазката ги изтегля!