Toyota разработва спортна версия на хечбека Corolla, която ще носи традиционния префикс GR (Gazoo Racing). Според японското издание Car Sensor, подобна модификация на автомобила ще бъде оборудвана с двигател с мощност 300 конски сили.
Говорим за подобрен 1.6-литров трицилиндров турбо двигател, с който в момента е оборудван хечбека Toyota Yaris GR. Той сега развива 260 к.с., но, както се очаква, при по-голямата Corolla GR, мощността на агрегата ще се увеличи с още 40 конски сили.
Двигателят ще работи съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия и задвижване на всички колела. В допълнение, Toyota Corolla GR ще получи диференциали Torsen на предния и задния мост, подобрено окачване и управление със спортни настройки и аеродинамичен бодикит.
По предварителни данни премиерата на този автомобил ще се състои през 2022 година. Toyota Corolla GR ще може да се конкурира със спортни хечбеци, като Honda Civic Type R, Renault Megane R.S Trophy, VW Golf R и Hyundai i30 N.
Що се отнася до Toyota Yaris GR, моделът дебютира в началото на 2020 г. Хечбекът е оборудван с най-мощния сериен трицилиндров двигател в света: 1,6-литров компресорен трицилиндров, произвеждащ 260 к.с. от. и 360 Нм въртящ момент.
Колата е способна да ускори до 100 км/ч за 5.5 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 230 км в час. Водачът може да избира между три режима на шофиране: нормален, спортен и пистов. При стандартното шофиране сцеплението се разпределя в съотношение 60:40 в полза на задния мост, а при спортното шофиране - 30:70. И накрая, в режим Track, въртящият момент се предава еднакво на всяка ос.