ФАКТИ.БГ

„Toyota е на прав път или пък не е...“. Какво се говори за новия Land Cruiser 300

Следващото поколение на легендарния всъдеход е на път да се появи в най-скоро време. И колкото по-близо е премиерата, толкова по-противоречиви са слуховете за него

Публикувана: 19 Март, 2021 10:50
41 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13604
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 20 гласа.

„Икономичен хибриден или надежден дизел с висок въртящ момент?“, „Рама или монокок каросерия?“, „CVT или истински автоматик?“ Това е само малък списък с въпроси, които вълнуват феновете на Toyota Land Cruiser, що се отнася до новия модел с индекс "300". Проучихме форумите и се опитахме да разберем как феновете искат да видят следващото поколение на легендарния всъдеход и доколко очакванията им съответстват на предполагаемата реалност.

„Рама или монокок?“

В един от форумите, още преди 7 години, когато току-що започнаха да се появяват първите слухове за следващия Land Cruiser, се появиха слухове, че Land Cruiser може да последва пътя на Land Rover Defender: легендарният SUV, който издържа на поточната линия в продължение на 70 години, загуби структурата си на рама след смяна на поколението.

Както писахме по-рано, това е може би ключовият въпрос, който най-много притеснява феновете на всъдехода. Сега те могат да се успокоят малко. В края на февруари се появиха снимки на каросерията и шасито на новия всъдеход, направени в завод в Япония. Съдейки по тях, след смяната на поколението Land Cruiser ще избегне промяната на концепцията в полза на монококово тяло и ще запази конструкцията си на рама. Съществуват обаче съвсем други данни, според които новият всъдеход ще се премести на модулната платформа TNGA и ще получи т.нар. монококово тяло.

Дизайнът на "300" също все още е под въпрос. В момента той може да бъде видян по шпионските снимки на камуфлажната кола и направените върху тях рендери. От изображенията се вижда, че отличителната черта на всъдехода ще бъде огромна радиаторна решетка, размерите на която значително ще се увеличат спрямо сегашния модел, усъвършенствана предна оптика, направена в стила на големия "американски" пикап Toyota Tacoma, и широки квадратни арки на колелата . Като цяло можем да заключим, че Land Cruiser ще запази основните си черти, които трябва да се харесат на повечето фенове на автомобилите.

„Ами ако скенерът за пръстови отпечатъци се повреди?“

Интериорът на колата, напротив, чака по-радикални промени. Предполагаемите изображения на интериора на новия SUV, който се появиха в интернет, предизвикаха бурни дискусии. Очаква се LC300 да запази аналоговите си циферблати на таблото, обградени от малък цифров дисплей. В същото време на предния панел ще бъде инсталиран голям сензорен дисплей на информационно-развлекателния комплекс с диагонал около 12 инча, под който ще има аналогови бутони за управление на климатика и основните мултимедийни функции. Централният тунел разполага и с безжично зарядно устройство за смартфон, превключвател за режим на задвижване на всички колела и електронна ръчна спирачка.

„Сензорни повърхности, съчетани с познати механични бутони и модерни функции. Мисля, че Toyota е на прав път “, гласи един от коментарите под снимките.

Вляво от централния екран ще бъде бутонът за стартиране на двигателя, на който по неофициални данни ще има скенер за пръстови отпечатъци на водача, който няма да позволи на неупълномощено лице да стартира двигателя. Някой нарича подобно решение „много успешна находка“, но други го смятат за излишно. „Съвременните скенери за пръстови отпечатъци работят доста добре. Но какво ще стане, ако изведнъж се развали? ”, Притеснява се коментатор, не без основание.

Друго необичайно решение е плейърът с диск, който може да се види на централния панел. Някои фенове наричат ​​появата на CD плейър на автомобил от 21-ви век „връщане назад“, но тази концепция намери много защитници: „Тези, които карат Land Cruiser, все още не знаят какво представляват Bluetooth и CarPlay. Следователно компактдискът никога не трябва да им се отнема. "

Като цяло появата на всякакви електронни джаджи, усъвършенствани асистиращи системи, модерна мултимедия и други такива не са особено приятни за много консервативни фенове. Именно те са особено предпазливи и към възможността за замяна на традиционните задвижващи агрегати с хибридни силови трактове.

„Land Cruiser за мен лично е синоним на бруталност и надеждност. Хората харчат около 80 хиляди долара за кола само заради нейните „истински“ механични агрегати, които са с невероятна жизнеспособност. Сред луксозните характеристики бяха кожената тапицерия и климатикът. И сега ще бъде хибрид, пълнен с електроника. Тъжно е да се види, че моделът, на който се възхищавам от детството си, върви по този път “, се казва в коментар към информацията за изоставянето на бензиновия двигател V8 и появата на електрифициран силов тракт, базиран на компресорен V6.

В допълнение, феновете на всъдехода са много загрижени за въпроса за поддържането на дизелов агрегат в гамата двигатели. „Не мога да си представя, че Land Cruiser няма да има дизелов двигател. В Австралия тези автомобили са необходими, за да се закачат каравани към тях или да се тегли ремарке с лодка до океана. Без дизелов двигател LC300 ще бъде обречен. "

Според слуховете Land Cruiser всъщност ще остане без обичайните V8 двигатели, които ще бъдат заменени от 3,5-литров компресорен бензинов „шестак“ с мощност 415 конски сили. В същото време моделът трябва да запази и дизеловата си модификация, но вместо стария 4,5-литров 8-цилиндров двигател японците ще използват нов 3.3-литров V6 двигател. Що се отнася до хибрида, инсталацията ще се основава на 3,5-литров бензинов двигател. Първите два двигателя ще работят заедно с 10-степенна автоматична трансмисия, като CVT е вероятната трансмисия само за хибридната версия.

„Вариатор на Land Cruiser? Шегувате се с мен! “- пише потребител на един от американските форуми. В същото време някои фенове на модела изобщо не се смущават от вероятността за непрекъснато променлива трансмисия на голям всъдеход: „Toyota инсталира CVT на своите хибриди повече от 20 години и това е доста успешна трансмисия . Погледнете новия RAV4"

„Кога ще се появи LC 300? Който има инфо, да сподели! "

Този въпрос тревожи феновете на легендарния всъдеход от няколко години. Самата Toyota все още не е направила официални изявления относно следващото поколение на модела, но според вътрешна информация няма да се чака още дълго. В края на март последният "200" трябва да излезне от поточната линия, след което японците ще се концентрират изцяло върху пускането на новата кола. По неофициални данни през април те вече ще започнат да приемат поръчки за Land Cruiser 300, а през май ще започне серийното производство. Световната премиера на всъдехода трябва да се състои преди началото на лятото.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 20 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гоуст
1 Отговор
Нормално атмосферните двигатели са лами архаична трхнология от ерата в която на никой не му е пукало колко харчи даден автомОбил

Коментиран от #2


Оценка:
-73 +11

Urko
2 Отговор

До коментар #1 от "Гоуст":


Баце, след като те брига колко ти харчи возилото не си за Land Cruiser , купи си Renault twizy.

Коментиран от #4


Оценка:
-10 +100

jap
3 Отговор
TOYOTA никога не са пускали неуспешен модел и този няма да е изключение.

Коментиран от #5


Оценка:
-19 +74

Гоуст
4 Отговор

До коментар #2 от "Urko":


Не става въпрос само за това атмосферките са безсмислени единствено служат за чесане на самочувствието на съмнително забогатели мръсници.Един в6 с турбо е по-ефективен от един в12.Единствената причина да си купиш в12 е снобизъм.Освен това тия лами атмосферни не покриват никакви съвременни екоизисквания.

Коментиран от #8, #22


Оценка:
-62 +16

Смеех
5 Отговор

До коментар #3 от "jap":


Освен Карола и този други успешни нямат

Коментиран от #10, #28


Оценка:
-55 +19

Боко шофьорчето
6 Отговор
Тойота Секвоя любимата кола на Диктаторите ! Нашият чака новата версия с опция "броудкастинг" за директно автоматично предаване във фейсбук и всякакви медии, както и зашита от дрониве!

Оценка:
-3 +50

ФЕН
7 Отговор
Е как определиха че ЦВТ е успешна скоростна кутия ?! На всякаде ревът че СЕ ТРОШИ преди 100К км.Към момента няма такава кутия минала 200К км без ремот !! неговора за обслужване говоря за ремонт!!
Стандартна кутия с редовно смяна масло изкарва над 400 К км. А и икономията на гориво при ЦВТ се оказа само на хартия ....та къде е истината незнам Важно е да су тръби пък клиента плаща масрафа

Коментиран от #30


Оценка:
-7 +31

8
Този коментар е премахнат от модератор.
vikilexus
9 Отговор
3 500 cc с огромно истинско turbo 6 цл. е 415 коня през 2022 г. - звучи извънземно на фона на новите кочини...как обаче ще го допуснат в Евро съюза и ище издържи ли еко изпитанията?

Оценка:
-1 +21

Бай Джап
10 Отговор

До коментар #5 от "Смеех":


Ти само тия знаеш синко ;) ...FJ, 4 runner, gt86, Supra, Celica, все култови....и мн.др.

Коментиран от #12, #29


Оценка:
-4 +39

11
Този коментар е премахнат от модератор.
Кирчо
12 Отговор

До коментар #10 от "Бай Джап":


Кое и е култовото на GT86 бе?? Модел от който са продадени смешна бройка коли!? Много спряла работа да си фенче на японски гнилочи, съжалявам ви..

Оценка:
-36 +11

Борнарево
13 Отговор
Преди месец ходих до Тойота, за да питам за налични Короли на склад. Предложиха ми базова бензинова атмосферна Корола с около 120к.с. с механична скоростна кутия за 31606лв. Обясниха ми, че цените до края на седмицата били такива, след това скачали с 1000лв, защото давали с колата стелки и фолио под дръжките на вратите, за да не се драскала боята. Само бялата боя била безплатна,а другите се доплащали. След тая оферта станах и директно отидох в Нисан, където срещу по-малко от 3000лв. предлагат базовия SUV Кашкай с турбо мотор със 140к.с., който има климатик, ел.стъкла, старт-стоп система, асистент при потегляне под наклон, ABS. ESP блутут, USB, стерео, ел. ръчна, въздушни възглавници, автопилот. и още мн. др, а стелките са подарък и доста от цветовете са безплатни.

Коментиран от #14, #17


Оценка:
-13 +22

Борнарево2
14 Отговор

До коментар #13 от "Борнарево":


Също така ходих до Форд да питам за SUV-то Екоспорт. Базовият модел беше само с 1000лв. по-евтин от Кашкая, но имаше по-малко екстри. Беше по-тесен и имаше по-малък багажник. Нямаше имобилайзер. Освен това базовият Форд Екоспорт е с 3 цлиндров двигател между 110 и 125к.с (конските сили са ми по спомени), а Кашкаят е с 4 цилиндров двигател и със 140к.с.

Коментиран от #15


Оценка:
-5 +16

jap
15 Отговор

До коментар #14 от "Борнарево2":


Японските модели винаги са по добрия избор защото освен,че са здрави и надеждни държат и висока цена на вторичния пазар.Форд,Опел,Рено и много други "европейски" модели губят над 50% от първоначалната си цена преди да навършат 3 години.

Коментиран от #16


Оценка:
-15 +27

Кирчо
16 Отговор

До коментар #15 от "jap":


Страшен автомобилен експерт си Ганьо, 100% си офис плъх, който не си е отварял предния капак през живота..

Коментиран от #18


Оценка:
-12 +16

Ресми
17 Отговор

До коментар #13 от "Борнарево":


Тия от Тойота са луди, грозно, скъпо, постно.. три определения за тая марка. Мерси.. Добре, че си взел кашкая, добър избор. Можеше и Рено Каптюр, на една база са.

Оценка:
-24 +9

jap
18 Отговор

До коментар #16 от "Кирчо":


За капака позна защото от както карам японски модели не ми се налага да го отварям дори често забравям къде е копчето за него.За работата ми обаче не позна.Занимавам се с ремонт и подръжка на фискални устройства.

Коментиран от #19


Оценка:
-6 +26

Кирчо
19 Отговор

До коментар #18 от "jap":


Еми не познах, но ако имаш познат в НАП може да му сложиш тайно бомба в чантата и да го пратиш на работа.. то тия там не са хора!

Коментиран от #20, #33


Оценка:
-2 +18

jap
20 Отговор

До коментар #19 от "Кирчо":


Прав си.Там рядко проявяват разбиране но когато тормозят някой най често е "по сигнал".

Оценка:
-0 +18

ФАКТ
21 Отговор
..знам че е въпрос на вкус..но лично мое мнение е че до сега ЛЕНД КРУЗЕР СА ИЗКАРВАЛИ САМО МНОГО АМА МНОГО ГРОЗНИ ДЖИПОВЕ....ОТ ПЪРВИЯТ МИ МОДЕЛ ДО СЕГАШНИЯ ПРОСТО СА СКАРАНИ С ДУМАТА ДИЗАЙН..,,ДА МОЖЕ ДА Е ЗДРАВ..МОЖЕ ДА Е ГОЛЯМ..НО ВИЗИЯ,,,,ПРОСТО НА НИЩО НЕ ПРИЛИЧА...ПОСЛЕДНАТА КОЛА НА СВЕТА ДА Е..ПАК НЯМА ДА ГО КУПА ТОВА ГРОЗНО НЕЩО..НО СЪМ ВИЖДАЛ ТАКИВА КОЛИ ПО ПЪТЯ КОЕТО ПЪК ГОВОРИ ЧЕ ЯВНО ИМА ХОРА КОИТО ГО И ХАРЕСВАТ..ТАКА ЧЕ...МОЕТО МНЕНИЕ СИ Е САМО ЗА СЕБЕ СИ...ВСЕ ИМА ПРАВО НА ВКУС...И В ТОВА НЯМА НИЩО ЛОШО..

Коментиран от #23


Оценка:
-12 +8

абе
22 Отговор

До коментар #4 от "Гоуст":


Само пропускаш фактът, че двигателите без турбо са много по-безпроблемни и ресурсът им е много по-голям от турбинираните версии. И най-важното - когато атмосферката ти стане скучна, слагаш турбина и все едно си сменил колата! Защо българинът все си мисли, че е най-умен и другите са балъци, при положение че България е бедна кочина???

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +21

Добре де
23 Отговор

До коментар #21 от "ФАКТ":


а BMW Х сериите освен да са красиви какво друго могат...?

Коментиран от #27, #37


Оценка:
-2 +11

Гоуст
24 Отговор

До коментар #22 от "абе":


Нищо не пропускам проблем може да е само смяна на турбото което не е чак болка за умиране.

Оценка:
-2 +5

Manypeni
25 Отговор
За разбирачите. CVT кутията на тойота е вечна и изобщо не е трошлива. Тя не е като на нисан. Много бъркате нещата... Ако сложат CVT кутия ще е страхотно. Тази кутия е абсолютно уникална и няма нищо общо със останалите CVT кутии като конструкция. Но се слага само на хибриди и има причина за това. Защото тя представлява два големи електромотора със зъбни предавки и за да работи и трябва силен ток какъвто хибидната батерия може да осигури.

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +12

jар
26 Отговор

До коментар #25 от "Manypeni":


Само,че нито един LAND CRUISER не е с CVT.Този тип трансмисия не би издържала на чудовищния въртящ момент с който тези "титани" разполагат.

Оценка:
-0 +11

ФАКТ
27 Отговор

До коментар #23 от "Добре де":


..ти харесваш жена..по това какво може ли я харесваш или по това как ти се вижда външно..???...а и това което може X6 ОСВЕН ЧЕ Е КРАСИВА Е ЧЕ ИМА И СТРАХОТЕН ЗВУК КОГАТО УСКОРЯВАШ УНИКАЛЕН...ЗА ДВИГАТЕЛИ НЕ ГИ ЗНАМ КАК СА..НО АЗ И ТОЙОТАТА НЕ ЗНАМ КАК Е КАТО ДВИГАТЕЛ..ТАКА ЧЕ..МОГА ДА ДАМ МНЕНИЕ САМО ЗА ВИЗИЯ...А И АЗ КОЛИТЕ ГИ ИЗБИРАМ ПО ВИЗИЯ..А НЕ ПО ТОВА КАКВО МОЖЕ...КАТО ПОЧВАМ ДА СИ КУПУВАМ КОЛА ЗА ОФРОУД ТОГАВА ЩЕ ГЛЕДАМ КАКВО МОЖЕ...ПРОБЛЕМ ЧЕ ОФРОУДА НЕ МИ СТРАСТ..НИКАКВА И ТО..И ГРАМ НЕ МИ ПУКА КАКВО МОЖЕ..ЗА МЕН КОЛАТА ТРЯБВА ДА ИЗГЛЕЖДА ДОБРЕ И ДА ИМА ХУБАВ ЗВУК И ЩО ГОДЕ ДОБРА ВОЗИЯ..А И ВЪТРЕ ДА ИЗГЛЕЖДА ПРИЛИЧНО...,,..НО КАКТО КАЗАХ...ГОВОРЯ ЗА СЕБЕ СИ...СЕГА НЯКОЙ МОЖЕ ПЪК ДА ГИ ИЗБИРА НА СЪВСЕМ ДРУГ ПРИНЦИП..ЗА КАКВО МУ Е НУЖНА..НАПРИМЕР..И ДРУГИ ТАКИВА..И ТАКА ТРЯБВА ЧОВЕК ТРЯБВА ДА СИ ИМА СОБСТВЕН ВКУС..НО ВСЕ ПАК АКО ПИТАШ 100 ЧОВЕКА КОЕ БИ ПРЕДПОЧЕЛ БМВ ХИКС 6 ИЛИ ТОЗИ ЛЕНД КРУЗЕР ОБЕДЕН СЪМ ЧЕ ЗА ЛЕНД КРУЗЕРА ЕДВА ЛИ ЩЕ ИМА ПОВЕЧЕ ОТ 10 ЧОВЕКА КОИТО ДА ГО ПРЕДПОЧЕТАТ ОТ ТЕЗИ 100..НЕ ЧЕ Е ПО ЛОШ..ПРОСТО ВИЗИЯТА МУ НИКАК НЕ ГРАБВА ОКОТО..НО КАКТО СЕ КАЗВА ЗА ВСЕКИ ВЛАК СИ ИМА ПЪТНИЦИ..ЗА ЕДИН ВЛАК ПО 2-3 ЗА ДРУГ ПО 200-300...:)КАКТО Е СЪС ВСИЧКО...ЕДИН МЪЖ ИМА ПО 10 ЖЕНИ ДРУГИ И ЕДНА НЕ МОГАТ ДА СИ НАМЕРЯТ..ТОВА Е РЕАЛНОСТТА..

Коментиран от #31, #38, #39


Оценка:
-13 +3

28
Този коментар е премахнат от модератор.
29
Този коментар е премахнат от модератор.
30
Този коментар е премахнат от модератор.
ммммм дали
31 Отговор

До коментар #27 от "ФАКТ":


Абе аз като гледам Ленд Крузърите повечко ги карат , че даже и вожда се разхожда се един :) Да не се окаже , че ти си от тия дето не могат да си намерят жена :)

Оценка:
-0 +11

Бате
32 Отговор
И в кой влак в по ВИП, с 10 човека, или 100?! Не срами легендарен автомобил сравнявайки го с ексремент като ех6! Нищичко не вдяваш сигурно, но и по-добре. Не ти и трябва.

Оценка:
-1 +6

Оня с коня
33 Отговор

До коментар #19 от "Кирчо":


100% съгласен. Карам от 2008 насам с стаж над 300к км и 8 коли. От тях 6 японски ( Хонда, Лексус Митсубиши). С 2те европейските издържах точно по 7-8 месеца и бях през 2-3 месеца в сервиза (недопустимо). С японките 1 път в годината масло и филтри, 1-2 биалетки по 30лв, консумативи когато дойде време и на 2-3 години ремонт на нещо по мое желание, а не че колата ме е оставила на пътя(никога). Приятелите с европейски се чудат защо нямат спестявания, еми проста математика е. Колата е средство а не самоцел или любовница на издръжка, правилната е японска, ако искаш да забравиш за харчове и майстори.

Оценка:
-0 +11

Стефан
34 Отговор
Тойота ВИНАГИ СА НА ПРАВИЯ ПЪТ, марка символ на качество и надежност.

Оценка:
-0 +7

жоро уудстока
35 Отговор
Имам голям опит в транспорта,но не се правя на многознайко-питам знаещите и след това купувам!Кумеца ми е тенекеджия и ми препоръча"Тойота"и"Хонда".Имаме в семейството от1998г. 3бр."Тойота"и за разнообразие съм сменил 2бр."Мерцедес".Досега освен консумативи съм сменил на японките един "емулатор",маншон и изпарител на първата,защото беше фабрично на газ.Отначало се чудех защо ги виждам малко по пътищата,но сега чак "ме хваща яд"-доста се срещат.Хората явно нахитряха и купуват надежното-и така трябва...

Оценка:
-0 +5

GTE
36 Отговор
Аз например не бих имал нищо против един V8 би-турбо. Ако е дизелов още по-добре, ако е бензинов също става.

Оценка:
-1 +2

Обърках жената
37 Отговор

До коментар #23 от "Добре де":


Ами те не са красиви. Странен вкус имаш щом БМВ ти харесват, тия тумбести джипки като лоени топки са всичко друго но не и красиви.Един истински джип трябва да бъде груб какъвто е Ланд Крюзер и Ланд Ровър.

Оценка:
-1 +3

Пич
38 Отговор

До коментар #27 от "ФАКТ":


Ами рпиятел радвам се,че си признаваш,че това е само твое мнение. Но аз съм убеден че от 100 човека 50 ще изберат Тойота Ланд Крюзер и 50 грозното БМВ, просто защото бмв джип прилича на някаква безформена торта от сладкарница Захарно петле и ги харесват хора,които вчера са се родили и никога не са виждали оФроуд дизайн,а БМВ няма нищо общо с истински огфроуд дизайн, тия зализани джипчета за обратни на БМВ се харесват от някакви глезлъовци. Това е моето мнение.

Оценка:
-1 +5

39
Този коментар е премахнат от модератор.
Ехаа
40 Отговор
Едно е ясно! Тойота винаги е на прав път. По всички класации ако не са първи, то са в предните три. Ние и да се дърлим, хората си знаят кое, как и защо!

Оценка:
-0 +0

Николай
41 Отговор
Имам прадо от ново през 2017та и досега е навъртял 160 000 км., ръждясва му капака и не мога да го отворя, просто няма нужда. Само джелатско каране и никакъв ремонт, реглаж или каквото и да е. Последно качихме връх руен. Имам и 200 ица от дубай, 5.7 , от нова на 25 000 е вече и е разкошен автомобил. Тойота е номер 1.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
принц Турки ал Фейсал
Саудитският благородник се съмнява в способностите на най-голямата разузнавателна агенция в света
ЦРУ не е непременно най-високият стандарт на истинност и точност в оценката на ситуации"

Още бисери
ТОП 5