Дори за някои хора да не е най-важен, то цветът играе голяма роля при избор на нова кола. В автомобилната индустрия има цели отдели, които изследват как различни цветове на дизайна на автомобила се отразяват на обезценяването и не случайно повечето нови модели пристигат с така наречения “Launch colour” или определен цвят който подхожда най-много на модела и е показван на различни снимки, официални представяния и рекламни кампании.
Въпреки, че както споменахме цвета не е най-важното в една кола, то се оказва, че той има значение и за обезценяването на автомобила. Американците от iSeeCars са направили проучване на пазара в последните четири години, като представят кои са цветовете на колите които губят най-малко стойност през това време.
В тригодишното проучване на първо място е жълтият цвят, който е изгубил едва 20.4%, следван от бежовото с 22.8% и оранжевото с 27.1%. Извън челната тройка остават зеленото с 31.3%, сиво с 36.4% и червено с 36.9%. Класацията е допълнена още от синьо с 37%, сребристо с 37.6%, бяло с 38% и черно с 38.4%.