Новият Land Cruiser 300 беше един от най-очакваните нови продукти на годината и през последните няколко месеца огромен брой шпионски снимки и информация само влошиха ситуацията, пораждайки огромен брой въпроси за колата. Ние отговаряме на най-важните от тях.
Рамата остана ли?
Бързаме да успокоим привържениците на офроуда. За разлика от много SUV-та, които са загубили своята рама през поколенията, новият Land Cruiser 300 я е запазил. Нещо повече, има нова схема и сега е заварена с помощта на нова технология за лазерно заваряване, като по този начин се отърва от много допълнителни подсилващи елементи и стана по-лека, но в същото време се оказа по-здрава от старата.
Вярно ли е, че каросерията вече е алуминиева?
Да, вярно е, но не цялата. Вече отбелязахме, че основата на Land Cruser 300 е нова стоманена рама, която е по-лека и здрава. Така че структурата на корпуса също е направена от високоякостна стомана, но повечето външни панели наистина са алуминий. Предните калници, капакът, петата врата на багажника и дори покривът са направени от крилатия метал. Всички тези решения позволяват на всъдехода да намали теглото си с около 200 кг в сравнение с предишното поколение. Въпреки това, общото собствено тегло на модела 300 на практика не се е променило, тъй като автомобилът е получил много повече допълнително оборудване, което преди това не беше налично за модела.
Колко мм е клиренсът?
"Триста" за разлика от "двеста" вече няма да разполага с хидропневматично окачване с възможност за регулиране на клиренса. Поне такава версия все още не е обявена. И със сигурност такива модификации няма да се появят на нашия пазар. Въпреки това, в последното поколение, наличието на "пневматика" по никакъв начин не влияеше на минималната стойност на просвета. Тъй като пътният просвет е ограничен от задния мост, разстоянието от дъното на колата до земята винаги е било едно и също. Историята е абсолютно същата и при Land Cruiser 300, а клиренсът му е 230 мм.
Надеждни ли са новите турбо двигатели?
Това е най-належащият въпрос в контекста на факта, че Land Cruiser получи два напълно нови двигателя. За да сме честни трябва да се признаем, че предишният дизелов двигател беше с турбокомпресор, но имаше доста архаичен дизайн. Следователно, с 8 цилиндъра и работен обем от 4.5 литра, той развива само 249 к.с. Новият турбодизел е 3.3-литров „шестак“ с по-модерна система и компресор. Следователно с такъв обем той вече развива 299 к.с. Рано е да се говори за надеждността на този двигател, тъй като той ще дебютира не само на "300", но и по принцип в гамата на Toyota. Така че реални данни за надеждността на това устройство ще има едва след няколко години.
Не така стоят нещата за новия бензинов V6 битурбо мотор с мощност 415 коня и работен обем от 3.5-литра, който замени старата атмосферна "осмица". Този двигател е инсталиран за първи път на Toyota, но от няколко години се използва на седана Lexus LS и се е утвърдил като доста надежден и непретенциозен агрегат.
Вярно ли е, че скоростната кутия вече е вариатор?
Не. Преди премиерата се появиха слухове, че вариатор с подсилена структура и ще работи в тандем с новия бензинов турбо двигател на Land Cruiser 300. Тези слухове обаче се оказаха нищо повече от фейк-новина. Всъщност и двата двигателя Land Cruiser 300 са комбинирани с най-новия 10-степенен автоматик на марката.
Какво е задвижването на всички колела сега?
Има два отговора на този въпрос наведнъж, тъй като сега Land Cruiser се предлага в две версии. Единият от тях е фокусиран върху по-градска експлоатация на автомобила, следователно такива екземпляри са оборудвани само с „трансферна кутия“, базирана на диференциала Torsen, който разполага със заключване и самоблокиране на задна ос.
Другата модификация, която се позиционира като по-твърда офроуд версия, също има заключващ се централен диференциал и понижени предавки, но на всяка от осите (отпред и отзад) има още по един диференциал с принудително заключване. Тази версия с три заключващи се диференциала ще бъде втората по рода си кола на нашия пазар след най-новия Mercedes G-Klasse.