Румънският автомобилен производител ще пусне електрическа версия на хечбека Sandero, базирана на обещаващото Renault 5. Колата ще се появи не по-рано от 2026 година. От само себе си се разбира, че глобалната стратегия на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi предвижда постепенно изоставяне на двигателите с вътрешно горене от всички марки под негов контрол.
Обаче на практика не се знаеше нищо за политиката в структурата на Dacia. Сега се появиха първите подробности за по-нататъшните стъпки на румънската марка. Според Филип Бруне, директор на Renault Alliance Motorization and Electric Vehicle Engineering, Dacia планира да запази ДНК-то на марката по отношение на ниска цена, практичност и икономичност, които са силните страни на марката, дори чрез преминаване към електрическо задвижване.
Тези идеали ще бъдат отразени в нови хибриди, появата на които ще се случи в много близко бъдеще. Филип Бруне отбеляза, че днес именно хибридите са необходимият компромис за значително намаляване на емисиите на CO2 в атмосферата. В същото време такива автомобили няма да засегнат твърде много бюджетния статус на Dacia.
Това обаче не означава, че марката не планира да електрифицира напълно своя състав. Вече в Китай се произвежда бюджетният електрически автомобил Dacia Spring, който се доставя в Европа и с право може да претендира за титлата на един от най -евтините „зелени“ автомобили. Екипът ни вече успя да изпита възможностите на Spring, а впечатленията ни и цените на най-евтината електрическа кола в Европа, можете да видите ТУК.
Румънците обаче ще пуснат и електрически автомобили в по-големите сегменти. Един от тези автомобили ще бъде аналогът на Renault 5, който ще стане пряк наследник на съществуващия хечбек Sandero. Дебютът най-вероятно ще е рлез 2026 година, но все още няма конкретна дата. Алиансът уверява, че цената на модела ще бъде равна на тази на стандартно Renault Clio.