ФАКТИ.БГ

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

Публикувана: 10 Април, 2021 10:30
109 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 24760
Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 41 гласа.

Букурещ, Румъния. екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Под шапката на Renault, румънската марка Dacia стартира офанзивата си в Европа преди шестнайсет години. Планът още тогава беше да се предложат евтини автомобили, които да отговарят на основните нужди на купувачите. Рецептата се оказа доста успешна и проработи много бързо. Сега, когато на хоризонта се задава масова електрификация на новите автомобили, Dacia отново не изневери на принципите си и в буквален, и в преносен смисъл се явява предвестник на пролетта.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

Става дума за лансирането на електромобил, носещ името Spring (пролет), който излиза със заявка да се превърне в най-евтината електрическа кола, както в Европа, така и у нас. Предварителните поръчки във Европа вече са факт. У нас също, като са ясни и цените. Електрическата Dacia ще се появи на пазара в България през септември тази година, на цена от 33 000 лева. Какво обаче получава клиентът за тези пари? Екипът ни посети румънската столица, където тества новата електрическата кола Spring. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring


Тенденцията към SUV е ясна още от пръв поглед. Производителите от доста време искат да използват тази модерна вълна и в сегменти, които не са непременно подходящи за нея. Електрическата Dacia е автомобил, позициониран в най-малкия А-сегмент и въпреки само 3,73 метра дължина (с 2,52 метра междуосие) и широчина, която почти отговаря на височината ѝ (1,58 метра широчина и 1,52 метра височина), Dacia Spring е своеобразен авантюрист, на който SUV излъчването му подхожда.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

Трябва да уточним, че за теста, румънците ни предоставиха предсериен вариант при това на бизнес версията, т.е. модела за корпоративни клиенти и услуги за споделяне на автомобили. Както можете да видите на снимките, тези превозни средства са максимално опростени отвътре. Частните клиенти обаче ще имат повече опции за конфигурация и по-широк избор от цветове.

Интериор

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring


Един от принципите на марката Dacia е да се направи автомобил без излишни екстри, като целта е цената да е възможно най-ниска. Това е така и при Spring. В интериора няма ненужни "украшения", но в същото време нищо не липсва. Има всичко, от което се нуждаете, а дали е стандартно или не, това зависи от нивото на оборудване.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

Нашата тестова версия имаше климатик, шест въздушни възглавници, електрически прозорци, много проста, но адекватна информационно-развлекателна система, включително 7-инчов сензорен екран с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto. Бутонът за гласов контрол на волана извиква Siri на iPhone или Google Assistant на Android. По отношение на свързаността, безплатното приложение "MyDacia" позволява отдалечен достъп до отоплението, процеса на зареждане и местоположението на автомобила.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

Таблото напомня на старите автомобили Dacia, а не на новите, което е малко жалко, но и това не е катастрофа. Евтиният дух в салона си личи от твърдите материали и бутоните за ел.стъклата, поставени на централната конзола, както и наличието на само една чистачка, но с интересно решение - с две рамена. Усещането от шофирането обаче е прилично, ергономичността е много добра, уредите - информативни, а позицията на водача - висока. Вътре има и достатъчно място за съхранение на вещи.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

Отзад е тесничко, но не прекалено, а имайки предвид класа в който е позиционирана Dacia Spring, си е направо просторно. Багажното отделение не е с равен под, но за сметка на това не е малко. Обемът му е 290 литра, а когато задните седалки се сгънат, той нараства до 620 литра. Като цяло максимално опростен салон, с евтини материали, но пък с качествена сглобка.

Пробег и зареждане

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring


Със своята малка 27,4 kWh батерия, Dacia Spring предлага завиден пробег от 230 километра в комбинирания WLTP цикъл. Това, между другото, е нещо средно между Renaut Twingo Electric (22 kWh и 190 километра) и VW e-Up (36,8 kWh и 260 километра). За разлика от повечето електромобили, пробегът тук е напълно реален, в което се убедихме по време на теста.

От марката също така обръщат внимание на едно изследване, според което средното разстояние за пътуване на градски автомобил в Европа е само 31 километра на ден. А това, което трябва да знаете е, че при чиста градска експлоатация реалният пробег на Spring се увеличава до почти 300 километра - тоест, зареждате три пъти в месеца.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

А що се отнася до зареждането, времето необходимо за това не е твърде дълго благодарение малката батерия. Пълният процес на зареждане отнема 13,5 часа от нормален битов контакт и само 4,5 часа с т.нар. wall box от 7,4 kW. На бърза зарядна станция с постоянен ток от 30 kW са нужни 1,5 часа. Кабелът за битовия контакт се предлага стандартно.

Платформа и шофиране

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring


Dacia Spring използва синергиите в групата. Тя се прави на платформата CMF-A на Renault K-ZE, продавана в Китай , която от своя страна произлиза от Renault Kwid - кола с двигател с вътрешно горене за Индия и Бразилия. Dacia Spring се произвежда в същия китайски завод като K-ZE, но това не е странно. Наскоро ви разказвахме впечатленията си от теста, който направихме на BMW iX3, което също се прави само в Китай.

Електромоторът, който задвижва Spring е с ужасяващо стряскащи ТТ данни. Мощността му е само 33 кВт (44 к.с.), а максималният въртящ момент - 125 Нм. В същото време обаче Dacia Spring има малко общо с миниатюрните модели Citroën Ami и Renault Twizy. На практика обаче динамиката на колата не е никак лоша. Автомобилът се движи, както се очаква от официалните данни. Според тях спринтът до 100 км/ч отнема 19,1 секунди, максималната скорост е 125 км/ч, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема ... 26.2 секунди.

По-важното обаче е ускорението от 0 до 50 км/ч, което е малко над 5 секунди, а именно то е важното при градско шофиране. В обобщение ще кажем, че Spring се държи съвсем адекватно в града. Колата тежи под 1000 кг, мощността на електромоторчето е напълно достатъчна, а радиусът на завой е 4.8 метра, което означава уникално лесно маневриране и паркиране.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

Висока седалка, нисък волан: няма съмнение, че сме в електрическа кола от Renault Group. Очевидно поради съображения за максимално намаляване на цената, настройка на кормилната колона и регулиране на височината на седалката не са налични. Както споменахме, седалките са много тесни и твърди, нещо подобно на тези в самолет, но от Dacia ни увериха, че серийните версии, които ще се появят през септември ще получат по-меки седалки.

Първите няколко километра са изненадващи: колата изглежда доста динамична, когато спринтира от 0 до 50 км/ч. Управлението е прецизно и гладко, а окачването е по-скоро меко. Именно то и клиренсът от 15 см обаче са причина за по-големия крен в завои на Spring, но отново подчертаваме, че това е типично градски автомобил. При високи скорости по неравен път трябва да държите волана с две ръце и понякога да сваляте крак от газта.

Dacia Spring има еко режим, който увеличава пробега с до десет процента. За целта обаче мощността на двигателя е ограничена до 23 kW (31 к.с.), а максималната скорост до 100 км / ч. Това е малко прекалено дори и за спокойни водачи, но ако все пак искате да пестите енергия, върши работа. Във всеки случай нашата "Пролет" не е герой, когато става въпрос за скорости над 50 км/ч, но под тази граница си е напълно реален динамичен и модерен градски автомобил.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

За онези, които искат безопасна кола, ще кажем, че Dacia Spring е именно такава. Поне така ни уверяват от румънската марка, но и няма как да е по друг начин, тъй като мощността на двигателя ограничава излишния адреналин. На малки улички обаче бихме нарекли Spring забавна. По-малко забавна е на магистралата, особено в лявата лента, където се усеща липсата на мощ и прекалено голямото челно съпротивление.

Както всички електрически автомобили, Spring използва много енергия там. На магистрала измерихме около 23 kWh/100 километра разход при скорост 125 км/ч, което намалява обхвата до около 120 километра. При по-ниски скорости в града бордовият компютър показа около 11 kWh/100 км, което съответства на обхват от над 250 км.

Цена и заключение

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring


И сега към най-важната глава: ценообразуване. Според Dacia, моделът Spring е най-евтиният електрически автомобил в Европа. В България цените започват от 33 100 лева с ДДС и достигат до 36 500 лв.

Вече тествахме най-евтината електрическа кола в Европа и у нас - Dacia Spring

Dacia Spring не е толкова маневрена като Renault Zoe, но е много по-забавна за шофиране и най-вече е значително по-евтина. Spring е отличен втори автомобил, за кратки ежедневни пътувания и дори малко повече. Как ще се справи с продажбите, предстои да разберем.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 41 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
БАЙ Х@Й‼
1 Отговор
Под шапката на Renault, румънската марка Dacia стартира офанзивата си в Европа преди шестнайсет🤔 години.🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Коментиран от #20, #109


Оценка:
-8 +53

Тествахте
2 Отговор
и се насочихте към по скъп вариант, нали?

Оценка:
-12 +59

Джуган
3 Отговор
Цената е резонна. Ще я тествам и ако ми хареса ще си я купя за пазарска чанта, но ще е трети автомобил в гаража след коравия пикап и мощното кабрио. За първа кола не става.

Коментиран от #6


Оценка:
-46 +37

jар
4 Отговор
Много е хубаво,че и у нас вече има избор на електрически модели от всеки ценови клас.Лошото обаче е,че липсва нужната инфраструктура(зарядни станции) а стимулите от държавата за покупка на такива автомобили се свеждат до безплатното паркиране в центъра.

Коментиран от #60


Оценка:
-5 +130

asan
5 Отговор
айде професорите почвайте с невежите коментари

Оценка:
-37 +26

Пурко
6 Отговор

До коментар #3 от "Джуган":


Тя по принцип и по дефолт за нищо не става! За споделеното пътуване ще ги разсипят за има няма една година! Пластмасова играчка с ел. моторче!

Коментиран от #107


Оценка:
-34 +59

тарикату
7 Отговор
как 30 бона за дачия, за тези пари ще си купя 10 голфа.

Коментиран от #64


Оценка:
-17 +77

БАЙ Х@Й‼
8 Отговор
33'000 за кола с която от Варна не мога да отида до Шумен и да се върна без да опъвам шнура ‼ "НЕ, благодаря!" както казваше Т. Колев.

Коментиран от #22


Оценка:
-25 +108

9
Този коментар е премахнат от модератор.
654
10 Отговор
Публикувано във факти.бг:
В България цените започват от 33 100 лева с ДДС и достигат до 365 000 лв.
365000 лв ?
Правете си труда да си четете статийте преди публикация.

Оценка:
-5 +23

11
Този коментар е премахнат от модератор.
Батката
12 Отговор
За 33 бона ще купя вехт "премиум" пред който цял Люлин ще се кланя докато с тази Дачия не мога да градя нужния имидж.

Оценка:
-18 +100

13
Този коментар е премахнат от модератор.
БАЙ Х@Й‼
14 Отговор
😉 "ускорението от 80 до 120 км/ч отнема ... 26.2 секунди." 😯 пистааааа....‼ това са над 600 метра 😯

Коментиран от #15, #69


Оценка:
-2 +58

Реално
15 Отговор

До коментар #14 от "БАЙ Х@Й‼":


изпреварването на някой ТИР би коствало заряда на батерията.

Оценка:
-9 +87

vikioslo
16 Отговор
Объркано ли е широчина - 158 см.??? Това е пълен ужас ако е истина! Сузуки Игнис Хибрид 4х4 е 164 см. широко и 160 см. високо и е 29 700 лева с ддс със 7 г. гаранция!

Коментиран от #21


Оценка:
-8 +50

Модификацията
17 Отговор

До коментар #13 от "Враца Баце":


"Пустиняк едишън" баце.В нея ще е вложен целия БВП на северозапада.

Оценка:
-4 +13

Произведено в България
18 Отговор
Швейцарската електронна фирма лонжин и електролукс са проявили интерес да патентова чушкопек с двоен отвор като цената на фючърсната сделка е към сто милиона долара. Швейцарската електронна фирма лонжин и електролукс са готови да построят завода в село Слана бара видинско.

Коментиран от #19, #83


Оценка:
-13 +25

ел боклук
19 Отговор

До коментар #18 от "Произведено в България":


НА ЧУШКОПЕКА АКО МУ СЛОЖИШ РЕОСТАТ И МУ ОГРАНИЧИШ ТЕМПЕРАТУРАТА СТАВА ПЕРПЕТО МОБИЛЕ, КЕ ПЕЧЕШ ЧУШКИ БЕЗ ДА ПЛАЩАШ ТОК. А ТУКА ГЛЕДАМ В ДВИГАТЕЛЯ СТАРТЕРЕН АКУМУЛАТОР , ТОЙ ЗА КО СЛУЖИ??? ГЛЕДАМ И РАДИАТОР ЗА АНТИФРИЗ, ТОЙ ЗА КВО ????? МОЖЕ БИ ИМА ДОПЪЛНИТЕЛЕН ДВУЦИЛИНДРОВ ДВГ ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ ГА ТИ СПРЯТ БАТЕРИЙТЕ СЛЕД 80 КМ. МАНИ ТИЯ БОКЛУЦИ!

Коментиран от #23


Оценка:
-17 +21

яко ни лъжат
20 Отговор

До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":


ДАЧИЯ СТАРТИРА ОТ РЕНО ОЩЕ ПРЕЗ СОЦА С РЕНО 12 ПЪРВАТА ДАЧИЯ. ТА МНОГО СИ СЕ ОБЪРКАЛ. ОЩЕ ПО ВРЕМЕТО НА ЧАУШЕСКО. ОКОЛО 1970 ГОДИНА.

Коментиран от #27, #33


Оценка:
-4 +31

МАЙ НЕ
21 Отговор

До коментар #16 от "vikioslo":


ТОВА Е КОЛИЧКА ЗА МАЛКИ ДЕЦА В ПАРКА, САМО ДЕКА СА ПО-БЪРЗИ ДИГАТ ДО 100 КМ.

Оценка:
-6 +30

22
Този коментар е премахнат от модератор.
Ами
23 Отговор

До коментар #19 от "ел боклук":


Всички имат антифриз,охлаждат батерията и мотора да не гръмнат. И Теслата има.акумолатора движи един куп ел помпи,стъкла и други боклуци...климатика е на ток също

Оценка:
-4 +33

24
Този коментар е премахнат от модератор.
стоян
25 Отговор

До коментар #22 от "един от стадото":


До 22 ком -другарю -в статията на три места пише че тази Дачия е за градски автомобил-каква Варна -София -става за такси в града

Коментиран от #29, #31


Оценка:
-20 +27

26
Този коментар е премахнат от модератор.
БАЙ Х@Й‼
27 Отговор

До коментар #20 от "яко ни лъжат":


Да де 👍👍👍👍👍👍👍

Оценка:
-1 +10

333
28 Отговор
Това струва почти колкото Twizy.

Оценка:
-1 +5

БАЙ Х@Й‼
29 Отговор

До коментар #25 от "стоян":


Ти къде видя да пише СОФИЯ ???

Оценка:
-6 +12

аванта
30 Отговор
Добре де, ако изминавам 50 км/ден кога ще "избия" разликата в цената с конвенционален автомобил?... като я подкарат внуците ми

Коментиран от #59


Оценка:
-6 +32

един от стадото
31 Отговор

До коментар #25 от "стоян":


Стуене, каква Варна-София те тресе бе. Я чети пак поста ми. А такова елтакси няма да хвана никога, заради лакомията на някой таксиджия за 5-10лв още и му свърши тока на средата. А бързай после, да речем за болница..

Оценка:
-8 +13

Цецо
32 Отговор
В България колите са лукс който може да се избегне. Повечето градове са добре устроени за пешеходци и с добър градски транспорт. Според мен това рено е отговор на зов за нехранимайковци които трябва да си купят кола и не могат без кола. Дали това е заради рекламите или медиите или социалната сфера - да имаш кола е яко - да имаш кола е задължително - да имаш кола е удобно. Защо да се дадат едни пари за кола която те превозва из града в кюпа с трафика с лошата пътна обстановка в България. Има рейсове има влакове има метро. За мен лично автомобила е лукс който трябва да доставя удоволствие на външен вид както и когато се кара. Кибритена кутийка ненужна на пътя в града за мен няма смисъл за нормален потребител.

Коментиран от #34, #105


Оценка:
-30 +19

БАЙ Х@Й‼
33 Отговор

До коментар #20 от "яко ни лъжат":


Не съм се объркАл, а явно не си ме разбрал! Ние започнахме с Рено 8 и Рено 10, а Румъния с Рено 12 и Рено 16 още когато Радослав вероятно не е бил роден , 1966 -1968 г . Та не е 16 , а над 50г. Ама не исках да го обиждам момчето! / щото пак ще има триене и блокиране/

Коментиран от #57, #63


Оценка:
-1 +31

БАЙ Х@Й‼
34 Отговор

До коментар #32 от "Цецо":


Не знам откъде са ти наблюденията 🤔 Пеш от кв.Владиславово или кв.Виница до центъра си е едночасово приключение! Автобус 148 пък върти на зог-заг и пак ти е над 30 минути в тълпата. Лете за Зл. пясъци с рейс - НЕ , благодаря! Ъа колата отдавна е станала от лукс в необходимост ! Това, че някой я въ,приемат като пишкомер е друга тема!

Коментиран от #43


Оценка:
-1 +42

Behemoth
35 Отговор
За 33 бона какви жипови само на 120 хиляди километра карани от флегматична пенсионерка до Лидъл могат да се купят....отзад като жаден Икарус...

Оценка:
-3 +36

Метро
36 Отговор
София : Младост -3 - център - около 12-14 км - 17 минути - цена за билет 1,60 лв - не ми трябва парко място - без излишни нерви и разходи - голям плюс е че може да си удариш някоя биричка 😃 Това е привилегията на метрото.
Вече за София не ти трябва кола, нужна е за извънградско.

Коментиран от #37


Оценка:
-7 +47

един от стадото
37 Отговор

До коментар #36 от "Метро":


А хвани метрото от Добрич или Девня и бягай всяка заран да бачкаш във Варна. Нещата се обърнаха отдавна. Преди половин Варна работеше във Девня и графиците/служебните автобуси/ хвърчаха постоянно. Сега пак хвърчат, ама хората с частните си коли посока Варна. От 15колеги шестима сме от града, най-близкия, който идва сутринта е от Гебеджа.

Коментиран от #38, #40


Оценка:
-2 +21

Метро
38 Отговор

До коментар #37 от "един от стадото":


Прочети последното изречение от поста ми.
Лек ден.

Оценка:
-1 +5

гост
39 Отговор
В Румъния ще се избият за нея при субсидия от 10х.евро, в Германия е 7,500евро. Така тази количка им излиза 7.5евро, чисто нова. У нас единствен плюс е спирането в зелена и синя зона. Въпреки това е чудесен автомобил за голям град, спедиция, доставки, за хора с ежедневни пътувания, за служебни автомобили, само да не излизаш на магистралата с нея, че ще почакаш доста време в аварийната лента.

Оценка:
-3 +30

Какъв ти е проблемът
40 Отговор

До коментар #37 от "един от стадото":


Тази Дачия спокойно ще се справи с ежедневно пътуване до Добрич или до Девня. Вместо да даваш по 15 лв за гориво, всяка нощ можеш да зареждаш ток за по-малко от 2 лв.

За по-малко от 10 години цялата кола ще излезе без пари, а не само разликата между бензиновата и електрическата версия.

Коментиран от #42, #62, #81


Оценка:
-10 +25

41
Този коментар е премахнат от модератор.
Пурко
42 Отговор

До коментар #40 от "Какъв ти е проблемът":


Тази пластмасова сенокосачка няма никакъв шанс да издържи 10 години, а и не ми се вярва работник в Девня да има пари да си я купи понеже е твърде скъпа за възможностите му!

Оценка:
-7 +38

pokoloko
43 Отговор

До коментар #34 от "БАЙ Х@Й‼":


стига с тая Варна бе, мутренски крими град пълен с комплексари. Още преди 20 години са ми точили бензина в кв. Левски, имаше едни бандитчета полустуденти, държаха фитнеса на пазар Левски, целия фитнес смърдеше на бевзин, повече гледам да не стъпвам в тоя граз. И кой живее във Виница и Владиславово, там по принцип трябва snowmobile и не е лошо да е брониран или поне с решетки.

Коментиран от #44, #45


Оценка:
-10 +19

БАЙ Х@Й‼
44 Отговор

До коментар #43 от "pokoloko":


Те в 90-те бензина го точеха не само във Варна ! На познати, да не пиша къде, даже им бяха пробили отдолу резервоара с шило ли с отвертка ли ‼

Коментиран от #46


Оценка:
-0 +14

БАЙ Х@Й‼
45 Отговор

До коментар #43 от "pokoloko":


Извинявай, че пиша отделно, ама проверяваха в гуглето какво е това snowmobile, щото тука три години сняг не сме виждАли, та да не е нещо друго и да се изложа 😉

Оценка:
-0 +16

кабел
46 Отговор

До коментар #44 от "БАЙ Х@Й‼":


С ел.кола няма да имаш такива проблеми😃

Коментиран от #49


Оценка:
-1 +3

ала бала
47 Отговор
Добър евтин ел. сув за офроуд. Градско в София,после до вилата по дупките.

Оценка:
-0 +8

Пич
48 Отговор
Хубав евтин ел.сув

Коментиран от #91


Оценка:
-2 +8

БАЙ Х@Й‼
49 Отговор

До коментар #46 от "кабел":


😀😀😀 представих си пред блока 20 електрички и кабели от осемте етажа на блока 😀😀😀

Коментиран от #82


Оценка:
-3 +26

азазаз
50 Отговор
Ако имаше субсидия като в Румъния от 10к евро за нов ел автомобил , дачията би струвала от 13 до 17к лв . За тези пари си заслужава да се купи за градски автомобил , но за 36к лв - никога .

Оценка:
-1 +35

Антонн
51 Отговор
Това изделие е подходящо за малчугани с В1.
Относно зареждането 14ч.
За приблизително толкова съм взимал,София-Виена с нормална бензинова кола 60л.резервоар.
С това излиза София-Кюстендил-София 2 дни.

Оценка:
-3 +12

весипедиста
52 Отговор
Имам електрическо колело с пробег 180 км. Карам го целогодишно в града и само, когато времето е много кофти съм с колата с ДВГ. За миналата година съм си записал точно 17 дни през които не е ставало да се кара велосипед. През цялото останало време съм го карал. Разходът ми на 100 км е под 1 лв. Когато батерията е зареждам на работа разхода ми е 0 лв. Нося си само един кабел, включвам в контакта и за 4,5 часа е пълна. Разстоянието до работата ми е 9 км и за 20 мин спокойно каране съм стигнал, а ако бързам за 15 мин. С колата, понеже се движа все в час пик съм за 30 мин, т.е. пестя време. За мен няма задръствания, не търся места за паркиране и на всичкото отгоре се движа, което е добре за здравето. При това положение не мисля, че закупуването на електромобил е икономически изгодно, както и да го погледнеш.

Коментиран от #67


Оценка:
-6 +27

Нежна
53 Отговор
Това при една катастрофа, оцелели няма да има. Ужас.

Оценка:
-7 +7

Андрешко
54 Отговор
Бих си я купил с удоволствие ... но не мога да си я позволя. Безработен съм.

Оценка:
-1 +24

Буха ха
55 Отговор
Ще агитирам приятелите си да си вземем по една, ще сложим отстрани гума и ще си направим частен Луна парк - блъскащи се колички

Оценка:
-4 +10

стефчо
56 Отговор
Ако струваше 10 хил лв бих си я взел,но с тая цена никога!(само ако ми я подарят)

Оценка:
-3 +17

Танко
57 Отговор

До коментар #33 от "БАЙ Х@Й‼":


Първата Дачия е Рено 8.Няма 16.

Оценка:
-2 +7

58
Този коментар е премахнат от модератор.
ID.3 шофер
59 Отговор

До коментар #30 от "аванта":


Еми годишно си напред с 4 бона и нещо. Ти си ги сметни - за гаранцията на колата, тя ще се е избила сама, докато един дръгел ще си го платил 2 пъти от гориво, ремонти, чаркалаци и поддръжка.

Оценка:
-7 +5

Мрежа
60 Отговор

До коментар #4 от "jар":


Зарядната мрежа в БГ наброява хиляди станции. Елдрайв, Финес чарджинг и еКарс монтират и стандартни (AC) и бързи (DC) зарядни, а Волтспот, EV Point, Kolkotok, Топ Груп +, Евродизайн и Ampeco също се занимават със зарядна мрежа. Вече не дават акт 16 на новите сгради без зарядни. Свалете си приложенията на горните фирми плюс PlugShare да видите колко зарядни има вече.

Оценка:
-9 +8

гост колл
61 Отговор
Публикувано във факти.бг: Вече тествахме най-евтината електрическа ТОАЛЕТНА :)))

Коментиран от #65


Оценка:
-8 +6

Чайка
62 Отговор

До коментар #40 от "Какъв ти е проблемът":


Всички в Толбухин сте на метан, какво гориво плащаш?

По скоро някакви допълнителни реални курсове по кормуване или компютърен симулатор ли или и аз не знам, но сте понякога малко рискови на кръстовищата.

Коментиран от #87


Оценка:
-0 +8

карача
63 Отговор

До коментар #33 от "БАЙ Х@Й‼":


Много си активен в коментарите,ама "чукча писател, не читател"
Прочети внимателно цялата статия и тогава ръси мозък.Изцяло позиционирон градски - бюджетен- автомобил ти искаш да ходиш до Шумен и около света.Като не ти се чете само да ти подскажа ,че Дачия започва с Рено-8 през 1968г. и никога Рено 16. Ето как започва статията и не е лошо да осмислиш изречението: -Публикувано във факти.бг: Под шапката на Renault, румънската марка Dacia стартира офанзивата си в Европа.....

Коментиран от #94


Оценка:
-4 +4

Въп Рос
64 Отговор

До коментар #7 от "тарикату":


И кво ще ги прайш, като има само 1 Перник?

Оценка:
-0 +1

555
65 Отговор

До коментар #61 от "гост колл":


Така се изказвахте за първите Дачии ,а сега са най продаваните.Не прави втори път тази грешка, иначе будиш съмнения за интлектуален дифицит.

Оценка:
-4 +9

дядо бг
66 Отговор
рено зое електрически! друго не виждам в Европа

Оценка:
-0 +1

555
67 Отговор

До коментар #52 от "весипедиста":


Аз на работата си нося машини, инструминти , материали и др.
Мисля ,че твоето колело ми е крайно неизгодно.Със сигурност ще съм на загуба.

Оценка:
-2 +7

7777
68 Отговор
Неоправдано високи цени за електромобили, реално цената би трябвало да е двойно по-ниска. За разлика от автомобилите с двигатели с в.г. тук липсва двигател, охладителна с-ма смазочна с-ма, скоростна кутия, стартер, съединител и т.н. да не изброявам повече. При ел.автомобилите има само електромотор и акумулаторна батерия, които са най-скъпите части или казано това е един електрокар!

Оценка:
-4 +15

гост
69 Отговор

До коментар #14 от "БАЙ Х@Й‼":


Ми то си пише - градска кола.

Оценка:
-3 +7

Aмии
70 Отговор
Еврокитайски отомобил.

Оценка:
-3 +6

71
Този коментар е премахнат от модератор.
Перник
72 Отговор
Нямам никаква вяра на чистите електрички. Предпочитам плъгин хибрид. За да не съм на тръни, че батерията ще ме остави насред пътя

Коментиран от #76


Оценка:
-3 +9

мамалигар
73 Отговор
Който няма пари за истинска нова кола,
си купува Дачия - ФАКТ.

Оценка:
-9 +6

бкп
74 Отговор
от румънски цигани само синджир за магаре

Оценка:
-7 +7

случаен
75 Отговор
може да сме в ес ама с тоз стндарт от третия свят,требе да внасяме коли дет рено прави за индия

Оценка:
-1 +12

Луд
76 Отговор

До коментар #72 от "Перник":


Пернишки хибрид-165 ампера акумулатор на Голфа.

Оценка:
-1 +3

HMM
77 Отговор
Ромънците бате... фрнцузите си ги подържат и им помогнаха да развият цяла индустрия. А наще братлета германците ни отвориха Метро и там други магазини.

Оценка:
-0 +11

Mммм даааа
78 Отговор
Твърде скъп боклук. Все едно ел. Хамърите на Слънчака. Пълна скръб. Повръща ми се. Фактът, че авторът е използвал към 1000 пъти думата "обаче", сам по себе си е показателен за описвания продукт.

Оценка:
-1 +5

Васил
79 Отговор
Абе тия луди ли 35 хилядарки за Dacia този екземпляр не струва повече от 15к лева

Коментиран от #80


Оценка:
-0 +6

Дфен
80 Отговор

До коментар #79 от "Васил":


Този продукт ако беше го създал ти наистина нямаше до струва и стотинка защото можеш само едно райно да излезне от теб.

Оценка:
-2 +1

Иванчо
81 Отговор

До коментар #40 от "Какъв ти е проблемът":


Вярно, сметката ти наистина излиза - пет дена в седмицата по 13 лева икономия от гориво - 65 лева, 50 работни седмици в годината - 3 250 лева икономия от гориво на година! За 10 години ще се изплати. Ще има и още икономии, електрическата кола няма нужда от смяна на маслото с масления филтър, свещите и всичко по един ДВГ. Има едно "но" - дали батерията на електрическата Дачия издържа 10 години?

Коментиран от #84


Оценка:
-1 +4

Иванчо
82 Отговор

До коментар #49 от "БАЙ Х@Й‼":


Хората отдавна са го измислили в Канада: от всеки апартамент е изкаран кабел до паркомястото му. Не заради електрическите коли, които са отскоро, а защото зимата могат да си включат едно малко нагревателче, което се вкарва в пробката на двигателя и леко подгрява маслото, та сутринта да запали лесно и да предпази двигателя от износване поради работа при много ниска температура.

Оценка:
-1 +2

Суиз нюз
83 Отговор

До коментар #18 от "Произведено в България":


СПЕЦЕАЛНО В АФРИКА ПЪК ОТГЛЕЕЖДАДАЛИ СПЕЦИЯЛНИ НПАТЛАДЖАНИ ЗА ТВОЯТА ЧЕРНА ТОЧКА ПОДХОДЯЩАА БИЛА ЗА ДО ДВВА ПАТЛАДЖАНА

Оценка:
-0 +1

Не се притеснявай
84 Отговор

До коментар #81 от "Иванчо":


Още за тази година спекулират за 100$/квч при батериите в най-лошите вариант, 27квч ще струват 2700$ - 4400лв , което е спестеното за година и половина при сегашните цени. Но не забравяй, че преди 10 години, цената за киловатчас беше 1100$, тенденцията за спад продължава и след 10 години дори да не паднат толкова много, цената ще е под 2000лв.

Вероятно много преди това ще си я сменил с по-голяма и лека, която се зарежда по-бързо, а тази ще я ползваш за домашно съхранение на енергия. Интересни времена предстоят!

Оценка:
-2 +2

МадафакаДонкеле
85 Отговор
Бая ограничени хора коментират тука и затова винаги ще си останете с 30годишната бангия на метан с Нео радио с флашка и лед ксенон от алито и гражданска на 112 вноски. Докато вие Хейли те, в Румъния работят и произвеждат, а вие пийте по една ракия и гласувайте за Слави ;)

Оценка:
-2 +9

Гост
86 Отговор
Само коментари от малоумни бедняци с 20+ годишни дръгели дето не са виждали 35к лева накуп . Гроздето е кисело .

Коментиран от #88


Оценка:
-4 +9

Пурко
87 Отговор

До коментар #62 от "Чайка":


Видиш ли ТХ на номера бегай бързо много на далече бате! просто няма такива примати на пътя като тях! Мнение на милиони българи!

Оценка:
-0 +6

Размисли и страсти
88 Отговор

До коментар #86 от "Гост":


Хахаха...Какво грозде бе...трябва да си малoумен мазохист да си хвърлиш парите за този боклyк!!!
"Според тях спринтът до 100 км/ч отнема 19,1 секунди, максималната скорост е 125 км/ч, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема ... 26.2 секунди."
Хахаха ...дори трактор наема и по-бързо и вдига понече...хахаха...идЕоти

Оценка:
-5 +4

Гост
89 Отговор
"Умнико" това е градска кола. Къде ще вдигнеш 100 км/ч на градско ? Кой трактор наема до 50 км/ч за 6-7 секунди ? Реалния пробег с един заряд е 200-220 км. Радиус на завой 5 метра . Кой ще си я вземе да кара извънградско или по магистрала .

Оценка:
-3 +5

Грета
90 Отговор
честито! - кабел щуко 790 лв, кабел за бързо зареждане още 790 лв .. някой от вас да си купува допълнително маркуч за бързо зареждане от бензиностанция за да може да кара конвенционален автомобил за да може да стигне с едно зареждане от София до Пловдив ?

Оценка:
-4 +6

Няма такова
91 Отговор

До коментар #48 от "Пич":


нещо хубав и евтин (дървено желязо) - хубавите и евтините автомобили са различни марки и в различни магазини

Оценка:
-1 +5

101
92 Отговор
От 0 до 100 20 секунди?!Аз ако моинтирам двигателя на косчката по-бързо ще се ускори. Не било нужно от 0 до 100 а от 0 до 50. Според мен тази кола е конструирана да те прави нещшастен всеки ден. Да знаеш колко си нищожен и какъв червей си. Дори ако не си такъв и си свестен човек. Значи малко прилича на съпруга!!! хахаха За това е такъв знака отпред.

Коментиран от #93, #99


Оценка:
-3 +8

2323
93 Отговор

До коментар #92 от "101":


Уж п*тка а на практика , дърво.

Оценка:
-2 +1

БАЙ Х@Й‼
94 Отговор

До коментар #63 от "карача":


То хубаво четеш , ама аз съм съвременник ! Ние взехме рено 8, а Румъния рено 12 ‼ Виж как изглежда първата Дачия и нашето Булгаррено ‼

Коментиран от #98


Оценка:
-2 +2

Алфа Ромео
95 Отговор
Малка мизерна кола за 33 000-36 000 лв., якооо.....

Оценка:
-3 +4

96
Този коментар е премахнат от модератор.
GTE
97 Отговор
Мой познат си взе 2018 ново Кади с фабричен метан за около 44 ооо лв. Харчи му 5 лв на 100 км. Маслото и след 25 000 км е бистро като ново. Замърсяването на въздуха е направо нулево. Но Кадито няма да му се изплати никога, както и Спринга няма да си изплати парите, нито след 20, нито след 30 години.

Оценка:
-2 +2

Танко
98 Отговор

До коментар #94 от "БАЙ Х@Й‼":


И аз съм съвременник,ама ти провери най-накрая! Първата Дачия е Рено 8.Произвели са над 30хил..Колко пъти да ти го пишем?

Оценка:
-0 +1

Брадвата
99 Отговор

До коментар #92 от "101":


Аз навремето като келеш имах такова Поло 1.0. От 0 до 100 за 19 секунди. От 0 до 60 късах някакви тежки баварци и мерцове на светофарите, те просто не знаеха, че се състезаваме :D. Полото като концепция с тоя мотор беше подобно на бебешка количка с тая разлика, че бебешката количка има по-добро ускорение, спирачки, а и по-големи гуми. Бебешката количка е и по-широчка и можеш да евеш вътре.. Та сигурно и дачийката е подобна

Оценка:
-2 +1

Шофер
100 Отговор
По добре да си взема една тойота хибрид от колкото тази "евтина" електричка ще бъде във пъти по добра от тая евтинджос кола

Оценка:
-2 +1

Гост
101 Отговор
Пазарска чанта за 36000лв.!! 1500лв. Каско!! Wall box още 1500лв. Данък МПС- 25лв. "СИНЯ ЗОНА" - 650 лв. за 1 (едно) паркомясто на месец,...да продължавам ли!? Не сме дораснали още за електромобили и нови коли. Държавна политика!

Коментиран от #102


Оценка:
-0 +2

Гост
102 Отговор

До коментар #101 от "Гост":


Синя Зона е безплатна за електричките . Но ти няма как да знаеш, защото във вашето село няма синя зона .

Оценка:
-0 +2

GTE
103 Отговор
Да се ядосвам ли,, че си взех за 38 000 лв Ауди А4 Allroad 2016 г. 190 коня дизел на 260 000 km или такава Дачия на 0 км е по-добра ???

Коментиран от #104, #106


Оценка:
-4 +2

104
Този коментар е премахнат от модератор.
НЕ НЕ
105 Отговор

До коментар #32 от "Цецо":


Повечето хора имат по една лична кола и тя е универсална. не може да ходиш да чакаш влакове или автобуси за да закараш детето си на планина напр. Най малкото ще изхабиш много нерви и време. а е и жалко че има още хора които смятат, че автомобила е лукс в 21 век. Още по жалко е, че има хора които си мислят че електромобила е решението за замърсяването на планетата. защото това е промитото мислене на западно европееца. след толкова много държавни такси и регулации го принуждават да сменя колите макс. на 5 години. Но извън Европа нее така. Американците си карат огромните пикапи. В Китай купуват често често дълги бази. А в европа 1.6 ни се вижда супер голям мотор- ами нее

Оценка:
-0 +3

Готин
106 Отговор

До коментар #103 от "GTE":


Отговора е, ДА!

Оценка:
-0 +1

Николай
107 Отговор

До коментар #6 от "Пурко":


До тук нищо евтино, идеята е да е евтина и икономична. За 33 бона има и по добри идеи. Може и 2-ра употреба, че новата на лизинг като те почнат с каското да те гърбят излиза златна.

Оценка:
-0 +0

ehaaa
108 Отговор
Ниска цена 33000-35000 лева! Че кой нормален българин има тия пари да си купи тая електричка.

Оценка:
-0 +1

9 дена 8 часа
109 Отговор

До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":


Да си я карат безопасно, бавно и полекичка, закъде да бързат.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
ТОП 5