Отидете към основна версия

8 800 11

Alfa Romeo Tonale дебютира с 275 конски сили

  • alfa romeo-
  • alfa-
  • tonale-
  • stelvio

Вторият "джип" в гамата на италианците предлага три хибридни варианта

След дълго чакане и рекламна кампания, която започна още през 2019 година, Alfa Romeo най-после представи вторият кросоувър в своята гама – Tonale. По-малкият брат на Stelvio дебютира преди броени минути онлайн и представи новата стратегия на италианците с първият електрифициран модел в историята на Alfa Romeo.

Визията на Tonale не се различава особено от тази на концепта, който видяхме преди две години с типичната за Alfa Romeo решетка в средата на предната част и броня с голям отвор под нея. Впечатление правят и два въздуховода от двете страни на бронята, които тепърва ще разберем дали са истински.

Цялостната линия на Tonale напомня много на тази на Stelvio, но с умалени размери. Дължината на новият „джип“ е 4.53 метра, височината е 1.4 метра и ширина от 1.84 метра. Светлините в задната част са със специфични графики, подобни на тези в предната, а двата стопа са разделени от кръглата емблема на Alfa Romeo.

Интериорът е нов за марката с променени форми в сравнение с Giulia и Stelvio. Пред водача откриваме дигитален километраж с няколко изгледа, волан със старт бутон в дясната му част, а в средата на таблото е поставен екран с диагонал от 10.25 инча, където работи инфотеймънт системата на италианците, заедно с интелигентният асистент на Amazon - Alexa. Впечатление правят и физическите бутони за климатика, които стават все по-редки в последно време.

Въпреки, че италианците винаги са се славили с дръзката визия на автомобилите си, то тук най-интересното се крие под капака, където plug-in хибридна конфигурация дебютира за марката с мощност от 275 конски сили и задвижване на четирите колела. Освен 1.3-литровият бензинов двигател, тази мощност се дължи и на електромотор, работещ в комбинация с 15.5кВч батерия, достатъчна за близо 60 км пробег само на ток в смесен цикъл. Трансмисията е автоматична с хидротрансформатор и 6 предавки, а ускорението до 100км/ч отнема 6.2 секунди.

Две други хибридни опции също са налични, те са със съответно 130 и 160 конски сили и разчитат на бензинов мотор с обем от 1.5 литра и 48-волтов електромотор, който добавя 20 конски сили при нужда. Тук предаването е единствено предно, а трансмисията е автоматична със 7 предавки и двоен съединител.

За феновете на „чистите“ бензинови и дизелови двигатели има 1.6-литров дизел със 130 конски сили и предно предаване, както и 2.0-литров бензинов мотор с 256 конски сили, задвижване на четирите колела и 9 предавки.

Очаква се продажбите да започнат по-късно тази година с първи доставки през това лято в Европа, като цените ще станат ясни на по-късен етап.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 18 гласа.

Свързани новини