След дълго чакане и рекламна кампания, която започна още през 2019 година, Alfa Romeo най-после представи вторият кросоувър в своята гама – Tonale. По-малкият брат на Stelvio дебютира преди броени минути онлайн и представи новата стратегия на италианците с първият електрифициран модел в историята на Alfa Romeo.
Визията на Tonale не се различава особено от тази на концепта, който видяхме преди две години с типичната за Alfa Romeo решетка в средата на предната част и броня с голям отвор под нея. Впечатление правят и два въздуховода от двете страни на бронята, които тепърва ще разберем дали са истински.
Цялостната линия на Tonale напомня много на тази на Stelvio, но с умалени размери. Дължината на новият „джип“ е 4.53 метра, височината е 1.4 метра и ширина от 1.84 метра. Светлините в задната част са със специфични графики, подобни на тези в предната, а двата стопа са разделени от кръглата емблема на Alfa Romeo.
Интериорът е нов за марката с променени форми в сравнение с Giulia и Stelvio. Пред водача откриваме дигитален километраж с няколко изгледа, волан със старт бутон в дясната му част, а в средата на таблото е поставен екран с диагонал от 10.25 инча, където работи инфотеймънт системата на италианците, заедно с интелигентният асистент на Amazon - Alexa. Впечатление правят и физическите бутони за климатика, които стават все по-редки в последно време.
Въпреки, че италианците винаги са се славили с дръзката визия на автомобилите си, то тук най-интересното се крие под капака, където plug-in хибридна конфигурация дебютира за марката с мощност от 275 конски сили и задвижване на четирите колела. Освен 1.3-литровият бензинов двигател, тази мощност се дължи и на електромотор, работещ в комбинация с 15.5кВч батерия, достатъчна за близо 60 км пробег само на ток в смесен цикъл. Трансмисията е автоматична с хидротрансформатор и 6 предавки, а ускорението до 100км/ч отнема 6.2 секунди.
Две други хибридни опции също са налични, те са със съответно 130 и 160 конски сили и разчитат на бензинов мотор с обем от 1.5 литра и 48-волтов електромотор, който добавя 20 конски сили при нужда. Тук предаването е единствено предно, а трансмисията е автоматична със 7 предавки и двоен съединител.
За феновете на „чистите“ бензинови и дизелови двигатели има 1.6-литров дизел със 130 конски сили и предно предаване, както и 2.0-литров бензинов мотор с 256 конски сили, задвижване на четирите колела и 9 предавки.
Очаква се продажбите да започнат по-късно тази година с първи доставки през това лято в Европа, като цените ще станат ясни на по-късен етап.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мхм
16:35 08.02.2022
2 Димчи
16:38 08.02.2022
3 хаха
16:57 08.02.2022
4 Бай Ганьо
17:09 08.02.2022
5 jap
17:47 08.02.2022
6 Глей ти
17:49 08.02.2022
7 така е
Коментиран от #8, #11
20:27 08.02.2022
8 макак така
До коментар #7 от "така е":
Ти го изкара че всички Ферари-та и Поршета са грозни коли по тая логика. Нещо не ми се връзва20:56 08.02.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Дедо
18:13 09.02.2022
11 Трифонов
До коментар #7 от "така е":
Купетата с две врати, приятелю, купетата с две врати. Не седаните. И даже не "купетата с четири врати". Няма как да е красиво нещо, дето, като го погледнеш отстрани, виждаш само едно нещо - врати!!! За СУВ-тата си прав. Това са всъщност комбита с увеличен клиренс. Демек по-грозни и от комбита. Но, като оставим настрани купетата с две врати, където единствено автомобилният дизайн би могъл да се разгърне в изкуство, седаните са на следващо място. Трудно, но биха могли да бъдат... ако не красиви, то поне приятни.21:33 09.02.2022