Една от най-дългоочакваните автомобилни премиери през тази пролет е вече факт. Mercedes-Benz официално представи в Хамбург новото поколение на флагмана си S-Klasse. Още преди премиерата в мрежата се завъртяха някои подробности за колата, както и снимка, но сега всички карти бяха свалени на масата. Интересното е, че още от самото начало S-Klasse ще се предлага в своя удължен вариант, а стандартният седан остава на втори план. В това решение обаче няма нищо удивително, защото на един от основните пазари за луксозната лимузина - в Китай - клиентите почти на 100 % предпочитат дългата S-Klasse.
S-Klasse W222 е по-дълга с 20 мм в сравнение със своя предшественик новата , а широчината е нараснала с 12 мм. Въпреки леко уголемените габарити масата на автомобила е по-ниска с 95 килограма. Основна причина за това е фактът, че всички екстериорни панели ще се изработват от алуминий. Мнозина определят новия външен вид на W222 по-скоро като консервативен и това наистина е така. Новостите се крият под капака и в салона на лимузината. Интериорният комфорт е повишен значително, като това не се отнася само за задния ред кресла, а важи с пълна сила и за водача и пасажера до него.
Функции за масаж, интернет, подлакътници с подгряване и уникална мултимедийна система Burmester с огромен екран са само част от множеството екстри, натъпкани в S-Klasse. Возията на автомобила също е значително подобрена. Това се дължи на новото шаси Magic Body Control. Окачването работи съвместно със специална камера, информацията от която се предава на компютър. От своя страна той предварително настройва компонентите според предстоящата пътна обстановка. По думите на немците новата S-Klasse ще стане най-комфортната лимузина в своя клас.
Двигателите също не са никак лоши. Първоначално продажбите ще стартират с S 350 BlueTec (дизел V6 с обем 3.0 литра и мощност 258 к.с.), S 400 Hybrid (бензинов V6 с обем 3.5 литра и мощност 306 к.с. плюс електромотор с мощност 27 к.с.), и S 500, оборудван с V8 с обем 4.7 литра и мощност 455 к.с. Впоследствие ще се появят и други версии, в това число и моделът S 500 Plug-in Hybrid, който ще може да се зарежда и от битовата електрическа мрежа. По непотвърдени данни е напълно възможно под капака на новата S-Klasse да се появи и V-образен дванайсетцилиндров двигател.
На какви цени се предлагат досегашните поколения на модела у нас, можете да проследите ТУК.