През 2018 година Pagani официално обяви своите планове и започна разработката на електрическа кола. Днес, 4 години по-късно, компанията анонсира радостната за някои фенове новина, че тези планове приключват и разработката на електрически автомобил остава на заден план. Новината идва лично от Хорацио Пагани, който споделя това в интервю пред Autocar по време на изложение в Италия.
Проучването на Pagani показва, че електрическата суперкола ще изисква поне 600-килограмова батерия, което е повече от половината от теглото на Huayra R. Суперколата тежи 1070 килограма, заедно с бензиновия V12 зад шофьор. Хорацио Пагани споделя мнението си, че електрическите коли са твърде тежки за суперколи и ще липсва емоция от шофирането при тях.
Припомняме, че Пагани си купи Tesla, за да разбере по-добре електрическите автомобили. Той вярва, че те трябва да бъдат съсредоточени повече върху суровата производителност, която вече е постижима в днешни дни. За пример той даде Kia EV6 GT, която със своите 577 конски сили може да достигне 100км/ч за 3.5 секунди. Предизвикателството е да направиш електрически автомобил да доставя такава емоция като кола с двигател. Това няма как да се случи докато батериите тежат толкова много.
Хорацио мечтае да направи електрическа кола с тегло от 1300 килограма, но за момента това не е възможно. Именно за това от компанията ще се съсредоточат върху правенето на коли с V12, заимстван от Mercedes. Плановете на компанията са да продължат да го използват докато нямат проблеми с Европейския съюз за това.