Новият завод беше открит в присъствието на чилийския министър на енергетиката Диего Пардоу и членовете на изпълнителния борд на Porsche Барбара Френкел и Михаел Щайнер , които демонстрираха Porsche 911, сглобено в завода, заредено със синтетично гориво. Първата фаза стартира с производство на около 130 000 литра годишно.
Пилотната фаза ще доведе до производство на приблизително 130 000 литра всяка година . Първоначално това гориво ще се използва в проекти като Porsche Mobil 1 Supercup и в Porsche Experience Centers. След завършване на пилотната програма проектът ще нарасне до производството на 55 милиона литра годишно до средата на десетилетието. Така обектът ще може да произвежда 550 милиона литра eFuel годишно.
Базираният в Щутгарт автомобилен производител избра южно Чили, защото вятърът духа около 270 дни в годината , което позволява на вятърните турбини да работят с пълен капацитет. Освен това Пунта Аренас е близо до Магелановия проток; следователно синтетичното гориво може лесно да се транспортира и разпространява до различни части на света.
Барбара Френкел , член на Изпълнителния съвет за доставки на Porsche AG, каза: "Porsche се ангажира с двоен електрификационен път: e-Mobility и eFuel като допълващи се технологии. Използването на eFuel намалява емисиите на CO2. Разглеждайки целия сектор, промишленото производство на синтетични горива се очаква да продължи да се развива в световен мащаб. С пилотния завод eFuel Porsche играе водеща роля в това развитие .
Михаел Щайнер , член на Изпълнителния съвет за развитие и изследвания на Porsche AG, каза: „ Потенциалът на eFuel е огромен. В момента в света има повече от 1.3 милиарда превозни средства, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Много от тях ще бъдат по пътищата през следващите десетилетия, а eFuel предлага на съществуващите собственици на автомобили алтернатива с почти нулеви емисии. Като производител на мощни и ефективни двигатели, Porsche има обширно ноу-хау в областта на горивата.