Отидете към основна версия

27 509 12

Тест на новите двигатели на Opel

  • opel-
  • 1.6 cidi-
  • 1.6 cdti-
  • двигатели-
  • тест
Компанията Opel представи пред журналисти два от новите си двигатели. Идеята на хората от Рюселсхайм е, до 2016 година да извадят 13 нови агрегата и по този начин да сменят изцяло моторната си гама. Събитието се проведе във Виена, а двигателите, които тествахме бяха един дизелов и един бензинов, обозначени съответно като 1.6 CDTI Ecotec и 1.6 SIDI Ecotec. Моделите, с които бяха оборудвани новите агрегати са Zafira Tourer, Astra и Astra GTC. Ето и първоначалните ни впечатления от двата нови мотора на Opel.
 
1.6 CDTI Ecotec 

Първият модел, с който се оборудва 1.6-литровият дизел е Zafira Tourer. Четирицилиндровият турбодизел с обем 1.6 литра заменя досегашния 1.7-литров мотор и най-слабите версии на 2.0-литровия двигател на Opel. Интересното при 1.6 CDTI е, че разполага с блок от алуминиеви сплави и отговаря на екологичните норми Евро-6, които влизат в сила през септември 2014 г. Агрегатът впечатлява с оптимална мощност от 136 конски сили, както и с доста висок въртящ момент. Последният е 320 Нм. За мощността на двигателя роля играе и турбо компресора, който е с променлива геометрия на лопатките. Степента на сгъстяване на този мотор е 16:1. Още от по-интересните иновации са четириточков колянов вал и двустепенна маслена помпа. Новият агрегат е най-чистият дизелов двигател в историята на Opel. Оборудван е с SCR (selective catalytic reduction, селективна каталитична редукция), както и с технологията на Opel BlueInjection. Благодарение на тези иновации новият дизелов мотор отделя емисии, които отговарят на стриктния стандарт Euro 6.
 
Това, което се усеща при управление на Zafira Tourer, оборудвана с 1.6 CDTI е значително по-ниските нива на шум и вибрации. На този етап новият дизелов двигател се предлага само с шестстепенна механична трансмисия, предавките, на която са оптимално напаснати спрямо въртящия момент на агрегата (320 Нм). Ускорението е отлично, но по-голямо впечатление прави широкият оборотен диапазон, в който колата "поема". С други думи еластичността и доускорението на автомобила са забележителни. На последно място, но не по важност, трябва да кажем, че този дизелов мотор е изключително икономичен. Хората от Opel казаха, че средният му разход е 4.1 литра на 100 километра пробег. След направеният от нас 100-километров тест драйв новата Zafira показа разход на борд компютъра 4.8 литра, което е наистина един много добър показател.
 
В заключение ще направим кратко сравнение между новия дизел и предшествениците му. Максималната мощност и въртящ момент, установени на ниво от съответно 136 к.с. и 320 НМ, са респективно с 4.6 и 6.6 процента по-високи от тези на досегашния 1.7-литров двигател. В сравнение с подобните като мощност версии на 2.0-литровия дизел на Zafira Tourer, разходът на гориво на новия 1.6 CDTI е намален с около 10 процента. Така новият дизел на Opel е по-икономичен и същевременно по-динамичен от сегашните предложения.
 
1.6 SIDI

Иновативното бензиново предложение на Opel представлява четирицилиндров бензинов турбодвигател с работен обем 1598 см3 с директно впръскване и Start/Stop технология. Съкращението SIDI означава spark ignition direct injection, или в превод принудително запалване със свещ и директно впръскване. Мощността на този Ecotec агрегат е 170 конски сили, които на път са доста впечатляващи, но при положение, че колата е оборудвана с шестстепенната механична скоростна кутия на Opel. Този агрегат, работещ съвместно с настоящата автоматична трансмисия на Opel прави колата леко мудна и шумна. Това обаче се дължи изцяло на поостарелия вече автомат. Иначе самият двигател разполага с достатъчно мощност от 170 конски сили и със забележителен, за бензинов мотор, въртящ момент. Степента му на сгъстяване е стандартна 10.5:1, а максималният му въртящ момент е 280 Нм с помощта на функцията overboost. За оптималната работа на мотора се грижи централно разположен инжектор с налягане от 200 бара. Турбо компресорът също е иновативен, като прави така, че мощността да нараства равномерно и без високо ниво на шум.
 
Тези характеристики на бензиновия 1.6 SIDI мотор поставят модела Astra GTC в уникална позиция спрямо директните му конкуренти в класа с работен обем от 1.4 дo 1.8 литра, където повечето автомобили предлагат максимум на въртящия момент от порядъка на едва 240 дo 250 Нм. Моделът Astra GTC с новия агрегат се представи доста впечатляващо по австрийските пътища. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8.6 секунди, а доускорението от 80 дo 120 км/ч - за време от 9.3 секунди на пета предавка.
 
Като цяло новият турбодвигател със система за директно впръскване на горивото се отличава с изключително равномерна, тиха и спокойна работа, плавно разгръщане на мощността и понижен разход на гориво. Средната консумация на Astra GTC 1.6 SIDI Turbo е около 6 литра на 100 километра пробег във версията с шестстепенна механична предавателна кутия и технология Start/Stop, а емисиите на CO2 се ограничават до 143 г/км.
 
Оптимизацията на всмукателния и изпускателния тракт на задвижващия агрегат включва изолирането на капака на газоразпределителния механизъм от цилиндровата глава с помощта на специални крепежни елементи и система от уплътнения. Независимо от наличието на система за директно впръскване на гориво и пулсациите в работния процес на двигателя, развойните инженери са успели да постигнат значително снижаване на нивата на шума в сравнение с тези при предшественика на новия двигател. 

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Свързани новини

  • Opel представи най-мощния миниван

    Компанията Opel представи най-мощната модификация на модела Zafira Tourer. Миниванът разполага с 1.6-литров бензинов двигател от семейството SIDI, ...
    19.10.2013
    7 601
    7