Отидете към основна версия

28 602 12

Тест на новите двигатели на Opel

  • opel-
  • 1.6 cidi-
  • 1.6 cdti-
  • двигатели-
  • тест
Тест на новите двигатели на Opel
Компанията Opel представи пред журналисти два от новите си двигатели. Идеята на хората от Рюселсхайм е, до 2016 година да извадят 13 нови агрегата и по този начин да сменят изцяло моторната си гама. Събитието се проведе във Виена, а двигателите, които тествахме бяха един дизелов и един бензинов, обозначени съответно като 1.6 CDTI Ecotec и 1.6 SIDI Ecotec. Моделите, с които бяха оборудвани новите агрегати са Zafira Tourer, Astra и Astra GTC. Ето и първоначалните ни впечатления от двата нови мотора на Opel.
 
1.6 CDTI Ecotec 

Първият модел, с който се оборудва 1.6-литровият дизел е Zafira Tourer. Четирицилиндровият турбодизел с обем 1.6 литра заменя досегашния 1.7-литров мотор и най-слабите версии на 2.0-литровия двигател на Opel. Интересното при 1.6 CDTI е, че разполага с блок от алуминиеви сплави и отговаря на екологичните норми Евро-6, които влизат в сила през септември 2014 г. Агрегатът впечатлява с оптимална мощност от 136 конски сили, както и с доста висок въртящ момент. Последният е 320 Нм. За мощността на двигателя роля играе и турбо компресора, който е с променлива геометрия на лопатките. Степента на сгъстяване на този мотор е 16:1. Още от по-интересните иновации са четириточков колянов вал и двустепенна маслена помпа. Новият агрегат е най-чистият дизелов двигател в историята на Opel. Оборудван е с SCR (selective catalytic reduction, селективна каталитична редукция), както и с технологията на Opel BlueInjection. Благодарение на тези иновации новият дизелов мотор отделя емисии, които отговарят на стриктния стандарт Euro 6.
 
Това, което се усеща при управление на Zafira Tourer, оборудвана с 1.6 CDTI е значително по-ниските нива на шум и вибрации. На този етап новият дизелов двигател се предлага само с шестстепенна механична трансмисия, предавките, на която са оптимално напаснати спрямо въртящия момент на агрегата (320 Нм). Ускорението е отлично, но по-голямо впечатление прави широкият оборотен диапазон, в който колата "поема". С други думи еластичността и доускорението на автомобила са забележителни. На последно място, но не по важност, трябва да кажем, че този дизелов мотор е изключително икономичен. Хората от Opel казаха, че средният му разход е 4.1 литра на 100 километра пробег. След направеният от нас 100-километров тест драйв новата Zafira показа разход на борд компютъра 4.8 литра, което е наистина един много добър показател.
 
В заключение ще направим кратко сравнение между новия дизел и предшествениците му. Максималната мощност и въртящ момент, установени на ниво от съответно 136 к.с. и 320 НМ, са респективно с 4.6 и 6.6 процента по-високи от тези на досегашния 1.7-литров двигател. В сравнение с подобните като мощност версии на 2.0-литровия дизел на Zafira Tourer, разходът на гориво на новия 1.6 CDTI е намален с около 10 процента. Така новият дизел на Opel е по-икономичен и същевременно по-динамичен от сегашните предложения.
 
1.6 SIDI

Иновативното бензиново предложение на Opel представлява четирицилиндров бензинов турбодвигател с работен обем 1598 см3 с директно впръскване и Start/Stop технология. Съкращението SIDI означава spark ignition direct injection, или в превод принудително запалване със свещ и директно впръскване. Мощността на този Ecotec агрегат е 170 конски сили, които на път са доста впечатляващи, но при положение, че колата е оборудвана с шестстепенната механична скоростна кутия на Opel. Този агрегат, работещ съвместно с настоящата автоматична трансмисия на Opel прави колата леко мудна и шумна. Това обаче се дължи изцяло на поостарелия вече автомат. Иначе самият двигател разполага с достатъчно мощност от 170 конски сили и със забележителен, за бензинов мотор, въртящ момент. Степента му на сгъстяване е стандартна 10.5:1, а максималният му въртящ момент е 280 Нм с помощта на функцията overboost. За оптималната работа на мотора се грижи централно разположен инжектор с налягане от 200 бара. Турбо компресорът също е иновативен, като прави така, че мощността да нараства равномерно и без високо ниво на шум.
 
Тези характеристики на бензиновия 1.6 SIDI мотор поставят модела Astra GTC в уникална позиция спрямо директните му конкуренти в класа с работен обем от 1.4 дo 1.8 литра, където повечето автомобили предлагат максимум на въртящия момент от порядъка на едва 240 дo 250 Нм. Моделът Astra GTC с новия агрегат се представи доста впечатляващо по австрийските пътища. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8.6 секунди, а доускорението от 80 дo 120 км/ч - за време от 9.3 секунди на пета предавка.
 
Като цяло новият турбодвигател със система за директно впръскване на горивото се отличава с изключително равномерна, тиха и спокойна работа, плавно разгръщане на мощността и понижен разход на гориво. Средната консумация на Astra GTC 1.6 SIDI Turbo е около 6 литра на 100 километра пробег във версията с шестстепенна механична предавателна кутия и технология Start/Stop, а емисиите на CO2 се ограничават до 143 г/км.
 
Оптимизацията на всмукателния и изпускателния тракт на задвижващия агрегат включва изолирането на капака на газоразпределителния механизъм от цилиндровата глава с помощта на специални крепежни елементи и система от уплътнения. Независимо от наличието на система за директно впръскване на гориво и пулсациите в работния процес на двигателя, развойните инженери са успели да постигнат значително снижаване на нивата на шума в сравнение с тези при предшественика на новия двигател. 

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Свързани новини

  • Opel представи най-мощния миниван

    Компанията Opel представи най-мощната модификация на модела Zafira Tourer. Миниванът разполага с 1.6-литров бензинов двигател от семейството SIDI, ...
    19.10.2013
    7 688
    7