Синтетичното гориво се счита за екологична алтернатива на конвенционалния бензин и дизелово гориво, което трябва да позволи на автомобилите с двигатели с вътрешно горене да останат на пътя дълги години напред.
За да бъде възможно най-щадящо околната среда, синтетичното гориво трябва да се произвежда от уловен CO2, за да се компенсират емисиите, създадени от неговото производство и разпространение. Петролното лоби обаче се бори за облекчаване на екологичните изисквания в Европейския съюз.
Според настоящите разпоредби на ЕС само синтетични горива, които са 100 процента въглеродно неутрални, могат да се използват от обществеността. Петролната индустрия обаче иска да смекчи това правило, а европейският мозъчен тръст Transport&Environment твърди, че ако индустрията постигне своето, колите със синтетично гориво ще отделят пет пъти повече CO2 от електрическите автомобили.
Петролната индустрия настоява за нови правила, които ще позволят използването на синтетични горива, които са 70 процента по-чисти от бензина и дизела. Ако този закон бъде приет, превозните средства, работещи със синтетично гориво, ще могат да отделят 61 грама CO2 еквивалент на километър през 2035 г.
За сравнение, през 2035 г. електрически автомобил ще отделя само 13 грама CO2 на километър. В допълнение към въглеродния диоксид, превозните средства със синтетично гориво също замърсяват въздуха с NO2. Освен това те отделят толкова NOx, колкото и двигателите с изкопаеми горива.