След изключително дълга рекламна кампания по повод премиерата на новата Skoda Superb, ето, че най-после виждаме чешкия флагман. Колата е пораснала на размери, станала е по-технологична, а същото така е променила част от своя стайлинг. Повдигайки темата за дизайна, комбито, както и лифтбека, запазват познатия стил за Skoda, но получават ревизирани предни и задни светлини, както и нови брони. Цялостната форма на колата е по-аеродинамична и с по-малко остри линии за разлика от предшественика.
Новият Superb е пораснал на размери и вече достига 4912мм или с 43мм повече от преди. Височината е увеличена с 12мм до 1481мм, докато междуосието и ширината са останали същите, съответно 2841мм и 1834мм. От Skoda казват, че промените са донесли 11мм повече място за главата отпред и 6мм повече място за главите на пътниците отпред. Багажникът също е повишил обема си до 645 литра при лифтбека и 690 литра при комбито.
Както вече знаем, интериорът също е променен, като сега той разполага с 13-инчов сензорен екран, 10-инчов цифров километраж пред шофьора и три въртящи се „врътки“ с вградени 1,25-инчови дисплеи. Последните носят името Smart Dials и дават достъп до различни функции, без да се налага да се използва големият екран. За първи път в Superb се предлага опционален head-up дисплей.
Освен обичайните нива на оборудване Sportline и Laurin & Klement, обновеният модел ще се продава и в по-ниските нива Essence и Selection, докато старите нива на оборудване Active, Ambition и Style отпадат. Цените все още не са ясни, но очакваме това да се разбере в скоро време.
Що се отнася до двигателите, трябва да започнем с това, че всички те ще работят със седемстепенна DSG, с изключение на plug-in хибрида, тъй като електрифицираният вариант ще използва шестстепенна DSG. Базово ниво на Superb е със задвижване на предните колела и мек хибрид 1,5 TSI с мощност 148 к.с.. Той е последван от 2,0 TSI с 201 к.с. в изпълнение със задвижване на четирите колела и 261 к.с AWD. Върховият бензинов двигател е с по-ниска мощност в сравнение с модела от предишното поколение, вероятно защото е трябвало да бъде доработен, за да отговаря на все по-строгите норми за вредни емисии в страните от ЕС.
От страна на дизеловите двигатели базовият 2.0 TDI има 148 к.с и предно предаване, докато по-мощният разполага със 190 к.с. и AWD. Що се отнася до plug-in хибрида, Superb iV се предлага само като комби и използва 1,5 TSI с електромотор, за да развие комбинирана мощност от 201 к.с.. PHEV е с увеличена батерия от 12,7 кВтч на 25,7 кВтч и трябва да може да измине над 100 км само на ток.