Докато Volkswagen остава на електрическия курс и се надява на допълнителни данъчни субсидии, компании като BMW, Skoda, General Motors и Mercedes отново поставиха по-голям фокус върху желанията на клиентите. Mercedes дори ще доразвива дизела.
Изпълнителният директор Ола Келениус каза това в интервю за “Auto Motor & Sport”. На въпроса какво ще се случи с дизеловите модели в бъдеще, Келениус каза: „С оглед на стандарта евро7 и всички други разпоредби за емисиите, които се прилагат в световен мащаб, ние решихме да поддържаме всички съответни задвижващи комбинации годни - т.е. да им направим един вид цялостен ремонт, но да ги предлагаме. И тогава клиентът решава какво иска.” Това важи и за дизеловия хибрид. „Той се справя особено добре на германския пазар и ще се предлага, докато има търсене“, завършва интервюто си Келениус.
Mercedes ще изгражда и изцяло нови дизелови двигатели - но с хибриден модул
С този си ход Mercedes явно се противопоставя на края на двигателите с вътрешно горене в ЕС от 2035 година; Все още не е ясно дали обявеният резултат е реалистичен . Множество нови електрически модели на Mercedes ще се появят през следващите години, а някои производители като Opel дори ще преминат напълно към автомобили с батерийно захранване много преди 2035-а.
Появиха се нови платформи сред премиум производителите - BMW, например, изгражда семейството "Neue Klasse", а Mercedes прави различни нови модели на собствена електрическа платформа. Компаниите си сътрудничат и с китайски производители, като BMW - Mini с Great Wall и Mercedes с Geely, за да произвеждат по-конкурентно малки електрически автомобили (Mini и Smart). Но двигателите с вътрешно горене и в частност дизеловите, все още са в играта.
Mercedes и BMW очакват значително търсене на бензинови, дизелови и хибридни задвижвания, поне до 2035 година. В допълнение към своята модифицирана стратегия за задвижване, Mercedes също иска да сложи край на объркването на имената между електрически и неелектрически модели. „Моделите, предлагани от 2026 г., базирани на електрическата модулна система MB.EA, ще излязат на пазара като електрическа C-класа; предишното име EQ вече няма да се използва. В същото време моделите C-Class ще продължат да работят с бензинови и дизелови двигатели и ще продължат да се продават под името C-Class“, точно както прави това конкуренцията от BMW.