Отидете към основна версия

920 0

Rimac загатна за нов модел, но не какъвто всички очакват

  • rimac-
  • nevera-
  • мате римац

Производителят на Nevera няма да представи още една хиперкола

Rimac Nevera се превърна в един от най-добрите електрически хиперавтомобили, поставяйки рекорди и предефинирайки показателите за ефективност в автомобилната индустрия. Миналата година той влезе в заглавията на вестниците, като счупи впечатляващите 23 рекорда в рамките на един ден, включително изумителния спринт от 0 до 100 км/ч само за 1,82 секунди. Въпреки това, на фона на шума около Nevera, в Rimac Automobili тихо се подготвя друг проект - проект, който е готов да промени бъдещето на градската мобилност.

В неотдавнашно съобщение, споделено в социалните медии, Мате Римац, визионерът, основател и главен изпълнителен директор на Rimac Automobili, разкри плановете си да представи нов автомобил на 26 юни. Но за разлика от хиперавтомобилите, които се превърнаха в запазена марка на Rimac, тази предстояща версия ще бъде отклонение от нормата. Вместо да разширява границите на скоростта и производителността, Rimac ще навлезе в сферата на автономния транспорт с представянето на роботакси.

Подробностите за роботаксито са оскъдни, а тийзърът на Rimac предлага само бегли щрихи от дизайна му. Наблюдателите обаче отбелязват, че външният му вид наподобява хечбек и има характерно издължена А-колона, което го отличава от кутиеобразните автономни модели, предлагани от други компании в тази област. Въпреки мистерията около характеристиките му, Rinac загатна за революционен автомобил, изграден върху напълно нова платформа, като приоритет ще бъдат безопасността и комфортът преди всичко.

Наречена Project 3 Mobility, тази амбициозна инициатива е в процес на разработване през последните пет години, като Rimac си сътрудничи тясно с индустриални гиганти като Kia и Hyundai. През 2019 г. Kia и Hyundai направиха стратегическа инвестиция от 90 млн. долара в Rimac, отчитайки потенциала на иновативния му подход към електрическата мобилност. Оттогава проектът получи допълнителна подкрепа от Porsche, които придобиха значителен дял от 24% в Rimac, демонстрирайки своята увереност във визията на компанията.

Нещо повече, вярата на Porsche в Rimac се простира отвъд обикновената финансова подкрепа, тъй като на Мате Римац е поверено управлението на друга емблематична марка - Bugatti. Този стратегически ход подчертава нарастващото влияние на Rimac в автомобилния пейзаж, като го позиционира като ключов играч в прехода към електрификация и автономно шофиране.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини