BMW Group Bulgaria направи любопитна самооценка на резултатите на компанията от началото на годината до края на септември. За нас интерес представлява продажбата на баварските автомобили на територията на България и именно на тези резултати ще акцентираме сега.
От началото на 2024 година у нас са продадени 1 201 нови BMW-та. В сравнение с резултатите от 2023 година това представлява ръст от 18%, което предвид всеобщия спад на продажбите на нови автомобили се определя като много добро постижение. Резултатите са добри, особено на фона на много от останалите държави в ЕС. Именно Европа е най-важният пазар на марката, защото 39 % от глобалните продажби на BMW са реализирани на територията на Стария континент.
Впечатляващо е моделното разпределение, определящо какви нови BMW-та търси българинът. Оказва се, (странно или пък не) че най-търсените модели са големи всъдеходи с индекси Х7 и Х5. Делът на останалите автомобили с повишена проходимост (Х3 и Х1) съко не е малък, а след тях се нареждат новата седма серия и Х6. Или с други думи българите предпочитат големите и значително по-скъпи BMW-та.
Темата за BMW-тата с повишена проходимост ще завършим с още един интерес факт. Както е известно, освен Х-моделите и почти всички останали от гамата на BMW разполагат и с X-drive версии. Статистиката показва, че българите предпочитат именно 4х4 задвижването, защото от началото на годината над 80 % от всички реализирани коли разполагат с X-drive.
Що се отнася до двигателите, и тук може да се каже, че има изненади - за нас може би не, но за европейците такива определено има. Оказва се, че въпреки налаганата от ЕС тенденция за електрификация, българите продължават да залагат на дизелови BMW-та. Те представляват почти 40% от всички продажби. Що се отнася до двигателите, най-търсени у нас са шестаците, а от цветовете нашенците избират основно черно, сиво и бяло.