Анализаторите на iSeeCars сравниха статистиката на пътнотранспортните произшествия с жертви и движението на автомобили в периода от 2017 до 2022 година. Експертите изключиха от селекцията тежкотоварни камиони, ванове, спрени от производство модели и малки коли. Въз основа на получените данни беше съставен рейтинг на произшествията.
Компактният кросоувър Hyundai Venue неочаквано стана "най-фатално опасният": неговият показател е 13.9 инцидента с жертви на милиард мили пробег. От другата страна на тази класация са Chevrolet Corvette и Mitsubishi Mirage (13.6), Porsche 911 и Honda CR-V Hybrid (13.2), които са петте най-малко опасни модела. Миналата година по различен метод титлата "най-смъртоносна кола" беше присъдена на градския автомобил на Mitsubishi.
Анализаторите на iSeeCars обаче не са склонни да обвиняват дизайна на автомобилите за големия брой жертви: лидерите в този антирейтинга имат високи оценки в тестовете за катастрофи. Факт е, че физиката не може да бъде заблудена: статистиката подчертава, че рисковете са по-високи при бързите спортни модели и компактните и субкомпактни автомобили. Основата на автомобилния парк на САЩ все още се състои от големи пикапи и SUV-та и малките автомобили нямат шанс срещу такива коли.
Експерти от iSeeCars отбелязват още, че новите автомобили стават по-безопасни от всякога. Скоростите обаче се увеличават, шофьорите практикуват абстрактно шофиране, така че инцидентите и смъртните случаи се увеличават през последните години. Интересното е, че според статистиката всъдеходите на рама в никакъв случай не са гаранция за безрисково пътуване. Във Ford Bronco е три пъти по-вероятно да умрете, а в Mercedes-Benz G-Class опасността е два пъти по-висока от средното за сегмента.