Отидете към основна версия

1 468 7

Как се справят с "новото нормално" Audi, BMW и Mercedes

  • audi-
  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • продажби-
  • 2024

Германските топ производители на премиум автомобили - великото трио Audi, BMW и Mercedes претърпяха сериозни удари през изминалата година, при това, както у дома в Германия, така и на най-големия автомобилен пазар в света - този в Китай. По информация на Ройтерс, и трите марки показват свиване на обема на продажбите, като най-видимо е то при Audi.

BMW отчита спад от 2.3% в общите продажби на автомобили, което е почти аналогично със спада от 3% при Mercedes-Benz. При Audi обаче общия спад е значителен - 12%.

В Китай и Германия обаче BMW регистрира спад от съответно 13.4% и само 5.3%, докато продажбите на Mercedes са намалели със 7% и 9%, съответно. Продажбите на Audi са намалели с 11% в Китай и с цели 21% в Германия.

Вътрешният пазар на Китай, най-големият в света, поддържа стабилен растеж през 2024 година, но чуждестранните производители на автомобили с по-малко конкурентни електромобили загубиха позиции пред китайските конкуренти.

Китайците, които правят само EV спечелиха най-много в Поднебесната държава, тъй като ценова война и субсидирани обмени за по-екологични превозни средства стимулираха търсенето именно на тяхната продукция.

В Германия търсенето на автомобили остава доста под нивата отпреди пандемията, с около 2.8 милиона продадени автомобила миналата година - около 1% по-малко от 2023-а и една четвърт под продажбите през 2019 година.

Продажбите на електромобили в Германия са намалели с една четвърт спрямо 2023-а, според данни на немския автомобилен орган, докато продажбите на коли с ДВГ са се повишили с 12%.

Продажбите на BMW само на електрически коли в световен мащаб се противопоставят на тенденцията, като се повишават с 13.5% до около 430 000, докато продажбите на електрически Mercedes-и падат с 23%.

Една светла точка за Mercedes обаче е скокът от 34% в продажбите на автомобили от най-висок клас през четвъртото тримесечие, подкрепен от стабилното търсене в САЩ, знак, че дилърите може да се запасяват преди Доналд Тръмп да наложи по-високи мита върху произведените в Европа автомобили.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.

Свързани новини