BMW наскоро представи усъвършенстваната информационно-развлекателна система Panoramic iDrive X. Характеристиките ѝ са трапецовиден централен дисплей и тънък екран, опънат под предното стъкло от колона до колона. И това вероятно е мястото, където BMW ще спре. Директорът по развитие на марката Франк Уебър каза, че няма да се поддаде на тенденцията за циклопски сензорни екрани, наричайки ги ненужни и дори опасни.
Основният екран на комплекса iDrive от последно поколение е оптимално голям: диагоналът му е 17.9 инча. От BMW смятат, че това е напълно достатъчно. Такъв дисплей ще имат всички нови продукти - както електрически автомобили Neue Klasse, така и актуализирани модели с ДВГ.
Според Уебър по-големият екран ще отвлича вниманието на водача от пътя. Освен това не винаги е лесно за водача да достигне далечния край на твърде дългия сензорен екран, за да натисне десния бутон в менюто, добавя той. Журналистите от Motor Authority видяха в думите му намек за Mercedes-Benz и неговия "хиперекран", наречен Hyperscreen.
На основния монитор на Panoramic iDrive X е управлението на най-необходимите функции, като той е разположен близо до волана. Тесният дисплей може да се регулира веднъж и цялата важна информация ще бъде в бърз достъп точно под предното стъкло.
BMW признава несъвършенствата на големите сензорни екрани, но въпреки това намалява броя на физическите бутони. Да, iDrive се отърва от джойстика за превъртане през менюто: сега може да се управлява с глас. Комплексът ще дебютира на кросоувъра BMW iX3 от следващото поколение, чиято премиера трябва да бъде тази година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1234
13:27 28.01.2025
2 иди оти
Коментиран от #7
13:28 28.01.2025
3 Жорж
13:58 28.01.2025
4 Механик
Коментиран от #5
14:13 28.01.2025
5 обаче
До коментар #4 от "Механик":
НРБ никога няма да се върне :)14:17 28.01.2025
6 хаха
14:28 28.01.2025
7 хаха
До коментар #2 от "иди оти":
Всъщност производителите слагат големия дисплей, защото копчетата и окабеляване за тях струват повече от таблет за 100 евро. Допълнително с дисплеите печелят куп пари после от ремонтите. Представи си това чудо от край до край на БМВто да се развали и да има петно на скоростомера. Не може да смениш само циферблат за 50 евро. Ведната отиваш на цял дисплей 10000 евро. Разваля се някак контрол на климатика- веднага цял нов долен дисплей пак хиляди вместо 5лв копче.Освен парите при луди да ремонтират си гарантират и друго- толкова електроника с огромни цени(хиляди за смяна на изгорял фар и т.н.) значи да няма вторичен пазар и хората да са вързани да купуват нова кола за по 4-5г до изтичане на гаранцията. Кой ще даде пари за стара, ако носи риск да трябва да се налеят парите за нова при дребен проблем в старите коли с повече механика?
14:33 28.01.2025
8 Тити
17:40 28.01.2025