Министерството на икономиката, предприемачеството и туризма на Румъния (MEAT) засилва популяризирането на страната като туристическа дестинация в Обединеното кралство чрез участие в международното туристическо изложение „World Travel Market“ (WTM) и чрез кампания на открито, която се провежда в автобуси в Лондон, Манчестър, Бирмингам и Ливърпул, агенция Аджерпрес, цитирана от БТА.
Според прессъобщение на министерството, изпратено до Аджерпрес в сряда, тези инициативи се провеждат едновременно през ноември, около сезона на зимните празници, като са насочени към привличане на британски и чуждестранни туристи.
Румъния провежда кампания на открито в двуетажните автобуси в Лондон, Манчестър, Бирмингам и Ливърпул в периода 4 ноември - 4 декември. Кампанията включва 150 автобуса в графство Голям Лондон, като осигурява приблизително покритие на 51,1% от населението на Лондон с резултат от над 16 милиона показвания. Други 50 автобуса ще се движат в Централен Лондон, което ще доведе до приблизително 5,6 милиона показвания. В Манчестър, Бирмингам и Ливърпул кампанията се провежда в 50 регионални автобуса, което осигурява покритие от 4,41 % в национален мащаб. По този начин акцията, която носи посланието „Hop on Board to Romania“, ще се възползва от разширена видимост, подсилена от градската агломерация и разнообразната аудитория в тези градове.
Обединеното кралство е сред основните пазари от интерес за румънския туризъм. Според прогнозите за настоящата година британците ще осъществят над 97 милиона международни пътувания, като разходите им се очаква да достигнат 90,46 милиарда щатски долара. Интересът им към Румъния нараства стабилно през последните години, като в периода 2007-2017 г. дестинацията Румъния регистрира най-висок темп на нарастване сред възможностите за почивка на британските граждани, като впечатляващо завръщане се наблюдава през 2022 г., когато е постигнато увеличение от 280% спрямо 2021 г. Възходящата тенденция се запазва и през 2023 г., като увеличението е 26,5%.
Като цяло британските туристи са привлечени от разнообразието на природни пейзажи, културния туризъм и предложенията за city-break, както и от оптимизираната въздушна свързаност между двете държави.