Работна среща на тема „Последици от предвижданото закриване на 150 влака от гледна точка на засегнатите общини“ ще се проведе днес от 12 ч. в централата на КНСБ, съобщиха от пресцентъра на синдиката. На срещата са поканени кметовете на всички населени места в България и представители на Националното сдружение на общините в България, за да обсъдят проблемите, пред които ще се изправят на местно ниво при ограничаването на железопътния транспорт.
В разговора ще участват участват ръководството на Конфедерацията, ръководствата на Синдиката на железничарите в България – КНСБ и Съюза на транспортните синдикати в България – КНСБ.
Съкращаване на 2000 души, спиране на 150 влака, увеличаване на цените на билетите и ускоряване на продажбата на ненужни активи са мерките, които БДЖ ще вземе за реформиране на дружеството.
"Това означава, че няма да спират влакови линии, а ще намалее броят на влаковете, които се движат по определени линии. Няма да бъде закрита нито една влакова линия, само ще бъде променен графикът и влаковете ще бъдат оптимизирани", обясни изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев
По думите му със спирането на тези влакове, ще бъдат спестени 22 милиона лева на годишна база. С тези пари ще се погасяват задължения към банките кредитори. Изпълнителният директор даде пример за такава губеща линия - Септември - Добринище, чиято загуба е 7 млн. лв., но поради липсата на алтернативен транспорт, няма да бъде спряна.
Влакът Пловдив – Асеновград е печеливш, но по тази линия ще бъде намален интензитетът на пътуване, каза още Йордан Недев. Той каза още, че има спад в броя на пътниците, но е въпрос на анализ дали проблемът е в качеството на услугата. Спадът е с около 10 % за пет години.