От общо 132 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 115. Това е повече от броя на влаковете през първия ден на стачката, съобщиха от обединения стачен комитет на КНСБ и КТ „Подкрепа“. 12 влака, които са били в движение преди началото на стачката, до този момент не са стигнали до крайната си точка, като няма сведение на коя гара са спрели.
Нито един влак не тръгна от Централна гара София от началото на стачката в 8.00 ч. днес. Всички влакове на Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Бургас са спрели на гарите в началото на стачката. Стачкуват и в Югозападна България – Перник, Дупница, Земен, Радомир, Кюстендил, Благоевград.
Според синдикатите продължават опитите за локаут в цялата страна. Замяната с некомпетентни и неквалифицирани за съответните работни места служители, може да доведе до сериозни аварии, катастрофи и невинни жертви, заявиха от обединения стачен комитет.
Във Враца жп работниците са заплашвани устно със съкращения, което всъщност ги мотивира и те вече стачкуват на 100%. Пристигат сведения и оплаквания от стачкуващите, че се правят списъци с имена и ЕГН-та, което е в нарушение със закона.
Заради стачките в БДЖ благоевградската жп гара има нов началник разпределение влакове. До приключване на стачките, длъжността ще се заема от нов началник, след което предишният ще бъде възстановен отново на работа. Както вчера, така и днес, благоевградските железничари не протестират ефективно, но символично подкрепят стачката в БДЖ. Според синдикатите железничарите са били заплашвани с уволнения, ако се включат в ефективните протести. Именно страхът и заплахите са накарали местните жепейци, да не излязат на протест. Един от служителите в благоевградската гара се е оплакал, че още вчера сутринта е бил предупреден и заплашен с уволнение при евентуална стачка
Стачкуващият ръководител движение на гара Долно Езерово е подменен с другия ръководител движение там, който не стачкува с нареждане от страна на директора, съобщават от синдикатите.
Вчерашните протестни действия създадоха неудобство на стотици пътници, които след приключване на стачката се редяха на дълги опашки за билети и трябваше да изчакват закъснението на повечето влакове. Много от тях предварително се бяха ориентирали към автобусния транспорт.
Данните от стачката бяха противоречиви. Според синдикатите 83% от подвижния състав е бил спрян. Според данните на транспортното министерство и БДЖ процентът е под 50.
До края на вчерашния ден консенсус и воля за преговори между работодатели и синдикалисти нямаше. Такива са настроенията и днес - работодателите няма да отстъпят от набелязаните мерки за реформа в БДЖ. Най-главните сред тях са съкращаването на 2000 души персонал и на около 150 влака.
Ръководството на „Холдинг БДЖ“ ЕАД потвърждава отново своята позиция, че стачката е незаконна и ще се възползва от възможността да защити правата си в съответствие с действащото законодателство. По този повод от 13.00 часа днес ще се състои пресконференцията в приемната зала на втория етаж в Централно управление на „Холдинг БДЖ” ЕАД.