До края на октомври H&M планира да затвори близо 20 магазина от мрежата си. Компанията планира да спре да работи в градовете на Сибир и Далечния изток. Успоредно с това H&M иска да се откаже от най-малко печелившите магазини в малките градове в Централна Русия, но този процес ще става постепенно.
„Според експертите процесът на смяна на наемателя на търговските центрове може да отнеме цяла година. Освободените площи в Сибир и Далечния изток може да бъдат заети от местни марки“, посочва в свои материал „Комерсант“.
Фирмата, която управлява марките Monki, Weekday, Cos, Other Stories и Cheap Monday, оценява разходите за закриване на бизнес в страната на около 2 милиарда шведски крони.
Голямата световна верига за търговия на дребно с дрехи Hennes & Mauritz (H&M) обяви в средата на юли, че напуска руския пазар, където оперира от 2009 г. Компанията временно отвори отново магазини за продажба на останалата стока. Така на 2 август бяха отворени магазини в търговските центрове "Метрополис" и "Авиапарк".
H&M е основана през 1947 г. в Швеция. Фирмата произвежда и продава облекла. Мрежата на компанията има около 4700 магазина на 75 световни пазара, персоналът е около 107 000 души.