Отидете към основна версия

6 877 3

Южнокорейският "Squid Game" стана най-гледаната продукция на Нетфликс

  • южна корея-
  • нетфликс-
  • игра на калмари-
  • squid game-
  • сериал-
  • драма-
  • рекорд-
  • трилър

Азиатският сериал покори невероятни върхове в телевизията

Южнокорейският сериал "Игра на калмари" (Squid Game) стана най-популярната продукция на Netflix за всички времена. Поредицата успя да привлече интереса на 111 милиона зрители само за четири седмици. Драмата се излъчва от 17 септември, като стрийминг платформата я пусна едновременно в целия свят.

Сериалът разказва за съдбата на 456 души с различна житейска история, но всеки от тях е затънал в дългове. Те се включват в състезание с традиционни детски игри с награден фонд от 45,6 милиарда вона (33 милиона евро). Всеки загубил бива убиван,а до финалът може да стигне само един.

Досега рекордът за най-много зрители държеше сериалът "Бриджъртън", който в първите четири седмици от излизането си в края на декември 2019 г. успя да привлече интереса на 82 милиона зрители. Той е базиран на серията романи, разглеждаща интригите в британското общество в началото на деветнадесети век на фона на романтичните истории на членовете на семейство Бриджъртън.

Данните, публикувани от Netflix, отчитат всички акаунти, гледащи епизод от дадена продукция в продължение на поне две минути. Те не подлежат на проверка от трети страни, както се прави при измерванията на аудиторията за традиционната телевизия.

Феноменът "Игра на калмари" е предното доказателство за нарастващото влияние на Южна Корея върху световната култура, предава БТА. Преди това кей-поп сензацията BTS завладя световната музикалната сцена, а социалната драма "Паразит" беше отличена с наградата "Оскар".

Тази вълна вероятно няма да отшуми скоро: през февруари Netflix обяви, че планира да инвестира 500 милиона щатски долара (432 милиона евро) само тази година в сериали и филми, произведени в Южна Корея.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 7 гласа.

Свързани новини