Дни след като Тейлър Суифт подкрепи Камала Харис за президент, нова анкета разкри как изборът на поп звездата може да повлияе на решенията на избирателите в САЩ.
Ново проучване на YouGov установи, че само 8 процента от гласоподавателите казват, че подкрепата на Суифт ще ги мотивира „донякъде“ или “много по-вероятно” да гласуват за Харис, докато 20 процента казват, че вече е по-малко вероятно да гласуват за кандидатката на демократите.
Суифт също призова своите 284 милиона последователи в Instagram да се регистрират, за да гласуват. Публикацията привлече 400 000 посетители на уебсайта vote.gov за по-малко от 24 часа.
Всеизвестен факт е, че знаменитостите помагат за привличането на избиратели. Подкрепата на Опра Уинфри добави милион гласа към броя на Барак Обама, според The Telegraph, който цитира доклад на Северозападния университет от 2008 г.
Въпреки това одобренията от страна на холивудските актьори Джордж Клуни и Анджелина Джоли са направили много малко, според доклад на държавния университет на Северна Каролина от 2010 г.
Този път нещата изглеждат много по-различно: 66 процента от гласоподавателите са казали, че подкрепата или одобрението на знаменитост няма да има значение за начина, по който гласуват на предстоящите избори, установи новото проучване на YouGov.
Харис спечели дебата във вторник вечерта, според 46 процента от анкетираните, докато 22 процента смятат, че дебатът ще увеличи шансовете ѝ да спечели изборите. Междувременно само 19 процента от анкетираните смятат, че Тръмп е спечелил дебата.
В неделя, дни след подкрепата на Суифт за Харис, Тръмп се нахвърли срещу певицата, като написа: „МРАЗЯ ТЕЙЛЪР СУИФТ!” с главни букви в неговата платформа Truth Social. Въпреки това седмици по-рано неговият екип бе използвал генерирани с помощта на изкуствен интелект изображения на изпълнителката, на които "тя" даваше подкрепата си за Тръмп.