Отидете към основна версия

26 060 35

Mercedes S-Кlassе в родното блато

  • лозан панов-
  • mercedes s-class-
  • нсо-
  • mercedes s-klasse
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Само преди няколко седмици от Меrсеdеѕ-Веnz отчетоха peĸopдни пpoдaжби нa aвтoмoбили зa 50-и пopeдeн мeceц. "C нoвaтa Ѕ-Кlаѕѕе, чиятo пpeмиepa бe в Шaнxaй пpeз aпpил, иcĸaмe дa пpoдължим дa пишeм звeзднa иcтopия c нaшия лyĸcoзeн aвтoмoбил", декларираха от борда на директорите на Daimler AG.

Клетниците не са и подозирали каква истинска политико-съдебно-техническа драма очаква марката в България само месец по-късно. На 1 юни председателят на Висшия касационен съд/ВКС/ Лозан Панов пътува до Берковица с автомобил на Националната служба за охрана/НСО/ - Меrсеdеѕ Ѕ-Klаѕѕe. Не за детски празник, а за встъпването в длъжност на новия берковски съдия. По пътя към балканското градче с шофьора му чули странен шум отзад, който се повторил и на връщане. Двамата с ужас констатирали, че липсват два болта от едната задна гума, а другите три са разхлабени. За щипка екзотика, това става на отбивка, където спрели, за да купят гъби.

За случая се разшумя няколко дни по-късно, а прокуратурата започна проверка. Изводът от нея - няма данни за извършено престъпление. И отказ за образуване на досъдебно производство. Наблюдаващият случая военен прокурор дори допусна, че шофьорът може умишлено да е развил болтовете, като посочи, че двамата с Панов се познавали от детските години. След което прокуратурата хвърли камък в градината на легендарната марка автомобили със заключението, че болтовете са се саморазвили. Това било и мнението на експертите, въпреки високия клас на колата.

Според говорителя на главна прокуратура Румяна Арнаудова, един от експертите, представители на марката за България заявил, че саморазвиване е възможно, ако пътят има много завои и неравности. А други двама допълнили, че това би станало и при агресивно шофиране - с рязко ускоряване и спиране или т.нар. дрифт на място.

Всичко това звучи меко казано странно. Та само у нас ли пътищата имат завои? Може да сме шампиони по неравности, но ако нещо подобно е нормално да се случи с S-класа, какво остава за останалите 4 милиона автомобила, много от които в окаяно състояние, шарещи из родината ни. А автомобил на НСО да дрифти с висш магистрат на борда...Хайде, стига.

На финала Панов се отказа от услугите на НСО и луксозния автомобил, защото не гарантирали сигурността му. И се довери на ведомствения гараж на ВКС. Битката на Панов с прокуратурата, тръгнала от порива му за съдебна реформа, минала през ЦУМ-гейт, стигнала до призив за свикване на Велико народно събрание накрая опря до съмнения в надеждността на автопарка на НСО. А привържениците му съзряха дългата ръка на Цацаров и възможността за подготвян саботаж или атентат.

Какво остава да предприеме немският концерн, след като попадна в чужда битка и вкарахме световната марка в родното политическо блато. Да се снишат, докато отмине бурята или да финансират изграждане на тунел под Петрохан, за да не остават без болтове колите на НСО по планинските завои. В Абсурдистан никога не е скучно.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини