21 Юни, 2017 08:07 25 890 35

Mercedes S-Кlassе в родното блато

  • лозан панов-
  • mercedes s-class-
  • нсо-
  • mercedes s-klasse
Mercedes S-Кlassе в родното блато - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Само преди няколко седмици от Меrсеdеѕ-Веnz отчетоха peĸopдни пpoдaжби нa aвтoмoбили зa 50-и пopeдeн мeceц. "C нoвaтa Ѕ-Кlаѕѕе, чиятo пpeмиepa бe в Шaнxaй пpeз aпpил, иcĸaмe дa пpoдължим дa пишeм звeзднa иcтopия c нaшия лyĸcoзeн aвтoмoбил", декларираха от борда на директорите на Daimler AG.

Клетниците не са и подозирали каква истинска политико-съдебно-техническа драма очаква марката в България само месец по-късно. На 1 юни председателят на Висшия касационен съд/ВКС/ Лозан Панов пътува до Берковица с автомобил на Националната служба за охрана/НСО/ - Меrсеdеѕ Ѕ-Klаѕѕe. Не за детски празник, а за встъпването в длъжност на новия берковски съдия. По пътя към балканското градче с шофьора му чули странен шум отзад, който се повторил и на връщане. Двамата с ужас констатирали, че липсват два болта от едната задна гума, а другите три са разхлабени. За щипка екзотика, това става на отбивка, където спрели, за да купят гъби.

За случая се разшумя няколко дни по-късно, а прокуратурата започна проверка. Изводът от нея - няма данни за извършено престъпление. И отказ за образуване на досъдебно производство. Наблюдаващият случая военен прокурор дори допусна, че шофьорът може умишлено да е развил болтовете, като посочи, че двамата с Панов се познавали от детските години. След което прокуратурата хвърли камък в градината на легендарната марка автомобили със заключението, че болтовете са се саморазвили. Това било и мнението на експертите, въпреки високия клас на колата.

Според говорителя на главна прокуратура Румяна Арнаудова, един от експертите, представители на марката за България заявил, че саморазвиване е възможно, ако пътят има много завои и неравности. А други двама допълнили, че това би станало и при агресивно шофиране - с рязко ускоряване и спиране или т.нар. дрифт на място.

Всичко това звучи меко казано странно. Та само у нас ли пътищата имат завои? Може да сме шампиони по неравности, но ако нещо подобно е нормално да се случи с S-класа, какво остава за останалите 4 милиона автомобила, много от които в окаяно състояние, шарещи из родината ни. А автомобил на НСО да дрифти с висш магистрат на борда...Хайде, стига.

На финала Панов се отказа от услугите на НСО и луксозния автомобил, защото не гарантирали сигурността му. И се довери на ведомствения гараж на ВКС. Битката на Панов с прокуратурата, тръгнала от порива му за съдебна реформа, минала през ЦУМ-гейт, стигнала до призив за свикване на Велико народно събрание накрая опря до съмнения в надеждността на автопарка на НСО. А привържениците му съзряха дългата ръка на Цацаров и възможността за подготвян саботаж или атентат.

Какво остава да предприеме немският концерн, след като попадна в чужда битка и вкарахме световната марка в родното политическо блато. Да се снишат, докато отмине бурята или да финансират изграждане на тунел под Петрохан, за да не остават без болтове колите на НСО по планинските завои. В Абсурдистан никога не е скучно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Снайпериста

    35 11 Отговор
    ПАМЕТНИК ЗА ВЕЛИКИЯ ФЮРЕР !

    Коментиран от #21

  • 2 АЙЛЯКЧИЯ КОНСУМАТОР.

    13 10 Отговор
    БЪЛХАРИЯ ПОЕМА СЯКВИ ЦЕНИ И СЯКВИ СТОКИ МЕНТЕТА.
  • 3 държавата на НЕвъзможностите

    76 8 Отговор
    От вчера се питам, защо Мерцедес мълчат и защо не са завели дела за уронване на престижа на марката и клевета???? Нали разбирате, че въпросните глупости за саморазвиващи се болтове на S класата, ако ги каже някой квартален "майстор" иди-дойди, ама казани от официална държавна истанция вече не е майтап, а си е мн. сериозно!
    Сега едно,две дела за милиони евро и на всички замесени шут в гъза и на нивата да копат или да събират болтове и гайки от джанти по завоите !

    Коментиран от #4

  • 4 абсолютно

    50 2 Отговор

    До коментар #3 от "държавата на НЕвъзможностите":

    То хубаво, ама ако заведат дела за милиони, милионите ще ги вземат пак от нас- гражданите, а не от замесените.
  • 5 незнайко

    15 8 Отговор
    На мен два пъти ми се е случвало това на алуминиеви джанти. Когато джантата е гладка към фланеца за захващане. Ако се стегне неумишлено един от болтовете а посре останалите се получава това. Това става при ръчно стягане. Причината е, че плоскостите са равни и трябва равномерно обиране на болтовете и последващо стягане.
  • 6 ГоУст

    21 8 Отговор
    По принцип това да ти се саморазвият болтовете и то на такъв клас автомобил "звучи странно" да....НО
    На мен и колега ни се е случвало...след дълго шофиране по едни черни пътища със стар Пасат...след като излезнахме на магистралата и ускорихме до към 120км/ч задната дясна гума буквално ни изпревари...болтовете буквално бяха отсечени, но всички остатъци си бяха в барабана..
    Да се случи на S-classe....наистина "звучи странно"!
  • 7 Измамен

    22 2 Отговор
    И къде видяхте блато? Поне на снимката да беше s-class... Аман от Журналистическа некоректност - никаква връзка между заглавие, снимка и текст
  • 8 Правист

    31 2 Отговор
    Най-вероятно инцидентът е предупреждение за Панов или по-малката вероятност е да нехайство в гаража. Да се твърди, че сами са се развили е връх на лакейството и простащината в българската прокуратура. Крайно време е да оправим съдебната система и необходимото условие е прокуратурата да излезе от нея. Недопустимо е при сегашното положение прокуратурата да влияе на съдиите както става във ВСС.
  • 9 смях

    16 16 Отговор
    Ха-ха и тука ли правите алиби на тоя либераст , дето по някаква случайност го избраха за шеф на т.н. български "Върховен касационен съд" , а всъщност обикновено корумпирана кочина!
    Прокопи яко плаща , а ?
  • 10 ИЦО

    35 3 Отговор
    Болтовете на джантите са конусни и при правилен монтаж,нема опция саморазвиване.

    Коментиран от #25

  • 11 Глупости

    18 9 Отговор
    Голяма дандания за едни скапани болтове , по телевизията по нета... на едни възгордяли се хора..Какво ни интересува Нас ,че му паднали болтовете на лимузината....

    Коментиран от #12

  • 12 НеСеИзлагайте

    22 1 Отговор

    До коментар #11 от "Глупости":

    Хора моля Ви не се вълнувайте от такива простотии..
  • 13 mediator37

    16 3 Отговор
    Което е най-интересното едно от вещите лица е представител на Мерцедес и той самият потвърждава опцията "саморазвиване на болтове".
    Както казват прокурорите "Самопризнанието- царица на доказателствата". Оттук насетне имаме налице писмен документ, че на Ес-класата се саморазвиват болтовете по Петрохан.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 гост

    16 5 Отговор
    По-тъпа статия отдавна не бях чел!
  • 16 гамена

    17 1 Отговор
    Хахахахаха саморазвили се болтове....това да не е Lego бе, някой лешперин не си е свършил работата и марката била виновна после. Да не говорим че болтовете може да не са от точната джанта (несъвпадение на формата болт-легло)
  • 17 АРИАНА

    11 4 Отговор
    Групата Балкан Стар е част от предприемаческата група на Вили Бетц. Компанията започва своята дейност през 1992 г. като генерален представител на марката Mercedes-Benz в България.

    Днес Балкан Стар извършва дейността си като предлага продажби на нови леки автомобили, автомобили с инвестиционно приложение и употребявани автомобили, както и продажба на резервни части, следпродажбено обслужване.

    Фирмата предлага също така и различни възможности за финансиране и обратно изкупуване. В асортимента на компанията са включени следните марки: Maybach, Mercedes-Benz, Setra, Chrysler, Jeep, Dodge, Mitsubishi Motors, Renault, Dacia и Mitsubishi Fuso.
    #КОЙ си мислите, че е официален представител на марката - някой от I-во, II-ро и т. н. Главно у-е на ДС. Вили Бец беше точно такъв. НО! няма значение кой е представител сега. Той е търговец, продал кола на държавата с определени гаранции по договор. Ако бяхме с истинска прокуратура, а не с Главен прокурор - ГАРАНТ на мафията, сега щяхте да чуете за истинско разследване - къде е нощувала колата, кой е оставил вечерата, кой първи я поел, кога последно е правен технически преглед, с каквъв протокол от НСО е предадена и т. н. Хора, не е за шеги вече работата, не е за форуми, А ЗА ТОЯГА! Утре вие, ние, гражданите сме най-най-незащитени! Ако институциите си разчистват сметките чрез опити за убийства (и остават ненаказани), какво остава за обикновените хора - било предприемачи дребни или не, било наети на заплата. И двете н
  • 18 бобиком

    16 2 Отговор
    АРИАНА -що си правиш труда да преписваш стари данни за Балкан Стар като вече не са актуални.Silver Star Motors е новият генерален представител на Mercedes-Benz за България, докато „Балкан Стар” остава представител на Mitsubishi и Jeep.Как не ви мързи да пишете глупости не знам.Аз се чудя как един шофьор няма да усети ,че са му развити болтовете на джантите като от собсвен тъп опит знам какъв шум е.Все едно бие лагер на главинаТоя тъпак шофьора като е чул шум на отиване към Берковица що не е спрял да види какво се случва или е толкова некомпетентен аз преди години си сменях задни накладки и по немарливост се отнесох и от бързане и при свалянето та автомобила от крика на земята не си дозатегнах гумата ,на сутринта като потеглих за работа успях да измина 4-5 км.когато чух шум като от разбит лагер на главина -тъпи удари в задницата на колата.Намалих и спрях и когато погледнах и 5 те болта бяха 1-2 резби развити.Така че не мога да повярвам на тия глупости.Между впрочем и моят автомобил не е стар и нелуксозен карам Е-класа 2008 година достатъчно безшумна за да чуя тоя звук не се хваля само подчертавам.
  • 19 ААА

    3 8 Отговор
    Които е карал по тежки терени , в моя случай лов по балканите , знае че болтовете имат склонност да се развиват . На мен ми се е случвало да губя болтове , на колеги също съм виждал. Добрият гумаджия предупреждава , след определен пробег , болтовете отново да се проверят и донатегнат,ако има нужда. Това правило важи най-вече , джипките с рошавите гуми, но щом се случва на тях, би могло да се случи и на нормален автомобил, а и Петрохан е тежък проход , и има остри завои в изобилие. Аз например, след гумаджията минавам и донатягам всеки един болт. За джипа ползвам и тръба, и от тогава съм нямал проблеми. Не се доверявам само на ударният пистолет на гумаджията. Скоро пътувахме с мой приятел, на четирилентовият път за Созопол. От насрещно движещото се леко-товарно камионче,му изхвърча двойната гума , заедно със стоманеният барабан, и този барабан мина под мантинелите и нацели нас , и направи предницата на колата трудна за рисуване. Човека с камиончето дойде при нас за щетите и каза , че само преди седмица е сменял задните гуми при гумаджия , и след което е минавал преглед , и не може да си обясни , как са изпаднали гайките.

    Коментиран от #27

  • 20 Мерц

    17 1 Отговор
    Тия от прокуратурата са толкова прости че нямам думи! Няма как да се развият сами болтовете гда индианци.
  • 21 Слушай бе момченце

    5 6 Отговор

    До коментар #1 от "Снайпериста":

    Ако не беше "фюрера" да ви чисти ла..ната такива случки като с Панов щяха да са ежедневие, добре че са фюрера и цецо ухото та няма убийства на магистрати
  • 22 Йори

    9 1 Отговор
    Прокоратурата на България от ден на ден прави всичко възможно и дори невъзможно да се компроментира окончателно и безвъзвратно. От тия напъни да излязат от собствените си ла.на, вече дори не ги е срам да излязат с "официално" становище, което е откровена и нагла лъжа, съшита не с бели, а направо с неоново-зелени конци. Това със "саморазвилите" се болтове, трявба да залегне като основен пример в христоматиен наръчник как да НЕ се правят глупости. Даже не е смешно. Жалко е. Жалко е, че масата хора се смее, вместо да вдигне сопите и да ги скърши от бой тия ла.новози, начело с по-малкото братче на Дилян - Цаци. По-малко на кила искам да кажа. Иначе по наглост не му отстъпва.
  • 23 ЯК КАРАЧ

    11 1 Отговор
    абе тези нормални ли са, как ще се развият сами болтовете, това само някой малоумен неграмотник може да го предположи. Или някой ги е забравил да ги стегне, или просто умишлено са го направили с някаква цел. Но тоя Мерцедес преди да почне да му пада колелото, ще разбере по 100 признака, че нещо не е наред, ще му светнат лампи, ще влезе в сервизен режим, в аварийно спиране и какво ли още не, но никога няма да се стигне до там да му падне колелото. И ако тоя темерут не вярва на мерцедес, значи по-добре да върви пеша...
  • 24 Мммм

    3 1 Отговор
    По -голяма глупост не бях чувал и то с твърдение от специалист на такава световно известна и уважавана марка. Аз за разлика от този с джипа където след гумаджията минавал и дозатягал болтовете с тръба съм чувал,а и то личен опит знам че дори не много,но достатъчно затегната гайка /болт на джантата в процеса на движение се самозатягат , а не саморазвиват, за да се развие както казва колегата "бобиком" е от немърливост и от бързане но това е вече човешки фактор т.е. намеса волно или неволно. Ама и тя една прокуратураааа.. майка плаче.
  • 25 гамена

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "ИЦО":

    Дори бих казал леко заоблен конус и ептен няма развиване. Затова ни имат за прости в Европа за подобни изказвания.

    Коментиран от #26

  • 26 Аз съм Българче

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "гамена":

    Па ние сме си прости бе!
    Гледай какви тъпи и нагли селяндури-аборигени ни управляват.
  • 27 ДОКТОРА

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "ААА":

    На тебе сигурно ти се случват и други странни неща, нали?

    Коментиран от #31

  • 28 Дани

    1 2 Отговор
    Напълно е възможно. На мен ми се е случвало, задна дясна гума с ляти алуминиеви джанти на премиум германски автомобил - BMW E70.
  • 29 Николай

    4 2 Отговор
    10 месеца задното ми дясно колело и без 1 болт поради развалена резба на главината минал съм 11 000км. другите 4 болта не са мръднали. С 280 от 2006г.
  • 30 Николай

    4 1 Отговор
    Имал съм и други коли преди Мерцедеса включително и Лада 2105 никога не ми се е случвало такова нещо.
  • 31 ААА

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "ДОКТОРА":

    Да едно диво прасе е дошло и ми е развило гайките, и няма друг начин, щом вие казвате,че няма как да се лашнат сами, а също и на мои колеги. Пак повтарям на колите не ми се е случвало , само на джипа в тежък терен . А и някои колеги по нагоре направо ми отвориха очите - няма за какво майсторите да се мъчат да затягат ,те направо сами ще си се затегнат, карайте с хлабави гайки , а и защо са ви и ключове.
  • 32 Vasik Atanasova

    5 2 Отговор
    това прилича на А клас ако въобще е мерцедес
  • 33 Карл Бенц

    5 0 Отговор
    При повечето автомобили джантите се закрепват с болтове по идентичен начин. Затегнеш ли болта както трябва няма шанс да се развие. Ако са били разхлабени има само две причини. Първата - умишлено развиване. Втората - по-вероятна - някой на хранилката на НСО не си е свършил работата. Крайно време е да осъзнаем какъв паразит е НСО.
  • 34 Ангел

    7 1 Отговор
    ПРОБЛЕМА НЕ Е В МАРКАТА .
    А В ЗАДКУРМИЛНОТО УСТРОЙСТВО
    Болтове могат да се развият това е ясно на
    технически грамотни хора , а работата на шофьора е да си гледа колата .Това се случва при смяна на гуми ,мощни автомобили и други причини .
  • 35 от Щудгард

    0 0 Отговор
    Хора и господа механици, механиката и физиката са еднакви, те не питат каква е емблемата на машината. зпециялно на витнова сглобка няма кой знае каква филодофия: резба с ъгъл 55б или 60 градуса и определена стомана. другото е механик, но и децата вече знаяр че се стяга на кръст/ може би не, защото на много сервизи ги стягат последователно/ и въртящ момент предписан от производителя. имайте предвид, че има много по-критични винтови сглобки от тези на една джанта.
    Но да обвинявате произодитял на 130 години........си е комично...