Отидете към основна версия

12 203 39

Фандъкова да се кандидатира? След проект "Безумие" и 15 млн. в кофата?

  • йорданка фандъкова-
  • кмет-
  • местни избори 2019-
  • столична община-
  • кръстовище-
  • семинарията-
  • безумие

Днес разглеждаме кръстовището при Семинарията

Снимка: Факти
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

ФАКТИ поде поредица с емблематичните проекти на София при 10-годишното управление на Йорданка Фандъкова. Целта ни е г-жа Фандъкова, която наскоро обяви, че до септември ще мисли дали отново да се кандидатира, внимателно да прецени има ли капацитета да свърши нужната за този град работа и може ли да си спазва обещанията.

Говорейки за емблематични проекти, може би еманацията е ремонтът на кръстовището при Семинарията, на бул. "Пейо К. Яворов" и ул. "Стоян Михайловски". Този проект беше изключително важен за южните квартали на София, за тези в полите на Витоша, изобщо за една от най-престижните части на София понастоящем. Всички помним какви безумни задръствания имаше в този район до 2013 година, когато започна ремонтът. Колоните автомобили по "Симеоновско шосе" понякога стигаха и до Зоопарка, а тези по "Пейо К. Яворов" бяха сякаш безкрайни, особено преди построяването на кръговото кръстовище при Телевизионната кула. Което беше сполучливо решение. И типично по български когато нещо проработи, вместо да го приложим на повече места, изведнъж се отказваме от него.

Така се роди проектът за въпросното кръстовище при Семинарията. Оказа се, че няма да е кръгово кръстовище, а ще има пресичане на две нива, като светофарите по "Стоян Михайловски" и в локалните платна на "Пейо Яворов" остават. Причината - проект за трамвай с автономно трасе, който да свързва кв."Дървеница" с кв."Орландовци", минавайки през "Дианабад". Добра идея, елиминираща висенето във вечните задръствания в препълнените автобуси 94 и 102. И не на последно място - ново трамвайно трасе, нещо, което в крайна сметка Фандъкова така и не направи за 10 години!

Ремонтът на кръстовището на Семинарията продължи 9 месеца, струваше около 14 милиона лева и приключи през лятото на 2014 г. При откриването му Йорданка Фандъкова каза, че трафикът в столицата ще се облекчи в пъти, ще се подобри чистотата на въздуха, а кръстовището ще се преминава за 2 минути вместо досегашните от 10 до 17.

Да, ама не. Започваме от периода на ремонта, в който жителите на близките квартали трябваше да изтърпят тапите. Още по-лошото е, че след неговия край ситуацията почти не се промени. Единственият по-сериозен ефект е за минаващите по естакадата, които не са спирани от светофар. Отдолу, по по-проблемното направление, на практика разлика няма. Особено в пикови часове, при лоши метеорологични условия ситуацията е ужасяваща. На практика изключително краткото разстояние (3 километра) от Дианабад до хотел "Хемус" се изминава за повече от половин час, което е недопустимо за съвременен европейски град. Автобусите от градския транспорт се принуждават да запушват лентата за десен завой на ул. "Стоян Михайловски", която върви по-бързо, само и само да не изостанат критично от разписанията си. Бус-лента няма, а огромна ивица от габарита на булеварда стои празна. Защото там трябваше да бъде трамваят.

Трамваят...Него го сполетя традиционната съдба, когато говорим за партия "ГЕРБ". Проект, одобрение от специалисти, съгласуване, финансиране, започване на проект, изведнъж някакъв протест и всичко изпада в забвение. Някой пусна в общественото пространство нарицателното "Трамвай Безумие". Част от жителите на "Дианабад" решиха, че не може да има трамвай по ул."Никола Габровски", която е стеснена от паркиралите коли, освен това ще е шумно и т.н. И от администрацията на г-жа Фандъкова намериха най-лесното решение - няма трамвай, няма проблем. Въпреки че варианти имаше най-различни. Вследствие на което сега и хората с личните си автомобили, и тези ползващи градски транспорт висят в ежедневни задръствания, точно както преди да се реализира проект "Безумие". С тази разлика, че са платили над 15 милиона лева. За да заличат две трамвайни трасета. Едно пустеещо и едно така и нереализирано.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 31 гласа.

Свързани новини